Hoi, Wie gebruikt er Johannesbroodpitmeel van Tammi? Ik ga proberen de voeding in te dikken vanwege verborgen reflux. Hoeveel geven jullie per fles? Bedankt!
Wij gebruiken het nu een paar maanden en het bevalt prima. Ik gebruik het schepje van de Nutriton Johannesbroodpitmeel en doe er maar een kwart in. Dat is minder dan een half theelepeltje schat ok zo. Ik meng de Johannesbroodpitmeel in de voedingstorentjes al met de voeding en als ik een fles maak laat ik deze altijd eventjes staan om in te dikken. Succes!
Bedankt! Hoeveel ml voeding geven jullie op een heel of kwart flesje? Ik ben nog niet gestart omdat hij verkouden was, maar ga morgen starten. Ik heb nog een schepje van nutriton liggen dus dat ga ik dan gebruiken! Bedankt voor de tip! Maken jullie het met handwarm water aan of in water net Vd kook? Ophet potje staat dat je het ook met koud water kan bereiden (dus handwarm).
Ben ook benieuwd naar de hoeveelheid! Mijn dochter krijgt 120+4 (of een deel met moedermelk, totaal 150 ml) en dan ca anderhalf lepeltje nutriton (kv eigen merk). Is het nodig de fles even te laten staan om in te dikken?
Wij gebruikten het nutriton schepje (bewaard) en van de 1 hele schep Nutriton op 90+3 en met de pure variant maar 3/4 schepje.
Ik ben gestart met een 1/3 schepje en een 1/2 schepje op 150ml/5. Het dikt maar een beetje in maar het drinken gaat nu ook langzamer. Hij valt nu ook in slaap tijdens de fles dus dat is niet zo handig. Verder krijst hij meer na de fles en hij slaapt onrustiger dus ik neig er naar om toch te stoppen. Het oplossen is nog wel een gedoe vind ik, ik gebruik gekookt water, los de pure Johannesbroodpitmeel erin op samen met de melkpoeder. Er zijn echter snel klontjes. Schudden kan niet want dan wordt het een milkshake vol luchtbelletjes. Roeren met een vork is ook niet echt een succes. Hij geeft nu meer mondjes terug en reageert nog onrustig. Is dat bekend? De melk komt nu ook meer omhoog tijdens het drinken.