Wie uit Noord Nederland ook bezig voor een kindje in 2013?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Pimkey, 2 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pimkey

Pimkey Bekend lid

1 jan 2013
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Mijn naam is Pimkey, 29 jaar en trotse moeder van een zoon van bijna 2. In augustus heb ik m'n mirena laten verwijderen en sindsdien zijn wij officieel bezig voor ons 2de kindje. Zoals de titel al laat raden wonen wij in een van de noordelijke provincies. Voor ons is ronde 5 inmiddels aangebroken. Ik hoop dat 2013 een vruchtbaar jaar mag zijn voor iedereen. Het lijkt me leuk om met anderen ervaringen te delen!

Wie kletst er gezellig mee?:)

Liefs Pimkey

2. dmj

dmj Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.266
    0
    0
    provincie groningen
    hey hoi zo kom me al eerste aanmelden bij het clubje kom zelf uit de provincie groningen en inmiddels al met ronde 6 bezig
    zit nu momenteel op het wachtbankje nod 15 jan
    zal me nog even voorstellen
    ben DMJ
    24 jaar heb al een zoon van 2010
    en zijn dus sinds afgelopen juli bezig
    (1e ronde was raak alleen resulteerde helaas in miskraam)

3. Pimkey

Pimkey Bekend lid

1 jan 2013
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi DMJ!

Leuk dat je reageert! Wat erg van je miskraam... Wachtbankje duurt altijd het langst hè? Tenminste ik heb zelf na de ovulatie ineens dat: zou het? Gevoel. Ik wacht momenteel op de vruchtbare dagen. Doen jullie nog bijzondere dingen? Ik slik netjes de vitamines en als extra tarwekiemolie sinds afgelopen maand.

Ik kom zelf ook uit Groningen, wat toevallig!

Liefs Pimkey

4. dmj

dmj Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.266
    0
    0
    provincie groningen
    hey hoi,
    njaa miskraam wel jammer idd maar goed was nog erg pril..
    leuk dat je ook uut grunn komt:D
    verder gebruik ik alleen foliumzuur
    en idd na de ovu heb ik idd ook van zal het nu eindelijk es raak zijn haha! zoals nu dus:p

5. Pimkey

Pimkey Bekend lid

1 jan 2013
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha ja, jij streept nu de dagen tot aan de 15de op de kalender.
    Ik was bij m'n zoontje direct zwanger, dus ik kende die afwacht stress nog niet echt. Daarom hebben we bewust even de tijd genomen voordat we begonnen te proberen voor een tweede.

Nu het bij mij 4 maand niet gelukt is kijk ik met nog meer respect naar al die vrouwen die soms jaren bezig zijn zonder resultaat. Die teleurstelling viel me meer tegen dan ik dacht. Hoe moet dat dan wel niet voelen na jaren.

Nou ja laten we maar proosten (zonder alcohol) op een vruchtbaar jaar!

Liefs Pimkey

6. dmj

dmj Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.266
    0
    0
    provincie groningen
    heey
    ja het afwacht stress,, pfff praat me er niet van...haha!
    woon je trouwens dicht bij de stad of dat niet?
    en idd ja haha proosten zonder alcohol:D

7. Pimkey

Pimkey Bekend lid

1 jan 2013
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik woon in de stad, Oosterparkwijk. Vanmorgen al bij de huisarts geweest met m'n kleine man, longontsteking... Nou dat dachten we al wel, nu dus 7 dagen 3X per dag een rel met het toedienen van de antibiotica vrees ik. We hebben ook eindelijk een pufje gekregen! De kleine heeft al sinds hij 5 maanden is doorlopend luchtwegproblemen. Gelukkig ben ik een weekje vrij, geen KDV oid noodzakelijk.

Hoe was/is jouw dag?

Liefs Pimkey

8. dmj

dmj Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.266
    0
    0
    provincie groningen
    heyy
    vervelend van je kleine..
    hier sinds september ook al problemen met gezondheid van de kleine
    afgelopen maand hebben ze hem eindelijk doorgestuurd na ziekenhuis en word de 21e deze maand geopereerd
    (had telkens oorpijn,keelpijn en steeds infectie aan de bovenste luchtwegen)
    nu worden eindelijk neus/keel amandelen verwijderd en hij krijgt buisjes in zijn oren...
    ik hoop zo dat ie daarna stukken minder last zal hebben,,,
    en oosterparkwijk ken ik idd wel :D
    ik kom zelf uit winschoten ken je vast wel:D
    sterkte met je kleine ... hoop voor jou en je kleine dat ie er snel weer bovenop is...
    misschien voor jou ook tip om aan te dringen om verwijs te krijgen van ZH....
    en al met 5 maanden oud joh pffff.!
    word van 4 maandjes al knettergek!
    liefs xx

9. Pimkey

Pimkey Bekend lid

1 jan 2013
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hihi ik heb in die tijd veel slaap gemist ja, maar het is met name zielig voor m'n kleintje. Ja Winschoten ken ik wel, niet zo ver van Groningen. Jij ook al een kleintje met luchtwegproblemen? Echt vervelend hè?

Wij lopen sinds de zomer bij de kinderarts in het Martini Ziekenhuis, maar als hij ziek is moeten we eerst langs de huisarts. Uit de bloedonderzoeken kwam alleen een laag ijzergehalte, een bepaald eiwit te kort en aanleg voor allergie. We hebben net het ijzerkuurtje van 6 weken af. En ja hoor, bingo, weer ziek....

Twijfel of ik deze maand aan de slag zal gaan met ovu testen, ben bang dat ik er dan meteen een 'heel gedoe' van aan het maken ben.
    Wat vind jij?

Liefs Pimkey

10. dmj

dmj Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.266
    0
    0
    provincie groningen
    vervelend joh van je kleintje en wat een gedoe ook al met na ziekenhuis enzo:S:S
    en ovu testen heb zelf zoies van als het kmt dan komt het ...heb zoiets van als je steeds gaat testen ben je zoals ze dat zeggen er ''TE veel'' mee bezig...
    heb deze maand wel geprobeerd maar ja voeld dan eig meer als een verplichting....
    maar ja je moet gewoon doen wat je zelf het beste lijkt meid!
    xx

11. Pimkey

Pimkey Bekend lid

1 jan 2013
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat je gelijk hebt hoor... Zie mezelf al roepen, schat kom op... Het moet NU gebeuren!!! Voelt ook raar, dan is de spontaniteit er wel vanaf. Merk wel dat ik nu al denk tjonge het mag nu wel raak zijn en dan zit ik pas in de 5de ronde... Kan nog lachen worden op die manier.

Wat doe jij zoal overdag? Werk je of ben je thuis bij je kleintje?

Liefs Pimkey

12. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Hoi, is er nog ruimte voor een Drentse hier? ;)

13. dmj

dmj Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.266
    0
    0
    provincie groningen
    @linn84
    hey tuurlijk hoor gezellig toch?? meer mensen meer vreugd:D
    @pimkey
    ik ben op dit moment bezig met een opleiding voor de schoonmaak...eerst assistent schoonmaak en in september ga ik leren voor .. voorvrouw in de schoonmaak
    dus echt een poetsvrouwtje :p
    en tjaa loop 20 uu per week stage en 2 dagen ook school dus druk druk druk....
    en jij??

14. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Ik zal me even voorstellen dan :)

Ik ben 28, woon in Drenthe en heb een dochter van augustus 2011. We willen heel graag een tweede kindje. Zit nu net in de laatste dagen van m'n menstruatie en dan gaan we ervoor. Erg spannend allemaal!
    Ik weet ook niet wat het is om te wachten. Had de vorige keer niet eens tijd om te wennen aan het idee dat we een kindje wilden of ik was al zwanger. Hoop dat dat nu weer zo is, al weet ik dat die kans erg klein is.

Hier ook een kindje met oor-problemen. Ze kreeg in december 2011 oorontsteking en die is pas weg gegaan toen ze in juli buisjes kreeg. Toen ging het 3 maanden goed en nu heeft ze alweer oorontsteking sinds half oktober.
    Ondanks dat een super vrolijk en tevreden meisje.

15. dmj

dmj Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.266
    0
    0
    provincie groningen
    @linn
    nu ik dat zo lees met oortjes ,,,, ik hoop zo dat het hier wat langer goed gaat
    mijn zoon is verder ook wel vrolijk en tevreden enzo alleen naar bed gaan en slapen is een supergroot drama hier...
    sinds september alleen maar slecht geslapen zowel hij als wij ... dus heb nog een beetje hoop dat het beter word na de operatie...maar ja zullen zien!

16. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Het gaat vast beter bij jullie! Evi is een voorbeeldkind van hoe het normaal niet gaat ;) De kno gaf aan dat ze extreem vatbaar is voor bacteriën, haar oorontstekingen komen zelden voort uit verkoudheid. De buisjes lossen daarom het probleem niet op. Ze zorgen er enkel voor dat het oor meteen de rommel afstoot en daarom heeft ze bijna altijd looporen. Lastig, maar wel fijn dat het zich dan niet meer ophoopt waardoor ze pijn krijgt. We merken het namelijk nooit als ze pijn heeft, ze geeft het niet aan en huilt nooit. Klinkt ideaal, maar het is vooral lastig...

17. Pimkey

Pimkey Bekend lid

1 jan 2013
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Linn, leuk dat je erbij komt! Gezellig, hoe meer zielen hoe meer vreugd. Ai oorproblemen, dat is ook heel erg naar! Dat heb ik bij neefjes van mij wel gezien, zo zielig... En zelfs buisjes helpen bij jullie niet afdoende? Kan ze er overheen groeien zoals ze dat zo mooi noemen?

@ DMJ, ik werk bij een bank als manager. Vind het erg leuk om lekker met mensen bezig te zijn. Maar fysiek doe je weinig, dat is een nadeel... Zeker nadat je een kleintje hebt gekregen en snoepen bijna een kantoorgewoonte is.

Op het gebied van poetsen kan ik nog veel van je leren! Ik vind het knap als ik zie hoe snel sommigen een ruimte (kantoor, huis) er binnen no time weer strak bij hebben liggen. Is het een leuke opleiding die je volgt? Als ik eenmaal begonnen ben gaat het wel, maar heb zo weinig discipline en energie. Heel erg.... Krijg thuis ook wel eens klachten (schaam, schaam) in de trant van: ehm lief... De badkamer hè? Is die niet weer eens aan de beurt. Jah dat wel ja, morgen... Dan voel ik me oprecht lullig maarja.

18. dmj

dmj Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.266
    0
    0
    provincie groningen
    hoi linn
    wel beter om dat ze in die zin niet al te veel last er van heeft....en idd best lastig steeds die looporen...
    integenstelling bij ons ,, mijn zoon heeft altijd ontzettend veel last er van ondanks dat ie happy genoeg is....heb zelfs laatst van huisartsenpost snachts nog van die verdovende oordruppels moeten halen omdat hij maar doorging!!
    soms nachten gehad van maar 1,5 uu slaap:S:S

19. Pimkey

Pimkey Bekend lid

1 jan 2013
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Poeh 1,5 uur slaap... Val je dan de volgende dag niet om? Ik ben al gaar als ik er 3 keer uit moet 's nachts! Maar wat zielig ook voor je kleintje zo'n pijn... Bah niet leuk!

20. dmj

dmj Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.266
    0
    0
    provincie groningen
    hey pimkey
    ja wat betreft slapen ja op den duur brak me dat ook heel erg op vandaar ik weer na ha ben gegaan dat ie hem maar eens zou doorsturen naar ziekenhuis....
    en ondanks dat de uitslag niet zo mooi was gaf het mij wel een beetje rust ,,( om het idee dat je weet wat hem mankeerd en dat het dus niet aan jezelf ligt)
    aan andere kant voel je je natuurlijk wel schuldig omdat het al zolang geduurd had....
    zo kwamen wij erachter dat hij een erge keelontsteking had(desondanks at hij heeel veel!) en zijn oren was de linker oor zo slecht dat hij zo goed als doof was vanwege die middenoorontsteking)
    @ opleiding
    is erg leuk , leukste is dat ik meiden tegenkwam waarmee ik voor 6 jaar geleden ook al bij in de klas heb gezeten....
    ach tjaa en het is geen vetpot schoonmaak maar goed heb altijd gezegd wil wel ergens werken waar ik het naar mijn zin heb....
    en leren van mij?? haha!
    moet zelf nog heel wat leren....er zijn zoveel dingen wat ik nog niet eens wist....wat je dus bij de opleiding krijgt...
    en per ongeluk iets vergeten thuis heb ik ook hoor:D hoord erbij....
    en ja wat je zegt dat mensen snel in de schoonmaak dingen schoon kunnen hebben klopt....
    waar ik werk ( basisschool) waarvan 4 scholen in 1,,,, moet ik 1 school helemaal alleen in 3 uur tijd schoonmaken... zijn dus 6 lokalen, 3 kantoren en zon 15 wc's:p
    sorry voor het lange verhaal:p

Deel Deze Pagina