Hallo Meiden, Sinds mijn eerste menstruatie, vanaf mijn 13e gebruik ik al tampons, altijd van O.B. Altijd zeer tevreden geweest. Maar nu na mijn zwangerschap, ik gebruik nog steeds zelfde soort en maat, heb ik heel vaak dat als ik hem verwijder, er een stukje pluis in mijn vagina achter blijft. Eerst dacht ik dat hij alleen maar wat uitploos, totdat ik een keer bij het douchen een heel stuk watten uit mijn vagina haalde Nu controleer ik het elke keer direct als hij weer pluist. Ik heb een mail gestuurd naar O.B. en zij vroegen me of ik het product kon opsturen! Hier denk ik nog even over na Hebben jullie hier ook last van? Heeft het iets met zwanger zijn geweest te maken? Groet Snoozie
Tja wat bedoel je. Heb je ook lichamelijke irritatie of irriteer je je aan je watten die eruit gaan als ze erin zitten?
Ik zou goed uit kijken door die pluisjes kun je heel erg ziek worden! Volgens mij staat het wel op de bijsluiter. Zouden ze niet bedoelen dat je de overige tampons uit dat doosje moet terug sturen?
nou ik heb sinds mijn bevalling ook regelmatig ob gebruikt maar ik vindt dat hij zo schuurt dat gaasje wat t zachter moet maken maakt mijn hele doos schraal en pijnlijk. *sorry hoor* nu gebruik ik dus van tampax en als die op is ga ik die van libresse proberen als ze die met inbreng huls hebben. enne terug sturen. ik zou t eerlijk gezegd niet doen. niet echt fris of bedoelen ze de verpakking in zijn geheel??
Dat heb ik nou ook met die ondingen! En ja, alleen met die van O.B. Ik gebruik tegenwoordig huismerk tampons van de Etos, en die vind ik perfect! Enneuh nu ik er even bij stilsta, inderdaad na mijn zwangerschap heb ik hier last van. Voorheen nooit! Heel vaag
De overige tampons uit het doosje opsturen klinkt al logischer dan wat ik dacht Zijn het trouwens nieuwe tampons die je hebt gekocht? Of had je deze al van voor je zwangerschap? Ik weet niet of er een soort houdbaarheid zit op tampons? En heb je het als de tampon vol zit? Of als je hem de laatste dag gebruikt? Als het de laatste dag is zeg maar, misschien dat je dan een kleinere maat moet gebruiken die dag? En alsie vol zit misschien juist een grotere maat?
Hey Meiden, Bedankt voor de reacties! Ik neem ook aan dat ze het doosje bedoelen en niet de gebruikte tampon, hihihi! Maar het stond er zo leuk, het was meer een algemene mail over allerlei producten van die firma, ze zouden raar staan op kijken als ze opeens een gebruikte tampon in een enveloppe ontvang Getver. Maar het is gewoon een nieuwe verpakking. Maar wel elke keer met de 'normaal' variant. Misschien moet ik eens de mini proberen (en mannen altijd maar denken dat je na een bevalling onwijs 'uitrekt' daar beneden!). Maar het lijkt me idd niet gezond als die pluisjes in je blijf blijven, ik schrik er steeds ook van en om na elke keer na een tampon mijn hele vagina te chekken, zit ik ook niet echt op te wachten. Ik zal toch eens op een ander merk overstappen. Groet Snoozie
Zelfde probleem gehad met OB, gebruik nu Tampax (met inbrenghuls) en dit werkt een stuk beter. Ook vorige maand eigen merk van het Kruidvat geprobeerd (ook met inbrenghuls) en moet zeggen die bevielen ook wel goed en een stuk goedkoper.
Zwemt zo lastig Je zou idd eens een maatje kleiner kunnen proberen. Het kan komen doordat je tampon dan niet volraakt en vocht uit je vaginawand zuigt. Als jij je tampon er dan uittrekt blijft ie 'plakken' aan je vaginawand. Lijkt me best gevaarlijk als er stukjes tampon achterblijven!
Heb het zelf op de laatste dag...dan is het gewoon niet genoeg meer voor die maat...en gebruik ik een kleintje... Anders heb je trouwens ook tampons met zo'n "laagje" waardoor het wattengedeeltje afgeschermt is... snap je wat ik bedoel?
Ik sluit me aan bij Dreamer: Het komt denk ik inderdaad omdat je een kleinere maat tampon moet hebben, denk dat het weinig met het merk te maken heeft. Misschien heb je nu minder bloedverlies bij je menstruatie als voor je zwangerschap? Ook de laatste dagen moet je altijd een kleinere gebruiken of OB voor de lichte dagen. Pas er wel heel erg mee op, laast las ik in de Yes een verhaal over een meisje met de tamponziekte door een achtergebleven pluisje, ze was heel erg ziek en heeft op het randje van de dood gebalanceerd. En maandverband gebruiken? Ieder moet het voor zich weten maar bah! Wat vind ik dat vies. Brrr!
Inderdaad! 'Smaken' verschillen. Ik gebruikte vroeger ook tampons. Maar op den duur vond ik ze niet altijd even fijn meer en ik vond het duurder als maandverband, ik verwisselde ze altijd bij ieder wc- bezoek. Hoe doen jullie dat? Maandverband hoef je niet altijd bij elk wc-bezoek te verwisselen. En weet niet goed wat er dan 'zo vies' aan is. Als je er maar hygienisch mee omgaat en ze wel op tijd verschoond. Ik heb het juist niet zo op tampons, dan moet je helemaal tussen je schaamlippen peuteren en zoeken naar het touwtje.
Ik gebruik alleen tampons ik vind maandverband ook niet echt lekker zit alles onder het bloed van onderen en dat heb ik niet met tampons ik verwissel elke wc beurt.
ja idd dat verhaal heb ik een hele tijd geleden ook gelezen vond het maar eng. Ben nu ook elke keer bang dat mij dat ook overkomt!! Ik heb het ook na mijn zwschap dat ik vind dat tampons niet lekker meer zitten en maandverband sucks big time. Als ik thuis ben vind ik het niet eens erg maar op mn werk of gewoon ergens anders nee...
Met mv voel je altijd zo "lopen" als je op staat enzo, dat vind ik zo vreselijk. Hie altijd kruidvat eigen merk met inbrenghuls, die vind ik nog prettiger weer dan die van tampax.
ik heb het ook weleens (op de laatste dag) , ik ga ook meteen maar mini tampons halen dan, want word wel een beetje angstig van dat verhaal over dat meisje met de tamponziekte.