Tampon....

Discussie in 'De lounge' gestart door Kimmuh, 8 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Hi dames,

mijn 2e mensturatie is een feit. (na m'n bevalling)
    Gister tijdens m'n boodschappen heb ik tampons meegenomen.
    Ik heb die dingen nooit gebruikt. Deed altijd maandverband in mijn ondergoed, maar het nu mooi weer en wil dat niet meer...Dus dan worden het tampons:

misschien stomme vraag, maar hoe kun je die het best inbrengen?
    Hoe zit het met die touwtjes? ;)
    Had al gegoogled, maar zitten horror verhalen tussen hahahaha dus dacht ik vraag het gewoon even hier!

Alvast bedankt,
    en een fijne zonnige dag toegewenst.

2. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    ik heb altijd tampons met inbrenghuls, vind dat veel fijner.

3. maffedoo

maffedoo Actief lid

6 dec 2011
    301
    0
    16
    ergens
    Ik ga altijd in de relax stand zitten (op wc of bed) en dan kan ik hem zo inbrengen...Touwtje zit altijd bij m'n lies, zodat ik hem makkelijker weer kan pakken.

4. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zorgen voor schone handen, folie van de tampon verwijderen, duim en wijsvinger in de onderkant zetten en dan naar binnen duwen. Je hoort de tampon niet te voelen, als je hem wel voelt dan zit hij niet goed. Oefening baart kunst;)

5. Joycey

Joycey Niet meer actief

Met 1 been op de rand van het toilet gaan staan, touwtje uit tampon trekken - extra trekken om te kijken of het touwtje niet breekt/knapt - tampon inbrengen, touwtje eruit laten hangen, broek optrekken, zorgen dat het touwtje ergens in onderbroek/bikini blijft zitten.

6. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    als je nog nooit een tampon gebruikt hebt is een inbrenghuls makkelijker maar in de gebruiksaanwijzing staat het meestal ook duidelijk geillustreerd. Met dat touwtje nooit problemen gehad, ik kan zelfs nauwelijks bedenken wat er fout zou kunnen gaan ;) Zelfs mocht het touwtje afbreken, kun je de tampon er -mits een beetje moeite- alsnog uitkrijgen.

7. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik gebruik vanaf mijn 16de al tampons, heb een hekel aan maandverband en gebruik dat ook nooit, alleen als ik bijna niet meer ongesteld ben want dan mag je geen tampon meer gebruiken, denk daar goed aan!

Als je menstruatie bijna over is mag je nooit een tampon gebruiken! Er kunnen dan namelijk watten in je vagina achter blijven als de tampon droog blijft en dat kan ontstekingen en schimmels geven.

Hoe een tampon ingebracht moet worden is al goed uitgelegd hierboven.

8. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Thnx! En formaat? Heb nl normaal en mini meegenomen. Er was ook groot..
    Welk begin je mee?

9. Jeniyah

Jeniyah Niet meer actief

Ik gebruik al sinds mijn eerste ongi tampons... Kan namelijk niet tegen maandverband...

Ik ga of wijdbeens voor over op de wc zitten, gehurkt of 1 been op de rand van de wc... Dan glijd ie er makkelijk in...
    Onderste folie los, touwtje trekken, 1x extra voor safety.
    Bovenste folie er af, vingen onder de tampon en zachtjes er in duwen.

Als je te hard moet duwen is t te droog of je moet een kleinere tampon gebruiken.

Inbreng hulzen... Tja ik kan er niet mee overweg, dan voel ik m tegen me baarmoeder en uiteindelijk zit de tampon alsnog te laag ofzo

10. Jeniyah

Jeniyah Niet meer actief

Afhankelijk of je veel of weinig verliest.

Als t veel is, is groot fijn ander voel je m op een gegeven moment ook als ie vol zit.

11. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Hoe kom je daar nou bij, dat je geen tampon mag gebruiken als je menstruatie bijna voorbij is? Daar heb ik nou echt helemaal nog nooit van gehoord en ik gebruik ze al achttien jaar! Je kunt hoogstens een kleiner formaatje erin doen op die momenten, maar er blijven echt geen watten achter hoor. :(

12. Jeniyah

Jeniyah Niet meer actief

Haha idd ik gebruik ze ook tot t einde... Kunnen ze mooi een hele tijd mee en dan slaap ik zonder

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ook nog nooit van gehoord, denk broodje aap

14. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ook als je menstruatie bijna over is mag je tampons gebruiken hoor. Maar gebruik dan mini oid, wel zo prettig. Die van ob met zo'n 'gladde' buitenkant. Silk touch ofzo??? zijn dan erg fijn!

15. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    En tampons niet te lang inhouden, regelmatig verwisselen (om de 2 -3 uur).

16. Jeniyah

Jeniyah Niet meer actief

Dat is ook onzin! Ze mogen tot max 8 uur zitten...

17. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Dat is geen onzin, zeker niet rond de lichte dagen. Je kan tampon ziekte oplopen als je het te lang laat zitten. Ik ken iemand die daar aan overleden is dus het is geen onzin.

18. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Rare vraag. Tot hoever druk je hem erin? Dat je hem niet meer kunt zien/voelen. Of moet je die onerkant wel zien?

19. Gazy

Gazy Niet meer actief

hey hoi
    ik zou met de mini comfortabel op het toilet gaan zitten, dat ding eens goed bekijken en dan een poging doen. Inderdaad wel vergenoeg inbrengen(denk om het touwtje) anders zit het niet prettig.
    PLUS let op dat je niet te " droog " bent, dat kan eventueel niet helemaal prettig aanvoelen. Mocht dat zo zijn. laat je daar niet door ontmoedigen!
    oefening baart kunst

20. Drieka

Drieka Niet meer actief

Omdat ik er daadwerkelijk eens een ontsteking van gekregen heb en de huisarts me doorverwezen had naar de gynaecoloog! (kreeg een echo omdat de huisarts niet wist waar ik de pijnklachten van had)
    Ze heeft toen letterlijk resten (watten) van de tampon verwijderd.
    Ook de mini mag je niet gebruiken als je nauwelijks meer vloeit, als je de tampon verwijderd en die is nog kurkdroog dan is dat gewoon ontzettend slecht.
    Dat advies heb ik toen gekregen van de gynaecoloog en sindsdien hou ik me daar dus ook netjes aan en heb er geen last meer van.

Deel Deze Pagina