Tampon....

Discussie in 'De lounge' gestart door Kimmuh, 8 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gazy

Gazy Niet meer actief

Meestal gok ik, drie kwart van je wijsvinger
    anders kan hij tussen je bekkenbodem (volgensmij) zitten en dan voel je hem zitten en dat is niet prettig.

2. Gazy

Gazy Niet meer actief

Dat is lastig slapen :cool:

3. Jeniyah

Jeniyah Niet meer actief

In de info staat niet langer tot 6-8 uur... Das in de lichte dagen dus juist handig anders gaat t pijn doen met uithalen en inbrengen. Dat staat zelfs in de gebruiks handleiding

4. Jeniyah

Jeniyah Niet meer actief

Ik doe m altijd tot ik zelf niet verder kan... Dan voel je m ook niet. Das net t bochtje om

5. Jeniyah

Jeniyah Niet meer actief

Ja ook dat idd... lol

6. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Voor mij is het in ieder geval geen onzin. Ieder haar eigen methode toch.

7. Jeniyah

Jeniyah Niet meer actief

Een gebruiksaanwijzing gaat wat mij betreft boven jou mening... Indien vaker te moeten verwisselen moet je gaan voor een grotere maat namelijk.

Door te vaak te verwisselen zijn risico's op schimmels en bactieren juist groter

8. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Welk merk heb je? Begin eens met de gebruiksaanwijzing. Was je handen en ga eens op je gemak op de wc zitten met de tampons + gebruiksaanwijzing en experimenteer dan wat. Sommige tampons hebben inbrenghulzen. Zelf vond ik het geen doen met die dingen en ben ik beter af met de tampons die je eenvoudig met je vinger inbrengt. Maar dat is misschien gewoon persoonlijk.
    Breng de tampon zo ver in als goed voelt. Een tampon kan niet zoek raken in je lichaam, dus wat dat betreft geen zorgen. Laat voor nu het touwtje eruit hangen. Zodra je een wat ervarener gebruikster bent, kun je het touwtje een klein beetje naar binnen duwen zodat het er niet uit hangt. In de eerste instantie kun je tevens maandverband gebruiken als extra zekerheid. Mocht je iets verkeerd hebben gedaan, dan kun je het daarmee in ieder geval opvangen/.
    Succes!

Overigens mag je bij licht bloedverlies best tampons gebruiken. Als hij er kurkdroog uitkomt, heb je ook geen bloedverlies meer! Gebruik wel een maat die past bij de hoeveelheid bloed die je verliest.
    Aangeraden wordt om de tampon overdag om de 2 à 3 uur te verwisselen. Maar 's-nachts is dat natuurlijk geen doen en mag je best langer.

9. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Daar heb je zeker gelijk in. 2-3 uur is wellicht ook wat kort. Bedoelde meer dat je een tampon vooral niet te lang in moet houden.

Sorry dat ik daar zo krampachtig over doe maar een vriendin op de middelbare school is er aan overleden en vind dat nog steeds zo vreselijk en onnodig, wist ze maar dat ze dat niet had moeten doen.

10. Jeniyah

Jeniyah Niet meer actief

Nee TSS is idd vreselijk... Dan kan ik me voorstellen dat je daar zo voor staat. T is een insluipertje idd.. Daarom 8 uur de max

Wat erg dat je zoiets heb mee gemaakt...

11. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    TSS is inderdaad geen geintje. Tegenwoordig staan er in de gebruiksaanwijzingen voor tampons dan ook waarschuwingen over veilig gebruik. Gelukkig is TSS erg zeldzaam!

12. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Volgens mij ben ik een van de weinigen die geen tampons gebruikt! Weleens geprobeerd toen ik een jaar of 13 was, toen lukte het niet, en maar weer gestopt :p ik vind maandverband net zo makkelijk eigenlijk

13. Jeniyah

Jeniyah Niet meer actief

Ja wat dat betreft gewoon even goed lezen... Goeie hygiëne.
    Dat zijn wel belangrijke dingen als je tampons gebruikt

14. 2jees

2jees Niet meer actief

hier ook! ben vaginistisch dus dan lukt inbrengen niet goed, uithalen doet me ook pijn..

Bovendien vertrouw ik ze niet dus looop alsnog met een inlegkruisje erbij ;)

15. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nee je miet m zeker niet zien zitten...

Je moet k doorduwen tot ie niet verder kan...
    Dat is bij mij tampon en dan tot de helft ongeveer mn vinger erin...

Je voelt het wel als he m erin duwt
    Idd een stukje voorbij het bochtje

16. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    wat een onzin... Dat zal eerder aan de kwaliteit tampon liggen dan aan of je wel of niet bijna klaar bent met ongesteld zijn... Het wordt vrouwen met een verzakking juist aangeraden om tijdens het sporten een tampon te gebruiken.
    Er zit wel een groot verschil in kwaliteit in tampons vind ik... sommige (kruidvat) die vouwen wel eens dubbel en heb je ook vaker een tampon die zich binnenstebuiten keert als je even een ruk aan het touwtje geeft. Gelukkig doe je dat van tevoren hahaha!

Ik gebruik ook al vanaf het begin tampons want maandverband is drama, helemaal always en libresse. Dus alleen als het echt nodig was, na mijn miskramen of bevallingen dan gebruikte ik ouderwets maandverband.
    Ik ben alleen supererg ongesteld dus moet soms wel om het uur wisselen. Gelukkig gaan ze binnenkort mijn baarmoederslijmvlies verwijderen en zal het erge ongesteld zijn tot het verleden behoren :D

17. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Dit. Ik gebruik al eeuwen alleen maar OB en daarvan blijft echt niks achter hoor, ook niet als ik al bijna niet meer ongesteld ben.

18. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ik gebruik ook o.b. al zolang als ik menstrueer. Blijven gewoon het prettigst. Zeker nu ze die met zo'n glad laagje erom hebben is het helemaal fijn. Dan heb je ook nooit last van stoevigheid.

19. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik gebruik ook al vanaf mn eerste menstruatie tampons.

In de eerste dagen gebruik ik normaal deze wissel ik elke 3 uur ( is ook écht wel nodig ) Na een dag of 3 gebruik ik mini en wissel ik ook elke 3/4 uur.

En in de nacht doe ik voor ik ga slapen een schone in en in mn zware dagen gebruik ik voor de nacht een super tampon. En verwissel deze als ik wakker word ( of moet plassen in de nacht )

Hier ook nog nooit gehoord dat je geen tampons mag gebruiken als je weinig bloed meer verliest en heb ook nog nooit een tampon gehad die watten achter liet.

20. knap

knap Niet meer actief

Heb er nooit aan kunnen wennen tampons. Inschuifhuls drama hihi kreeg het er dan niet af. Eerst onders schoonmaken en dan inbrengen. Gebruik het nu alleen nog als ik sporadies ga zwemmen of zoals volgende week een weekendje uit is het eens handig. Dus geen hobby tampons..

Deel Deze Pagina