Voeding en slaapvraagje

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door , 12 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hoi, hopelijk kun je mij een antwoord geven.
    Ik ben echt bang dat ik het fout doe ofzo.

Onze dochter is morgen 6 weken.
    Sinds een weekje heb ik dit schema:
    7 uur
    11 uur
    3 uur
    7 uur
    11 uur

Ging echt heel goed. Maar als ik haar de fles gegeven heb deed ik haar na 10 min. ongeveer naar bedje brengen. Meestal ligt ze nog lang wakker, soms wel een uur of 1,5 uur. Ze huilt dan niet, maar kreunt wel wat af en toe. Soms is het lang stil dat ik denk dat ze slaapt, maar als ik ga kijken ligt ze met haar oogjes open. Ze valt wel in slaap. Moet ik haar niet langer beneden houden? Of in de box leggen om wat te spelen (maar dit kan ze eigenlijk nog niet). Of valt ze dan helemaal niet meer in slaap?
    Of moet ik langer met haar knuffelen?
    Ik ben bang dat ik dadelijk geen band met haar heb omdat ik haar na 15 min. ongeveer na de fles naar bedje breng.
    Of kan het geen kwaad dat ze wakker in haar bedje ligt te kijken?

En mijn 2e vraag is; vanacht kwam ze opeens eerder. Normaal sliep ze altijd door tot 6 of 7 uur, maar nu kwam ze om half 5. Dus ik heb haar de fles gegeven, eerst een beetje maar dit pikte ze niet. Dus toch maar 150.

Maar wat moet ik dan doen? Evengoed rond 7 uur of 8 uur uit bed halen? En dan dus een fles meer geven die dag(= 6 x 150 water en 5 schepjes) of laten liggen.
    Ik heb haar nu laten liggen en om 10 uur kwam ze zelf, dus toen de fles gegeven.
    Dit vind ik erg moeilijk. Ik ben bang dat ze teveel binnen krijgt. Ze is pas 6 weken, ze weegt trouwens 4,5 kilo en is ongeveer 53 cm lang.

Ik ben echt bang dat ik het fout doe, met dat slapen en de fles.
    Vanmiddag moet ik even weg, en dat plan ik dan dat ze na de fles van half 3 meteen mee gaat, dus flesje en dan de maxicosi in en in de auto. Is dit eigenlijk wel goed?
    Ook als ik ga wandelen doe ik dit na de fles, maar als we terugkomen van het wandelen wil ze meestal niet meer slapen. Ze wordt ook altijd wakker als we dan stil staan, terwijl als we niet waren gaan wandelen ze wel gewoon sliep.

Nou een heel verhaal. Hopelijk kun je me helpen.
    Ik heb haar trouwens net om 10 uur de fles gegeven en nu slaapt ze nog niet. Ik hoor het wel niet, af en toe een kreuntje. Maar is dit niet zielig?

2. Niet meer actief

Net dus om 10 uur de fles gegeven en nu een uur later slaapt ze nog niet. Ik ging net kijken, toen had ze haar ogen dicht, maar dan zwaait ze met haar armpjes en gaan haar ogen een beetje open en dan vallen ze wel weer dicht, maar ik vind het zo zielig.
    Volgens mijn man moet ik haar gewoon laten liggen als ze niet huilt, dat doe ik dan ook, maar toch, dadelijk krijg ik geen band met haar en voelt ze zich alleen als ze daar zo alleen ligt en zichzelf in slaap moet krijgen.

Het is bijna altijd dat dit zo lang duurt.

3. Niet meer actief

Sorry hoor, maar nog 1 ding. Nu ligt ze dus weer met haar armpjes te zwaaien en net opeens een huiltje 2 x achter elkaar. En dan weer stil. Is toch raar dat ze gewoon wakker ligt te kijken, al 1,5 uur?
    Ze zwaait steeds met haar armpjes en dan ligt ze weer stil. Ze is verder wel stil, ze huilt niet, behalve af en toe een snikje.

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Heb vertrouwen in jezelf. Als ze lekker rustig ligt laat ze dan lekker liggen. Als ze smorgens eerder komt voor een flesje, dan geef je de volgende fles wat later.

Ilja

5. Niet meer actief

maar zoals vandaag kom ik dan op 6 flessen van 150 cc water en 5 schepjes, normaal 5 flessen. Is dit niet te veel voor een baby van 6 weken?

6. Niet meer actief

Want dit is meer dan 900 cc.

7. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Soms is dat zo. Is niet erg.

Ilja