Ongesteld en toch zwanger?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Amidala, Mar 11, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Amidala

Amidala Actief lid

Nov 12, 2006
    129
    0
    0
    gelderland
    Ha meiden, ik ben nu zo onzeker! Zie mijn links voor de voor geschiedenis. Ik heb dus vorige maand positief getest nadat ik gewoon ongi was geworden, helaas was dit een miskraam ik bleef bloedverlies houden. Ben toen geweest voor een inwendige echo en daar was inderdaad geen vruchtje meer te zien, wel kon ze zien dat mijn ei op springen stond, dus wij lekker geklust. Ik voelde me deze maand erg gammel en misselijk maar werd weer gewoon ongesteld omdat ik de boel niet zo vertrouw heb ik toch even testje gedaan voor de zekerheid dacht ik. En nu kreeg ik dus weer twee duidelijke strepen. Ik heb een bloedtetst gehad na mijn miskraam en het HCG hormoon was uit mijn bloed dus daar kan het dan toch niet meer van zijn?
    Ik weet echt niet wat ik nu moet denken of doen, ik wil wel blij zijn maar kan het nog niet echt! Hebben jullie ervaring hier mee? Of weten jullie of er nog meer meiden zijn die gewoon ongi worden? Wat een onzekerheid!

Dikke kussen van amidala

http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... highlight=

http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... highlight=

2. Kari

Kari Fanatiek lid

Sep 21, 2006
    1,363
    5
    38
    Hoi Amidala,

Kan me voorstellen dat je hier onzeker van wordt. Hoe ziet je menstruatie er uit dan? Weet je of je op tijd was met je NOD?

Kan best zijn dat er toch weer een bevruchting is geweest maar dat het niet doorgezet heeft.

Kari

3. Amidala

Amidala Actief lid

Nov 12, 2006
    129
    0
    0
    gelderland
    Mijn menstruatie was wel anders veel minder heftig. Ik weet niet of het op tijd was in verband met vorige keer een miskraam. Ik was 22 feb bij de gyneacoloog en toen stond mijn ei op springen, afgelopen maandag ongi geworden tot woensdag eigenlijk maar.

amidala

4. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Hup.... morgen naar de huisarts, even bloed laten prikken en je weet het zeker. Ik denk dat je wel zwanger bent, maar zeker weten doe ik het ook niet. Voorzichtige felicitaties dan maar. ;)

5. Jente

Jente Actief lid

Feb 18, 2007
    273
    0
    0
    Kan het geen innestelingbloeding geweest zijn?

Anders je huisarts of verloskundige eens om advies vragen. Lastig hoor!

Jente

6. Amidala

Amidala Actief lid

Nov 12, 2006
    129
    0
    0
    gelderland
    Bedankt voor jullie steun!
    Met een innestelingsbloeding kan ik niet toch al positief testen?
    Ik wil ga denk ik wel bellen maar omdat ik vorige maand ook al ben geweest en gewoon ongesteld ben geworden ben ik bang niet serieus genomen te worden bij de huisarts. Hij deed toen ook al zo gemakkelijk vond ik, zo van dat is een miskraam geweest. Straks zegt hij dat nu weer, daarom dacht ik misschien moet ik niks zeggen over de ongi maar ja dan is er natuurlijk niks om onzeker over te zijn en ben ik gewoon zwanger en moet ik lang wachten op een echo! Of zal ik gewoon de gyneacoloog proberen te bellen kijken wat die zegt!
    Ik weet het niet hoor, maar het liefst wil ik zekerheid waar ben ik aan toe! Dan kan ik blij zijn of misschien toch weer teleurgesteld.

amidala

7. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Gewoon naar de huisarts gaan en het verhaal uitleggen. Hij kan dan wel lacherig doen, maar toch gewoon eisen dat je een bloedtest wil. Het is jouw lichaam en het is toch een beetje gek. Succes!

En anders overstappen naar een ander. Het is toch zot dat hij je niet serieus neemt. We betalen er genoeg voor.

8. Amidala

Amidala Actief lid

Nov 12, 2006
    129
    0
    0
    gelderland
    Prinses bedank voor je steun en raad! Ik hoop dat het allemaal goed komt. Mijn vriend wil eigenlijk nog effe wachten en woensdag nog een keertje testen, dan pas actie ondernemen. Maar ik word hier zo onzeker van en wil het maar liever zo snel mogelijk weten!

amidala

9. Jente

Jente Actief lid

Feb 18, 2007
    273
    0
    0
    Je kan ook met de verloskundige overleggen. Zij weten hier alles over en kunnen je volgens mij ook advies geven over betrouwbaarheid van een positieve test e.d.

Ik heb zelf rondom mijn miskraam (met 6 weken) alles doorgesproken met mijn verloskundige. Dit contact was zeer prettig. Ik heb daarna alleen de huisarts even gebeld om mee te delen dat ik een miskraam had gehad.

Ik zou in jouw situatie ook gewoon contact opnemen met de verloskundige.

Jente

10. MamaMaddy

MamaMaddy Lid

Mar 7, 2007
    17
    0
    0
    Begeleider verstandelijk gehandicapten
    Als je je bij je huisarts niet prettig voelt zou ik idd contactopnemen met de verloskundige.Niet wachten tot woensdag maar gelijk doen hoor. Dan weet je gelijk waar je aan toe bent. Succes!
    Groetjes MamaMaddy

11. Amidala

Amidala Actief lid

Nov 12, 2006
    129
    0
    0
    gelderland
    Fijn hoor al die steun, jullie weten hoe het voelt.
    Ik heb vandaag de gyneacoloog/verloskundige in het ziekenhuis gebeld, ik kreeg de assistente, ik had geen zin in die huisarts.
    Ze zei dat ik het nog even een weekje aan moest kijken, en dan nog een keer testen. Ik heb wel overlegd en ze zei dat het inderdaad niet meer van de miskraam kan zijn. Dus het moet een nieuwe zwangerschap zijn maar door het bloedverlies is er een kans dat het al weer afgestoten is.
    Maar ze zei er wel bij dat er genoeg vrouwen zijn die de hele zwangerschap gewoon ongesteld worden dus dat geeft wel hoop. Ik had gister avond wel erge steken en vandaag een beetje licht roze/bruin verlies. Dus het is maar afwachten ik ga vrijdag nog een keer testen en hoop dat het nog steeds twee streepjes zijn!

Ik hou mijn hoofd nog maar even koel, anders is het misschien weer zo'n tegenvaller! Maar ik geef de moed niet op!

Misschien een stomme vraag hoor, maar hoe weet je waar je heen moet bellen voor een verloskundige want ik ben tot nu toe alleen in het ziekenhuis geweest!

Kus amidala

12. sharelis

sharelis Actief lid

Sep 21, 2006
    132
    0
    0
    ETTEN-LEUR
    Hai amidala,

Ik ben ook op 25 ongesteld geweest maar was ook minder heftig dan anders. Sinds zaterdag had ik wat bruin bloed verlies ik vond het wat raar dus ik dacht ik ga maar een testje doen had toch eentje liggen.

en wat bleek stond duidelijk ZWANGER op. Ik kan het nog steeds niet geloven dus heb ik net nog een test gedaan en deze keer twee vette strepen. dus ik denk dat het toch zo is terwijl ik dacht gewoon ongesteld te zijn geweest. Morgen ga ik wel eve met de huisarts bellen voor een bevestiging. veel succes en ik duim voor ons allebei dat het goed mag blijven ;)

13. speeters

speeters Fanatiek lid

Nov 26, 2006
    1,410
    0
    0
    België
    Wauw, Sharelis, dat is super goed nieuws! Het is vreemd hé, dat je lichaam je zo kan verwarren! Maar een dikke proficiat! Hoe ver zou je dan al zijn, een 6 weken of al langer?
    Ben je dan gewoon ongi geweest met stolsels en al?

Ik hoop dat er voor jou ook snel meer zekerheid komt, Amidala!

14. Amidala

Amidala Actief lid

Nov 12, 2006
    129
    0
    0
    gelderland
    Vandaag weer getest en ik ben zwanger! Ik had weer en positieve test nog dikkere strepen! Ik heb net verloskundige gebeld en die belt straks terug voor een afspraak! Omdat ik vorige maand miskraam heb gehad is het een beetje induidelijk hoe lang!

Dikke kussen amidala

15. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    1,715
    2
    0
    Amsterdam
    Hoi Amidala,

Wat een geweldig nieuws! Gefeliciteerd!

Veel succes!

Liefs Vanilia

16. Marije1980

Marije1980 Fanatiek lid

Mar 14, 2007
    3,785
    15
    38
    Twente
    Wat geweldig! GEFELICITEERD!
    Wat kan een lichaam soms raar zijn he?! :)

17. Kenja

Kenja Lid

Nov 6, 2006
    57
    0
    0
    Apeldoorn
    Gefeliciteerd aan de zwangere dames !

Wat ik mij even afvroeg over zwanger zijn en toch ongesteld worden. Hebben jullie dan ook last gehad van de "normale" menstruatieklachten zoals pijn in de lage rug en buikkrampen of was er enkel bloed and that's it ?

Groeten,
    Kenja

18. Kari

Kari Fanatiek lid

Sep 21, 2006
    1,363
    5
    38
    Hee Amidala,

Dus toch! Wat goed zeg! Wanneer heb je een afspraak bij de vk?
    Geniet er maar lekker van,

Liefs Kari

19. Gerda1975

Gerda1975 Actief lid

Sep 27, 2006
    415
    0
    0
    verzorgende IG
    Hoogeveen
    Ja dat vraag ik me ook af!
    Heb laatste keer ook een rare ongi gehad,1e dag bruin donkerrood verlies heel licht en krampen 2e dag heftiger donkerrood verlies en 3 dag weer donker licht verlies.Voel me nog steeds raar.Had paar dagen na ei ook al paar dagen spotting.Heb nu ook nog idee dat tepelhof donkerder zijn dan anders.raar lichaam soms zucht!

Amidala gefeliciteerd trouwens!Fijne zwangerschap gewenst!

20. Bianca84

Bianca84 Bekend lid

Dec 6, 2006
    813
    0
    0
    Lerares
    Gefeliciteerd meid.

Toch vind ik dit soort verhalen wel eens minder goed voor mijn gemoedsrust. Mijn laatste ongi was pas op dag 36 en was toen maar 2 dagen en minder heftig in plaats van 6/7 dagen (wat voor mij normaal is).
    Ik weet wel dat nu niet zwanger ben I(ik heb toen op dag 34 en 36 negatief getest), maar vooor een volgende keer.....ga ik toch over dit verhaal nadenken. Het lijkt zo simpel: ongi is niet zwanger. Ik kom er steeds weer achter dat het vrouwlijk lichaam nog raarder in elkaar zit dan ik dacht. Steeds denk ik: het kan niet raarder worden. Maar dus toch

Share This Page