Even een heel persoonlijke vraag en advies gevraagd. Nadat ik ben bevallen van mijn jongste kind (bijna 2,5jaar geleden) verloor ik meer dan gemiddeld afscheiding. In die mate dat halverwege de dag mijn ondergoed nat was en ik het zelf kon ruiken. |). Ik heb een tijdje inlegkruisjes gebruikt maar dit was niet prettig, het leek daardoor te verergeren en ik vind het dragen van inlegkruisjes niet fijn. Toen ik weer moest werken droeg ik tampons, niet omdat ik ongesteld was maar om de afscheiding op te vangen zodat mijn ondergoed en broek iig schoon bleef. Ik wil hier mee stoppen. Want ik weet dat dit niet goed voor me is. Laatste 2 maanden blijft de menstruatie dan ook aanhouden (licht) zolang ik tampons gebruik. Voor mij het keerpunt dat ik echt niet zo langer door kan gaan, en ook niet wil). Maar hoe... Ik gebruik katoenen ondergoed, geen zeep oid, nooit last gehad van schimmels... Of iig niet de gebruikelijke klachten van een schimmel? Ik hoop ervaringen van jullie te lezen en tips. geen vooroordelen.. ben bewust dat wat ik doe echt niet goed is. In mijn beroep kom ik regelmatig tot fysieke (ingrpijp) momenten (psychiatrie), waardoor ik dit ben ben blijven doorzetten. Graag kom ik van deze gewoonte af!!!
Ps. Heb sinds anderhalf jaar het mirenaspiraal een een korte cyclus van ongeveer 23/34 dagen. Hiervoor ben ik bij de huisarts geweest maar ze kon niks abnormaals vinden. Is zo'n kuurtje zinvol zonder verdere klachten? Gevalletje baat het niet dan schaadt het niet?
Ik zou in ieder geval stoppen met tampons te gebruiken, dan liever inlegkruisjes of paar keer per dag schoon ondergoed. Geen tips helaas, wel lees ik mee want ik draag ook altijd inlegkruisjes vanwege de hoeveelheid afscheiding.
Er zijn volgens mij ook katoenen inlegkruisjes. Tanpons gebruiken is toch ook gevaarlijk met het oog op tss? Ik zou niet zelf gaan dokteren met bijv vaginale douches maar advies vrageb aan een gyneacoloog/arts.
Idd, die zijn er ook. Vaak in overweging geweest om die te bestellen. Goede tip! Wellicht gaat het vanzelf minder worden hierdoor.
En wat fijn te zien dat je bent bevallen van je kindje.. Ooit zaten we samen in een topic van het bevallingsforum. Gefeliciteerd!
Ja? Ik lees dat de meeste zelfs niet meer ongsteld worden door de mirena, helaas ben ik daar niet een van......
Ik had een half jaar geleden ook ineens veel meer afscheiding dan normaal. Net zoveel als jij beschrijft. Zonder verdere klachten; geen jeuk, geen abnormale geur etc. Ik ben toch maar naar de HA gegaan (na een maand of 2 aanklooien). Ze nam een kweek. En daar bleek uit dat ik last had van een hardnekkige bacterie die niet met middeltjes van de drogist weg te krijgen is. Ik moest 3 dagen een ab kuur slikken. Vrij zware kuur. Maar daarna was het helemaal weg! Wat een opluchting.
Sneeuwvlokjes, wat waren jou klachten precies? Mijn klacht is namelijk niet meer dan (abnormale) afscheiding... Welke a.b. kuur kreeg je hier tegen?
Ja behoorlijk! Heb het gekregen na de geboorte van mijn 2e kind of na het stoppen van de pil geloof ik... al zeker een jaar.
Ik had dus geen klachten. Enkel abnormaal veel afscheiding. Het stonk niet, het jeukte niet, het zag er normaal uit. Het was alleen gewoon veel, heel veel. Helaas weet ik niet meer welke ab kuur ik had. Het was sowieso niet iets doorgaans zoals amoxiciline. Ik kreeg 3 pillen. Ik moest elke avond 1 pil slikken waar ik een uur lang enorm buikkrampen van kreeg (dit stond ook in de bijsluiter). Maar na drie dagen was alle narigheid over. En dat is nu nog steeds zo. Als ik jou was zou ik gewoon ff langs de HA gaan.
Slik je de pil? Daar kan het ook aan liggen! Iig de microgon30 of zoiets. Na een week daarmee gestopt te zijn was een vriendin er helemaal vanaf. Was bij haar ook begonnen na het beginnen met die pil.
Ik heb onlangs de mirena laten verwijderen omdat ik zo vaak kleine beetjes bloed verloor, gewoon weken achter elkaar. Nu weer zonder spiraal is m'n cyclus weer normaal en m'n afscheiding ook.Dus misschien is de mirena verwijderen een optie?
misschien helpt het uitspoelen van je vagina zeg maar met een vaginaledouche alleen met water of met de douchekop