ik raak de zwangerschapskilos maar niet kwijt

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Ons Kleintje, 17 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Zoals de titel al zegt, ik raak de zwangerschapskilos niet kwijt. ik kan niet zeggen dat ik superdik ben, maar ik ben nog wel heel wat zwaarder dan eerst. Ik ben 1.70 m lang, woog voor mijn zwangerschap 68 kilo en ik blijf steken op de 72,5 kilo. aan het einde van de zwangerschap woog ik zo rond de 83 kilo.
    Ik denk dat mijn overgewicht te maken heeft met mijn aangeleerde eetpatroon tijdens het zwanger zijn. Ik had toen zoveel zin om te eten en het mocht van mezelf toen ook wel omdat ik zwanger was. Hierna heb ik 5 mnd borstvoeding gegeven en toen mocht het ook van mezelf omdat ik natuurlijk energie nodig had voor de bv. 4 maanden na de bevalling ben ik begonnen met sporten, 2 keer per week fitness ongeveer 1,5 uur lang. Nu blijkt dat ik ondertussen in plaats van afval, 4% vet ben aangekomen.
    De fitnessinstructeur dacht dat ik misschien juist te weinig vet at zodat mijn lichaam veel vet gaat opslaan.
    Ik ben ondertussen niet echt meer gemotiveerd, en ik kan nu ook niet echt zeggen dat ik nu zo heel weinig eet. ik probeer nu wel wat meer verdeeld over de dag te eten en meer te drinken, omdat ik dit vaak oversla en beperkte tot 3 keer per dag eten vanwege dat ik het best druk heb.
    Kan iemand mij motiveren of herkent iemand dit?
    groetjes

2. Inger1979

Inger1979 Fanatiek lid

Ik herken het helemaal... :D
    Ik geef nog steeds bv dus mag/kan nog niet afvallen (van mezelf ;)) en ook ik heb een verkeerd eetpatroon van mijn zwangerschap overgehouden ;) ik ben ook 1.70 en weeg nu rond de 78 en ik moet weer terug naar de 65 ongeveer (67 vind ik ook al goed :))

Ik wens je iig alvast heel veel succes!
    Liefs Inger

3. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    ow ik moet ook nog een paar kilo (3 nu nog)hoor.
    Nou en ook al zouden die paar er aan blijven zitten, vind ik het ook prima

4. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

@Onskleintje, mijn man heeft gestudeerd voor dietist en ik heb het hem even gevraagd. Hij zegt dat als je gaat sporten je ook in spiergewicht aankomt. Het lijkt dan alsof je niets afvalt maar je spieren worden ook weer zwaarder.

Verder is hij een groot voorstander van een tijdelijk modifast dieet.

5. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Hi,

Ik ben tijdens mijn zwangerschap zo'n 30 kg aangekomen (misschien zelf wel meer, schaam) Ik ben vanaf 25 kg gestopt met wegen. na de bevalling raakte ik 13 kg kwijt en dus zit ik te tobben met de overige kilo's. Voor de bevalling woog ik 72 kg en 2 weken terug woog ik 88 kg :( Nu ben ik begonnen met afslanktabletten en een afslankthee van Kruidvat (huismerk) en ik ben inmiddels bijna 6 kg kwijtgeraakt in 8 dagen tijd. De tabletten en thee geven geen rare bijwerkingen, alleen je moet er vaak van plassen. Maar ik had er geen last van.

Dus misschien is het ook wat voor jou. Als je meer wilt weten pb me maar.

6. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    ik herken het wel.
    de eerste 3 maanden heeft mijn zoontje heel veel gehuild.. ik at daardoor slecht.. en gaf bv waardoor ik in 2 maanden tijd al mijn zwangerschapskilo's + 4 extra kilo's kwijt raakte.
    toen ik merkte dat het zo makkelijk ging, en het thuis weer wat rustiger werd.. ben ik onwijs veel gaan eten en heb daardoor ook een heel verkeerd eetpatroon ontwikkeld.
    ik kwam ongeveer 8 kilo aan en die wou ik weer kwijt. het lukte me alleen niet om het patroon te doorbreken, en daarom ben ik nu onder begeleiding aan het afvallen. het gaat super, mede doordat het echt goed gaat en ik 1x in de week ergens moet gaan wegen. dat is voor mij DE stok achter de deur.
    ik moet nu nog 1 kg (van de 8 dus) en ik weet zeker dat ik nu niet meer terug ga vallen. ik voel me slank echt 10 x beter, en dat laat ik niet nog eens verpesten door mijn gesnoep!
    ik kon mezelf eerst ook niet motiveren, maar ik was mijn lichaam op een gegeven moment zo beu dat ik er echt iets aan wou gaan doen.

7. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Ik ken het ook.
    Ik woog voor de zwangerschap 81 kilo en ben 1.74 cm, dus had al iets overgewicht.
    Aan het eind van de zwangerschap woog ik 101 kilo en na de bevalling was ik 12 kilo kwijt.
    Nu blijf ik op 89/90 kilo hangen.
    Heb 2 maand volledige borstvoeding gegeven, maar nu ben ik gestopt.
    Ben nu 2 weken bezig met Sonja Bakker(niet heel strikt, maar eet wel minder en gezonder dan eerder) en sport 5 keer in de week.
    Op de wii een half uur en sinds 3 dagen doe ik Zumba 45 minuten per dag.
    Ben nu 1 kilo kwijt, maar hopelijk gaat het wat harder door de zumba nu;)

8. Loutje83

Loutje83 Actief lid

11 dec 2007
    456
    1
    18
    thuishulp
    Oldenzaal
    pff ik net zo tis nu alweer meer als een jaar geleden dat ik ben bevallen van me zoontje. Ik woog voor de zwangerschap 70 kilo op het laatst 90 kilo en nu blijf ik steeds steken op 77 kilo.
    Knap vervelend vind ik dat. Weet ook echt niet wat ik met die kilo's moet.
    Zit ook voornamelijk rond me buik en me heupen. Hebben jullie daar ook last van?

Liefs Marlou

9. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    even een zijweg hier over..Dat modifast is vooral handig voor de mensen die al op een net gewicht zaten voor de zwangerschap..
    Voor mensen die daarvoor ook al te zwaar waren zal dat tijdelijke weinig uitmaken..

Weer ff op de hoofdbaan:

Kan me van jou goed voorstellen dat je motivatie steeds verder te zoeken is, als blijkt dat t sporten niet t effect geeft dat jij voor ogen hebt..
    Maar is een bepaald gewicht hebben zaligmakend? 't Gaat er toch ook om dat je je ( zonder t gebruik van een weegschaal) prettig voelt in je vel..
    Ik zou gewoon lekker blijven sporten en de weegschaal en vetmetertjes maar eens een hele poos weglaten..
    Als jij je happy voelt, straal je dat ook uit.. ( tegenovergesteld gaat dat volgens mij ook op...)

10. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Dank jullie wel voor de reacties!
    @luna ik heb het laten opmeten door de sportschool, ik was in 8 wk tijd wel 1 kilo afgevallen, spier blijkbaar, omdat ik 4%vet erbij had gekregen
    dus helaas is dat bij mij niet het geval.
    ik durf geen modifast of andere afslankproducten te gebruiken.
    Ik voel me gelukkig niet lelijk:) maar ik ben wel in de catergorie Te zwaar en dat is dus niet gezond. Ik probeer nu wat regelmatiger te eten en niet meer savonds te snoepen.8)

11. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Even off topic, en niet aanvallend bedoeld, laat dat alsjeblieft duidelijk zijn.
    Ik ben zelf voorstander van zoveel mogelijk afvallen in zo weinig mogelijk tijd en zo makkelijk mogelijk :D
    Maar is 6kg niet wat veel voor 8 dagen? En zou je dan niet hoofdzakelijk vocht kwijt zijn ipv. wat je wilt kwijtraken? Omdat je aangaf ook veel te moeten plassen.

Nogmaals, ik heb interesse in jouw methode, maar (na veel mislukte diëten) ook een kritische consument. Als je er zeker van bent dat het geen vocht is, dan ren ik morgen ochtend nog naar de Kruitvat ;) (moet je dan wel ff de namen van de producten doorgeven he :))

12. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Dan ga ik met je mee!!!
    Ik moet nog 4 kilo voor mijn ouder gewicht ( 77kilo) maar ik heb zoiets van laat me nog maar 7 kilo afvallen... Dan zit ik op het gewicht dat ik ook 4 jaar geleden mijn vriend ontmoette!

13. Eline078

Eline078 Bekend lid

15 dec 2008
    571
    3
    0
    Zwijndrecht
    ik ken het...

Ik ben iemand van uiterste dus of ik eet amper wat of ik vreet me vol :). dus ben sinds gister begonnen aan een superstreng dieet, maar dan ook echt heel erg streng, om zo snel mogelijk de kilos kwijt te raken. daarnaast ga ik vanaf morgen 3 keer per week hardlopen. echt crash diet maar wil gewoon even snel resultaat zien nu. tegen de tijd dat die kilos eraf zijn heb ik ook wat meer ritme met hardlopen en zorg ik dat ik genoeg loop om wat lekkere dingen te verbranden :D maar afvallen zuigt:(

14. Jille

Jille Bekend lid

26 aug 2007
    669
    0
    0
    Ik moet/wil 30 kilo :$:$:$ afvallen.

Ik ben 1.70m en woog 3 jaar geleden 83 kilo (ook te zwaar, maar als ik dat nu zou wegen dan zou ik het wel weten). Na een tijd niet lekker in mijn vel te hebben gezeten ivm hormoonbehandelingen voor ICSI ben ik veel aangekomen. Toen ik zwanger werd woog ik 93 kilo. Tijdens zwangerschap 12 aangekomen, maar 2 weken na de bevalling alle 12 kwijt. Helaas na 3 maanden vliegen de kilo's er weer aan met gevolg dat ik nu 100 :$ kilo weeg. Afgelopen week dus naar de dietiste gegaan en we gaan ervoor! Hier geen modifast en prodimed, maar ander eetpatroon aanwennen en ik vind het toch moeilijk!!!! Komende week ga ik beginnen met zumba (heb er super zin in. Heb namelijk salsa gedanst, dus dit is een goede combi).

Ik hoop dat het me gaat lukken. Laten we eerst beginnen met 10 kilo!

Succes dames met afvallen.

Jille

15. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Gelukkig ben ik niet alleen :D. Iedereen om me heen is zo weer op hun eigen gewicht na de bevalling, maar ik? Ik moet nog 10 kilo :(. Ik zit er mee dat ik zo zwaar ben, maar aan de andere kant kan ik me er niet toe zetten om streng te lijnen.....

Deel Deze Pagina