Ik heb altijd met een tampon gezwommen. In mijn tienerjaren zwom ik twee keer per week. Maar ook nadat ik kinderen kreeg heb ik periodes gehad dat ik wekelijks zwom. Dat ga ik echt niet overslaan voor een menstruatie. Nu was dat meestal wel 'maar' een uur. En ik verwisselde mijn tampon wel na het zwemmen. Maar het is niet zo dat ik dan echt meteen naar de wc rende hoor. Gewoon: zwemmen, douchen, haren wassen, kletsen... nou ja: je kent dat waarschijnlijk wel. Soms verwisselde ik mijn tampon al bij het zwembad. Maar ik fietste er ook gerust mee naar huis hoor. Op dagen dat ik echt een hele dag 'recreatief' in het zwembad was, verwisselde ik wel iets vaker dan op een normale dag. Maar ook: geen paniek, op m'n gemak. Nu was het bij mij wel zo dat ik eigenlijk altijd tampons gebruikte. Dus dan voel je ook beter wanneer hij vol begint te raken dan wanneer tampon gebruik nieuw voor je is. Geniet van je vakantie!
Nee hoor, je hoeft echt niet perse na elke keer direct te verschonen. Ik heb nou nooit het idee gehad dat mijn tampon volgezogen met water was.
Om antwoord op je vraag te geven bij mij wel. En dat is echt super irritant. zelfs als ik gewoon thuis in bad zit heb ik er soms last van.
Hier ook. Hij zuigt zich bijna meteen vol met water. Moet ook zeggen dat als ik zwem als ik niet ongesteld ben, er ook water in mn vagina komt. Dat loopt er dan vaak vrij snel weer uit (lekker praatje zo in de ochtend) Ik vind zwemmen als ik ongesteld ben dus helemaal niet fijn.
Maar iemand deelde een linkje dat je de tampon moet verwisselen ivm vies zwemwater en bacteriën. Maar als het water sowieso al (bij sommigen dan...) naar binnen komt, dan heb je toch ook zonder die tampon vies water en bacteriën in je vagina?
En met jou dus bij vele anderen.. ik leer echt iets bij in dit topic. Want vind ik dit dan ook echt een onderbelicht probleem..
Dat loopt er dan ook weer uit als je rondwandelt, maar met tampon blijft het langer in je natuurlijk.
Dat het water er weer uit loopt? Waarom is dat een probleem? In heb het ook wel, maar kennelijk komt dat water bij mij niet diep genoeg om een tampon te verzadigen. Ik vind het geen probleem, ‘t hoort er gewoon bij.
maar als je 2 uur zwemt - zit het er 2 uur in en als je een uur zwemt en een uur nog rondloopt - is het effect hetzelfde zou ik denken.. dus die 'haast' is niet zo nodig denk ik als het daarom gaat.
Ik zou denken dat in een tampon eerder gaat broeien / bacteriën zich kunnen vermenigvuldigen. Terwijl water dat in- en uitstroomt wat dat betreft minder kwaad zal kunnen. Maar dat zal niet over 2 uur gaan hoor. Alleen als je na het zwemmen nog heel lang (uren) een tampon inhoudt, zal er een heel klein risico zijn. Net als bij TSS.