In augustus krijgen wij een nieuwe keuken en dat lijkt mij een mooie gelegenheid om ook ons servies te vervangen voor een nieuwe set. Heeft iemand ervaring met het servies van HEMA? (ziet er mooi uit in de webshop) Of tips voor ander, niet te duur, servies?
Ik heb al 14 jaar het vierkante witte porselein servies van Xenos. Helaas niet meer bij te krijgen. Sinds we een tegelvloer hebben breekt er af en toe een bord en er zijn strepen op gekomen doordat ze zo vaak gebruikt zijn. Sowieso zou ik voor porselein kiezen, daar breken veel minder snel stukjes af dan bij aardewerk. Ik heb mijn servies nu aangevuld met het witte vierkante servies van de Action, die vind ik eigenlijk mooier dan die van de Xenos.
Ik ben helemaal verliefd op het gladelig servies van de Ikea. Tis alleen super lastig te krijgen Geen ervaring met Hema servies View attachment 694940 View attachment 694941
De set van de Xenos hebben wij nu! Maar al 10+ jaar in gebruik en aan vervanging toe. Action heb ik mij nog niet in verdiept, dank voor de tip!
Wij hebben vorig jaar nieuw servies gekocht, deze: https://www.wehkamp.nl/royal-doulton-serviesset-maze-12-delig-16451986/?MaatCode=0000&gclid=Cj0KCQjw0K-HBhDDARIsAFJ6UGiLdSWjLOOdlB8e8awZz4j6G9BudQ4isF-8CLOfY5OOr_WyL1jJ7b0aApZ9EALw_wcB&gclsrc=aw.ds Vind het nog steeds prachtig. De borden en schaaltjes zijn op prima afmetingen. Ik vond het niet heel duur maar ik weet niet wat jullie budget is. Bedacht me dat ik er hopelijk een aantal jaar mee ga doen en er dagelijks van geniet dus dan vallen de kosten wel mee. Wij hebben 12 couverts.
Wij hebben bij de Hema schaaltjes (voor soep/toetjes etc) en gebak servies gekocht. Gewoon prima spul
Welk servies heb je op het oog? Wij hebben ook servies van de Hema, hartstikke leuk met reactief glazuur hebben wij. Maar dat is heel zwaar. 6 grote borden in 1 keer vasthouden is een uitdaging voor mij zeg maar. Dus dat zou ik niet nog eens kiezen.
Die hebben wij ook al 8 jaar. Nog nauwelijks wat gesneuveld (helaas want ben het wel zat ondertussen )
Haha 5 ct korting, wauw! Heb van dit merk de gekleurde schaaltjes, erg mooi! Inderdaad wel wat prijzig, maar vind dat servies ook wel wat mag kosten als het degelijk is. Wij hebben nu borden van Iitala maar zou er niet snel weer voor gaan. Ikea borden zijn van betere kwaliteit.
ja dat zag ik ook! Heb ze bij Fonq gekocht trouwens, daar waren ze iets goedkoper, geloof 89 per 4 couverts vorig jaar. Wilde eigenlijk 2 kleuren maar vond die gekleurde toch minder mooi dus uiteindelijk alles wit gedaan. Edit: bij Amazon 74 euro. https://www.amazon.nl/Royal-Doulton-Gordon-Ramsey-porselein/dp/B0051NPJ5C/ref=asc_df_B0051NPJ5C/?tag=nlshogostdsp-21&linkCode=df0&hvadid=430619169763&hvpos=&hvnetw=g&hvrand=12085228462835857744&hvpone=&hvptwo=&hvqmt=&hvdev=m&hvdvcmdl=&hvlocint=&hvlocphy=9064268&hvtargid=pla-423252942697&psc=1
Wij hebben deze: https://www.ikea.com/nl/nl/p/ikea-365-servies-18-delig-wit-40341101/ Ideaal dat alles ook los te verkrijgen is. Er sneuvelt nog wel eens wat en dan haal je makkelijk even wat bij.
Wij hebben dit reactive glazuur servies ook. ik moet zeggen dat het idd zwaar is. maar doordat het zwaar is is het ook degelijk. ik hoef ook bijna nooit 6 borden tegelijk te pakken. maar dat moet je wel met 2 handen doen ja. al met al ben ik wel tevreden over de hema kwaliteit. we hebben ook wat koffie kopjes van hema, en moet zeggen dat die ook prima zijn.
Serviesset 16 delig Q Authentic | Gekleurd porselein servies AANBIEDING - Kookwinkel Kitchen&More (kitchenandmore.nl) Serviesset 20 delig Mossa | Gekleurd servies AANBIEDING - Kookwinkel Kitchen&More (kitchenandmore.nl) https://www.horecasupply.nl/servies/serax-servies/surface-by-sergio-herman-serax-servies/ Dit vond ik ook een heel mooie serviessets, voorral serax surface... maar die prijs....daarvoor heb ik uiteindelijk de hema borden gekocht. ook van de ikea zijn de borden erg goed. dat hebben we jaren gehad, soms sneuvelde er een en dan haalde ik weer een paar nieuwe, in een andere kleur. overigens heb ik nooit wit servies gehad. altijd in kleurtjes. witte borden hou ik niet zo van...
Ik denk dat wij hetzelfde servies hebben. Helsinki heette t uit mijn hoofd. Prachtig servies maar loodzwaar en der zitten nu vooral op de zijkanten wel wat strepen e.d. wat ik met mijn vorige vierkante action servies nooit heb gehad. Ik denk niet dat ik er nogmaals voor zou kiezen achteraf gezien.
Deze inderdaad ja. Ik vind het nog steeds heel mooi, dus het blijft hier ook voorlopig staan. Maar de combinatie met weinig handkracht en luiheid om niet 2 keer naar de servieskast te willen lopen is niet de meest ideale met dit servies. In ieder geval voor TS misschien handig om het inderdaad even uit te proberen in de winkel.
Ik vind ‘niet wit’ ook mooier eigenlijk, maar die werden vrij snel lelijk (‘sneetjes’ erin, zeg maar). Nu om die reden porselein. Misschien is dat er ook wel gekleurd dat echt mooi blijft, geen idee. Met jonge kinderen vond ik heel duur servies alleen niet zo handig, net als servies waarvan je dan meteen een hele set moet kopen…