cyclus na miskraam

Discussie in 'Miskraam' gestart door pienvd90, 15 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pienvd90

pienvd90 Fanatiek lid

15 feb 2016
    1.198
    608
    113
    Vrouw
    Hallo iedereen,
    Afgelopen maandag heb ik een miskraam gehad met 7wk. Ik heb flink gevloeid maar vandaag is dat al heel veel minder (kan met een inleg kruisje door)
    Nu is mijn vraag: hoelang duurde het bij jullie voordat je 'normale' cyclus weer op gang kwam en hoelang na hoeveel rondes na de mk waren jullie weer zwanger?
    Ik snap dat het bij iedereen anders is maar ben erg benieuwd.

2. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

17 mrt 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ten eerste heel veel sterkte meid!

Na mijn MA was mijn cyclus gelijk weer hervat, wel heb ik die ronde overgeslagen omdat ik de abortuspil heb gebruikt en dit kon schadelijk zijn voor een nieuwe vrucht.
    Uiteindelijk ben ik 3 rondes (had 1 maandje pauze) daarna weer zwanger geraakt helaas ging deze zwangerschap weer fout.
    Volgens mij heb ik op dit moment mijn eisprong dus mijn cyclus is meteen weer hervat, hoop over 2 weken weer positief te testen van een plak baby.

Ik hoop dat jouw cyclus ook gelijk weer op orde is, houd er wel rekening mee dat het nu toch ietsje langer kan duren als dat je gewend bent.
    Ik ga voor je duimen dat je ook snel weer positief test! 😙

3. pienvd90

pienvd90 Fanatiek lid

15 feb 2016
    1.198
    608
    113
    Vrouw
    Wat een heftig verhaal :( ik hoorde dat je na een mk extra vruchtbaar bent? Of is dat een fabel? Ik hoop voor jou snel een plakbaby

4. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

17 mrt 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gisteren heb ik daar inderdaad op zitten googlen, las inderdaad heel veel verhalen van dames die meteen weer zwanger zijn geraakt dit had iets met het baarmoederslijmvlies te maken geloof ik?
    Laten we hopen dat het een feit is! :)

Krijg je trouwens nog een echo om te kijken of je baarmoeder weer schoon is?

5. pienvd90

pienvd90 Fanatiek lid

15 feb 2016
    1.198
    608
    113
    Vrouw
    Ik hoop het ook voor ons beiden.
    nee als ik niet meer bloed a.s. maandag dan is het goed zo, anders moet ik bellen en gaan ze kijken. Ik denk niet dat het nodig is omdat het al vele maten beter gaat gelukkig:)

6. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    heel veel sterkte met het verlies :(

Ik heb een missed abortion gehad, dat is iets anders dan een ''gewone'' miskraam toen een curettage gehad, na een week gestopt met bloeden en na precies 4 weken na de operatie weer ongesteld, ik was weer zwanger; 8 weken na mijn miskraam en zie resultaat banner :D <3

Ik hoop dat je snel weer hersteld bent en weer een positieve test in handen mag houden.

7. pienvd90

pienvd90 Fanatiek lid

15 feb 2016
    1.198
    608
    113
    Vrouw
    Verschrikkelijk verhaal.
    gefeliciteerd 2 zelfs wat prachtig zeg. Hooop dat de rest van je zwangerschap goed verloopt:) geniet ervan na de moeilijke tijd

8. Tess88

Tess88 Actief lid

4 mrt 2015
    374
    0
    16
    Ik had een ma met 9 weken. 9 december gecurreteerd. 4 weken mog positieve testen gehad. 6 januari eindelijk negatieve test en 9 januari ongesteld geworden.
    En zie mijn banner

Sterkte meid en hopelijk snel weer zwanger

9. jeske160789

jeske160789 Bekend lid

9 sep 2015
    553
    72
    28
    Afgelopen 17 maart curretage gehad.. en sinds vandaag buikkrampen en minimaal bloedverlies dus denk dat bij mij vandaag de menstruatie doorbreekt.

Is dus 4 weken na curretage

10. JSS1989

JSS1989 Actief lid

13 okt 2015
    418
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hey meid, alvast veel sterkte!

Ik heb een MA gehad op 23 november, toen heb ik de weeën moeten opwekken met cytotec om het vruchtje af te stoten. Ik was toen 8,5 weken maar het vruchtje was op bijna 7 weken gestorven.
    Ik heb toen 7 dagen gebloed en dan heb ik die cyclus geen eisprong gehad; waarschijnlijk was mijn lichaam er nog niet klaar voor. Ik heb normaal altijd een cyclus van 28 dagen en 20 december kreeg ik zoals verwacht mijn maandstonden. Toen ben ik vanaf dag 11 weer begonnen met ovulatietesten en had ik voor 1 keer op dag 26 pas mijn eisprong, die cyclus was dus een cyclus van 40 dagen. Daarna was men cyclus weer hersteld en ben ik zwanger geraakt.

Dus voor de verduidelijking:
    cyclus 1, normale cyclus, geen eisprong
    cyclus 2, lange cyclus van 40 dagen met eisprong, niet zwanger
    cyclus 3, normale cyclus, zwanger

Het verschilt bij iedereen wel want er zijn meiden op ons forum die meteen weer zwanger waren, 2 weken na de miskraam. Het hangt ook een beetje ervan af hoelang je zwanger was en hoelang het duurt voor je hcg weer uit je lichaam is.
    Ik zou ovulatietesten gebruiken en vanaf dag 11 blijven testen tot je duidelijk positief test, dat heeft me opnieuw duidelijkheid gegeven in men cyclus. Heel veel sterkte en succes! Hopelijk snel een plakbaby voor je! x

11. JSS1989

JSS1989 Actief lid

13 okt 2015
    418
    1
    16
    NULL
    NULL
    Het bloedverlies kan wel wat verschillen nu, houd daar rekening mee ;) de eerste keer verloor ik vooral veel bruin maar na de 2de cyclus had ik echt enorm veel bloedverlies, wel minstens 3 keer zo erg als normaal. Dit komt blijkbaar omdat je al eens zwanger bent geweest, dan bloed je heviger. Ik zou dus wat dikker maandverband gebruiken voor alle zekerheid.
    Liefs

12. pienvd90

pienvd90 Fanatiek lid

15 feb 2016
    1.198
    608
    113
    Vrouw
    Iedereen super bedankt voor jullie reactie en jullie verhaal. Ik weet dat het enorm kan verschillen per persoon dus we gaan het zien hoe het gaat lopen. Gelukkig allemaal positieve verhalen :)

Deel Deze Pagina