Als je horizontaal ligt vloei je niet zo erg, dus is het ook niet zo erg om een tampon langer te dragen. Heb ik ooit gelezen. Dit bericht verontrust me voor geen meter, want ik verschoon altijd op tijd. Ik gebruik juist tampons omdat ik dat veel hygienischer vindt!
Ik vind tampons ook prettiger in gebruik,heb altijd Super Plus nodig, heb nu voor de nacht C1000 huismerk nachtverband en die absorbeerd prima,tampons verwissel ik om de 3-4 uur,de maat Super van de Lidl zelfs om het uur,dat zijn gewoon flutdingen.Super Plus van Kruidvat is hier favoriet. maar of die k*tpluggen(ja zo noem ik ze ) nu echt onvruchtbaarheid veroorzaken,geen idee,ik zal het eens een keertje aan mijn gyn.vragen,wat haar mening hierover is. het doet me wel enigzins denken aan wattenstaafjes;daarmee mag je ook niet te diep je gehoorgang in,anders duw je het oorsmeer terug en kan je op den duur doof worden,misschien vergelijkbaar met tampons,dat je toch iets terugduwt ofzo?
Hallo, Ik gebruik vanaf mijn 15e jaar tampons (de Tampax, met inbrenghuls) Ik las eerder dat er iemand was die baarmoedermondontsteking had en dacht dat het met die tampons te maken had. Nu heb ik een aantal jaar geleden ook een fixe baarmoedermondontsteking gehad, maar geen arts die tegen mij zei dat het door de tampons kwam en dat ik geen tampons meer mocht gebruiken. Ik heb zelf ook nooit het idee gehad dat het door die tampons kwam. Dus ik gebruik ze ook gewoon, zelfs 's nachts, zonder op te staan. Wat zou ik zonder die dingen moeten.... Kari
ik gebruik vanaf dat ik menstrueer ook altijd al die "gifstokjes" en wat er al is aangegeven dat die "gifstokjes" doden hebben geëist is niet alleen door onhygiënisch gebruik maar door de samenstelling van de tampon. 's nachts slaap ik niet met tampon simpelweg om het feit dat "het" er pas weer uitkomt als ik opsta en dat doe ik enkel om naar het toilet te gaan en dan zit er nooit zo heel veel in, maar verschoon toch mijn maandverbandje. of het nou wel of niet mag (snachts inlaten) ik vindt het voor mijn gevoel "frisser"om zonder te slapen, maar dat is ieders eigen keuze.. maar dat bang maken zoals het nu hier in dit topic gebeurt is vindt ik onzin. als je wilt weten of men bepaalde vermoedens hebben dat het eten van een of ander iets de kans op kanker kan vergroten wil jij niet weten, maar zolang zoiets niet wetenschappelijk bewezen is, is idd enige voorzichtigheid geboden.
Ik ben het met smoekie eens, om nou te verkondigen dat het gifstokjes zijn vind ik een beetje raar. Ik denk dat het gros hier tampons gebruikt. Het is niet meer dan een beetje bangmakerij, als het echt zo zou zijn zouden ze er al veel meer wetenschappelijk onderzoek naar hebben verricht en uit de handel hebben gehaald. Is mijn idee. groetjes Irisje