Tampons passen niet meer?

Discussie in 'De lounge' gestart door DLight, 12 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DLight

DLight Actief lid

22 jun 2011
    446
    4
    18
    NULL
    NULL
    Hi ladies,

Help! Ik pas geen tampons meer! Ben twee keer zwanger geweest maar niet vaginaal bevallen beide keren op het nippertje een spoedkeizersnede. Heb daarna gewoon tampons gebruikt en ging prima. Toen ik van de pil af ging ben ik ook gelijk begonnen aan de menstruatiecup. Ik wilde geen troep meer in mijn lichaam. Ik vloei wel iets meer maar de zwaarste tampon kan ik na een half uur alweer vervangen.
    De cup wilt niet altijd lekker zitten en buitenshuis is het toch teveel gedoe met wisselen en schoonmaken dus ga nu weer tampons gebruiken.
    Kan toch niet zo zijn dat door die cup niets meer past?
    Zijn er dames die dit ook hebben en welke tampons gebruiken jullie?

2. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    nee dit kan niet door de cup komen. Kan t niet te maken hebben met droogte? Hormonalae veranderingen kunnen voor vaginale droogte zorgen waardoor en tampon veel minder makkelijk in t brengen is

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hoe oud ben je? Het zou een verzakking kunnen zijn. Verzakkingen komen ook zonder vaginale bevalling voor.
    Bij mij past een tampon ook niet meer goed (zelf wel vaginaal bevallen).

4. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Ik had er na mijn bevallingen last van. Ik kan alleen die O.B. Pro comfort Night tampons verdragen, die voorheen Flexia heetten.

Vero0504 vindt dit leuk.
  5. Elinetjeee

Elinetjeee Niet meer actief

Maar je cup past nog wel?
    Die is over t algemeen juist groter dan een tampon..

6. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.994
    3.321
    113
    Bij mij zitten tampons de ene keer ook beter dan de andere keer. Zal ook wel een soort van verzakking hebben want soms ligt ie er bijna uit. :| Neem aan dat je dat bedoeld toch? Niet dat je ze er niet in krijgt?

7. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hoe past het niet? Zijn ze te groot of juist te klein? Zakken ze omlaag? Krijgt je ze lastig ingebracht?

Hier na 2 zwangerschappen en bevallingen nu alleen de super plus van OB die passen, de pro-comfort. Ik gebruik in 85% van de gevallen de cup, maar soms switch ik even naar tampons en dan heb ik dus niks aan kleiner dan die super-plus... Ze zakken echt snel omlaag, of ik lek er gewoon langs (dus doorlekken, maar de tampon zelf is nog niet eens half vol zeg maar).

Ik heb geen verzakking ofzo, het is alleen ruimer geworden...

8. hibiscusje

hibiscusje Fanatiek lid

31 mrt 2020
    2.225
    3.264
    113
    Vrouw
    bij verkeerd gebruik van een cup kan je een verzakking krijgen. Als dat t geval is gaat een tampon ook moeizaam

9. Dagda

Dagda Fanatiek lid

8 jul 2019
    1.687
    1.855
    113
    Vrouw
    Hier door een verzakking moeite met tampons inbrengen. Gebruik daarom die met inbreng omhulsel. Gaat daardoor erg soepel en zit 9 vd 10 leer direct goed. Mogelijk het proberen waard?

10. Tuttebelleke

Tuttebelleke Fanatiek lid

19 mei 2017
    3.605
    4.019
    113
    Vrouw
    Gaat het enkel om dat je te veel vloeit voor een tampon of dat het echt niet meer past?

Hier sinds de bevalling ook een andere menstruatie dan daarvoor. Sindsdien vloei ik ook op de eerste twee dagen veel meer dan eerst en moet ik ook binnen het uur een super tampon verwisselen.

11. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Dit is nog niet bewezen hoor. In theorie zou het zo kunnen zijn dat vrouwen met een verhoogd risico op een verzakking, een kunnen krijgen door vacuüm van de cup, maar er moet nog onderzoek naar worden gedaan.

12. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Hier sinds mijn bevallingen ook last van, maar is het volgens mij meer het probleem dat ik ze niet meer in krijg. Droogheid heeft het denk ik meer mee te maken. Sinds die tijd gebruik ik ze dus ook niet meer, en moet ik dus jammergenoeg maandverband d gebruiken.
    Gelukkig menstrueer ik sinds ik een spiraal heb bijna niet meer dus hoef ik ze niet vaak te gebruiken, vind maandverband nooit zo hygiënisch....

13. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.960
    15.002
    113
    Hier alleen die nacht variant van OB pro comfort. Voorheen was normal echt t matje. Ook hier de ervaring dat ze snel een eigen leven willen leiden. Maar misschien is makkelijk er in ook makkelijk er uit?

Deel Deze Pagina