tampons

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Feddar34, 18 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Feddar34

Feddar34 Fanatiek lid

23 apr 2009
    1.106
    3
    38
    Kunstenaar en piercer
    Nijmegen
    Ik ben 2 en halve week geleden bevallen. Ben ingeknipt en gehecht maar daar heb ik praktisch geen last meer van. Het de ingeknipte plek is nog hard.
    Heb tot nu toe alleen matrassen in men ondergoed gedragen maar ben der zo zat mee! Ik vind dat echt vies!
    Zou ik al tampons mogen gebruiken, of is er nog steeds kans op een infectie?

2. burningkarma

burningkarma Fanatiek lid

8 jan 2008
    2.605
    0
    0
    Veenendaal
    Volgens mij kan het wel gewoon als je er zelf geen last van hebt. Weet het alleen niet zeker omdat ik geen tampons gebruik.

3. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    nee beter van niet de eerste tijd. Misschien met 2e menstruatie ofzo weer proberen.

4. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Nee, nog niet doen hoor! de bacterien moeten er goed uit kunnen, de plek waar de placenta zat is nog een open wond, dat vocht moet goed weg kunnen = anders dan bij een menstruatie.

5. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ik zou het nog niet doen.. heb pas na 4 maanden een tampon gebruikt.

6. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Je verliest nu niet alleen bloed maar ook wondvocht. Daarom mag je geen tampons gebruiken als je vloeit na je bevalling.

7. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    minimaal 6 weken afwachten is het advies van de gyn en VK trouwens is het zoiezo minder hygiënisch dan maandverband (wat eruit moet dat moet eruit idee) dus zeker met een open wond zou ik dat niet doen...

8. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    ik heb bij de 1e normale menstruatie na het vloeien weer tampons gebruikt. zo een 5 weken na de bevalling dus. Die verbanden zijn echt waardeloos.
    Gefeliciteerd trouwens met je ukkie ;)

Deel Deze Pagina