Opgezette voeten

Discussion in 'Gezondheid' started by Evira, May 20, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Evira

Evira Fanatiek lid

Feb 18, 2011
    1,533
    0
    0
    Meiden,

Hebben jullie tips tegen opgezette voeten? Ik heb echt een soort olifanten voetjes. Aan het einde van de dag het ergst, maar 's nachts trekt het ook niet meer helemaal weg.

2. danielle

danielle Actief lid

Aug 17, 2010
    151
    14
    18
    NULL
    NULL
    Veel drinken en voetjes in de lucht. Verder jammer genoeg weinig aan te doen.

3. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

Jun 12, 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook, eerst in het warme Paasweekend, daarna trok het wat weg en nu weer opnieuw. Warmte maakt blijkbaar uit. Voetjes in de lucht, (laten) masseren en veel drinken. Volgens mijn arts is thee trouwens beter dan water for some reason. Meer vochtafdrijvend.

4. InLove

InLove Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    3,707
    0
    0
    Brandnetelthee werkt goed
    Voetjes omhoog
    Ik heb nog steeds mn laarzen aan, die zitten lekker strak (soort steunkouseffect ) alleen als t warmer wordt zal dat niet meer gaan, dan zweet ik eruit.

Als je zittend werk doet dan zou ik veel wisselen van houding en.lopen tussendoor
    Sta je net veel dan ook blijven bewegen en regelmatig even pootjes omhoog.

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,553
    528
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Matras aan het voeteneind een aantal centimeters omhoog brengen, dat heb ik tijdens mijn zwangerschappen altijd gedaan door bijv een paar badlakens onder het matras te leggen. Of wanneer je een verstelbare lattenbodem hebt, kan je uiteraard het voeteneind omhoog zetten.

6. Toto

Toto Fanatiek lid

Mar 21, 2008
    2,061
    9
    38
    Idd voeten omhoog, veel drinken brandnetelthee is idd een goede en voedsel wat vocht afdrijft. Denk aan bleekselderij, maar ook prei en ui. Zelf beperk ik ook mijn 'droge' koolhydraatinname via brood, pasta, aardappelen etc.

7. TmrZra

TmrZra Niet meer actief

Idd veel drinken en toch ook in beweging blijven (niet overactief)..
    Succes!

groene thee is ook vochtafdrijvend en de brandnetelthee zoals ook al werd gezegd.. :)

8. Evira

Evira Fanatiek lid

Feb 18, 2011
    1,533
    0
    0
    Dank voor de tips, ik ga ik mee aan de slag!

9. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,381
    10,328
    113
    had ik ook! probeer wanneer je kunt met je voeten omhoog te zitten en het uiteinde van het bed verhogen. Ik had het matras vrij schuin staan en smorgens zag het er veel beter uit. Niet teveel staan en voor de rest uitzitten ben ik bang. Na de bevalling was het bij mij erger en duurde een week voor het weg was, succes!!

10. Hanna08

Hanna08 Lid

Jan 30, 2013
    78
    0
    0
    Breda
    Oedeem... het beste te verhelpen door je voeten hoger te leggen dan de rest van je lichaam. Dus lekker op de bank met de voeten op de leuning mag nu ook. :) En dat matras omhoog idd.

Share This Page