Vorige week voor het eerst in mijn leven een blaasontsteking gehad. Urine is niet op kweek gezet, ik kreeg een 7-daagse kuur Furabid. Vrijdag constateerde de huisarts (of zijn assistente) dat mijn urine schoon is. Vrijdagochtend had ik een donkerbruin vast stukje (ter grootte van een korrel hagelslag) in mijn verder heldere urine zitten. Het stelde niet veel voor, maar was ook niet normaal. Zaterdagochtend weer. Zaterdagochtend had ik verder last van een lichte, maar zeurende pijn in mijn onderbuik. Vanaf de middag ging het goed, mijn klachten zijn nu helemaal weg. Maar verdraaid, vanochtend weer een donkerbruin stukje in mijn urine. Volgens de assistente is dit normaal, moet mijn blaas nog schoon worden gespoeld door veel te drinken. Is dit zo? Drie dagen na de kuur nog? Of zal ik er toch op aandringen morgen weer langs te komen met urine, voor een kweek? Ben het onderhand wel een beetje zat, en wil niet overkomen als een hypochonder daar of zo.
Van korstjes heb ik nooi gehoord, maar ik weet wel dat als je urine schoon is, dat er dan niets op kweek te zetten valt. Denk dat je moet vertrouwen op je huisarts. Die heeft het blijkbaar vaker bij de hand gehad. Ergens klinkt het ook wel aannemelijk. Je blaaswand is herstellende. Dat heb je op je huid ook als het beschadigd is geweest, dus zou intern ook best zo kunnen werken. Zijn je overige klachten wel weg?
Wanneer je de klachten blijft houden zou ik weer laten testen. Zelf heel veel blaasontstekingen gehad tijdens de zwangerschap dus raad je aan om het goed in de gaten te houden
Goed in de gaten houden. Zeker een keer op de kweek zetten, want dan pas kunnen ze zien of er nog een bacterie actief is! Helaas in het verleden veel last gehad en ik plaste altijd veel bloed en had weinig pijn of klachten.