tampons

Discussion in 'Zwanger worden' started by gemini020, Nov 24, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. gemini020

gemini020 Actief lid

Sep 28, 2014
    444
    57
    28
    Woh het was niet de bedoeling om zo'n discussie los te maken, hoewel het misschien ook wel eens goed is. Bedankt voor alle reacties! Ik ken ook niemand meer die maandverband gebruikt, maar helaas ook nog niet die aan kinderen zijn begonnen dus geen idee of het kwaad kan. Fijn om te horen daar het in jullie kringen geen kwaad heeft gedaan.
    Ik denk dat ik dan 's ochtends als ik naar werk reis soms iets in doe, is nl 1,5h en dan is het meestal het ergst.
    Ik ben in augustus gestopt met de pil. Ik heb 2,5 week geleden voor het laatst getest. Volgens mij heb ik 1,5 week geleden cervixslijm gehad dus wilde volgend weekend testen. Heb 2 december afspraak voor inwendige echo, zou dan al iets te zien kunnen zijn? Al denk Ik met al die bloedingen dat dat het niet is. Tsh is goed volgens dokter 3.93, maar ik dacht gelezen te hebben dat 1-2 beter is. Moet ik dus nog even uitzoeken. (Tenzij iemand hier het weet ;) )Uitstrijkje schijnt 10 dagen te duren dus is ook pas volgende week waarschijnlijk

2. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

Jun 12, 2014
    2,007
    1
    36
    TS: Waarom krijg je een inwendig onderzoek? Naar aanleiding van die bloedingen? Succes.

Ik gebruik geen tampons meer, heb ook wat onderzoeken links en rechts gelezen die niet al te positief over tampons zijn.
    De laatste drie maanden gebruik ik een menstruatiecup. Maandverband vind ik verschrikkelijk en is niet al te best voor mijn huidje down under! :) En echt, als je hem eenmaal gewend bent is het super makkelijk en wordt het zeker geen smeerboel als je een volle verwijderd. Ik verwijder hem zittend op het toilet zodat ik hem gelijk leeg kan kiepen, zie je er ook nog eens niets van.

3. Annemarieke

Annemarieke Actief lid

Oct 6, 2014
    219
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die cup moet ik eens opzoeken, lijkt me een goed alternatief.

4. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

Jun 28, 2014
    1,887
    1,011
    113
    Female
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Het is even oefenen in het begin maar ik heb er nooit problemen mee gehad... Zoals ik al zei kan je hem echt bijv je hele werkdag inhouden zonder dat je doorlekt dus hoef je alleen thuis hem te "legen" klinkt smerig maar valt echt mee.... Afspoelen en hij is weer klaar voor gebruik... Elke maand even uitkoken en voila! Ik heb de ladycup super tevreden... alleen al een paar maanden niet meer gebruikt 😀
    Menstruatiecups, voor een duurzame en comfortabele menstruatie

5. Coach

Coach Actief lid

Feb 8, 2014
    240
    0
    0
    België
    ...en over de menstruatiecups zijn vooralsnog geen negatieve onderzoeken gepubliceerd, dus ik heb er ook geen opmerkingen over. Iedereen blij! :)

Of misschien toch... ze schijnen niet voor iedereen even eenvoudig in te brengen te zijn. Je moet wel wat "handig" zijn "down there".

Check overigens ook eens de vlogs van Bree, een meisje dat niet alleen cups verkoopt maar ook helemaal into herbruikbare maandverbandjes is. Geniaal voor wie eco-vriendelijk wil worden!

6. Madelie

Madelie VIP lid

Jun 14, 2014
    11,479
    8,738
    113
    Zelf heb ik altijd tampons gebruikt en de afgelopen jaren de moon-cup afgewisseld met af en toe tampons. Nooit maandverband want ik vind dat echt smerig. Alleen onlangs na mijn miskraam omdat dan wordt geadviseerd geen tampons te gebruiken en ik er gemakshalve vanuit ben gegaan dat het beter was niets inwendig te gebruiken dus ook geen cup.

Bij tampons is het belangrijk dat je ze regelmatig verwisseld en dat je de kleinst mogelijke tampon gebruikt. Dus niet denken, doe maar een super plus, dan kan ik 'm langer inhouden.

Al mijn vriendinnen gebruiken tampons, een enkeling wisselt deze af met maandverband. En ze hebben allemaal kinderen gekregen.

7. Mienemuisje

Mienemuisje Fanatiek lid

Feb 17, 2013
    1,161
    0
    0
    Ohhhh de horror :x
    4 weken verplicht maandverband gedragen. Bahhhhhhhh!!!

8. Coach

Coach Actief lid

Feb 8, 2014
    240
    0
    0
    België
    Ieder zijn mening, maar ik vind veel uitspraken hier erg denigrerend voor wie er voor kiest om wél maandverbandjes te dragen (en dat zie ik overigens wel vaker, dat dames tegenover elkaar iets als "vies" bestempelen en hierdoor eigenlijk onbewust een norm aan anderen opleggen).

9. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

Jan 17, 2014
    3,675
    80
    48
    Mars
    Ik ga er vanuit dat jezelf maandverband draagt? Dat is ook helemaal niet erg en je moet ook echt doen waar je jezelf goed bij voelt. Ik denk alleen dat het handiger om aan te geven dat je het zelf wel prettig vind en dat je door de wetenschappelijke onderzoeken die je had gelezen bang bent voor tampons, of daardoor geen tampons meer gebruikt. Maar je legt nu je mening op aan andere.. precies waar jezelf commentaar op hebt. En je geeft niet eens je eigen ervaring :). En om ook te spreken "en dat zie ik overigens wel vaker, dat dames tegenover elkaar" kan je beter verwoorden als, en dat merk ik wel vaker als wij, vrouwen, wat bespreken... je geeft jouw mening. niet de waarheid.

Ik heb ook een hekel aan maandverband, en het lijkt me echt horror om te moeten gebruiken. Maar als iemand het fijn vind.. moet je het vooral gebruiken.

10. Kinesteet

Kinesteet Bekend lid

Nov 13, 2013
    647
    4
    18
    @ Coach, mag ik iets vragen? Wat houdt het precies in dat je coach bent? Is dat je beroep? En ben je derhalve beroepsmatig op zp?
    Of ben je hier ook als vrouw die zwanger is / wil worden?

Just curious. :)

11. Mienemuisje

Mienemuisje Fanatiek lid

Feb 17, 2013
    1,161
    0
    0

Het is helemaal niet denigrerend bedoeld!
    Ik vind het vies! (Het broeit, zit niet lekker, voel het bloed eruit lopen, alles zit onder). Maar als een ander het wel fijn vindt, is het toch goed? Ik vind een ander daarom niet vies o.i.d. Niemand is hetzelfde, toch?

12. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

Jun 12, 2014
    2,007
    1
    36
    Volgens mij kan ik me van een ander topic herinneren dat coach een man is...........

Tja ik heb na de miskraam en bevalling ook verplicht maandverband gebruikt en ook ik word er niet gelukkig van om redenen die eerder genoemd zijn. Vooral het eruit voelen lopen vind ik naar. Maar iedereen is natuurlijk anders! En volgens mij wordt iemand die wél maandverband gebruikt hier zeker niet belachelijk gemaakt.

13. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

+ 1

Tja ik vind het ook niet fris, het riekt, je zit er helemaal onder.. Ik gebruik het wel snachts anders om irritatie te voorkomen.. Maar als je af en toe gebruikt en zeker max een paar uurtjes dus volgens bijsluiter dan lijkt me het geen probleem

14. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

Jan 5, 2012
    4,525
    2
    36
    Nou ja, menstruatiebloed is een afvalproduct, en ik ken niemand die het fijn en lekker hygiënisch vindt om daar de hele dag in te zitten. Net als het niet fijn is om een luier te dragen. De sensatie is vrijwel dezelfde.

15. Madelie

Madelie VIP lid

Jun 14, 2014
    11,479
    8,738
    113
    Dat is je eigen invulling vrees ik. Iedereen geeft hier aan hoe zij zelf het gebruik ervaren. Ik vind het vies. Het staat andere vrouwen vrij om het anders te ervaren.

16. RoIn

RoIn VIP lid

Feb 3, 2014
    5,918
    595
    113
    Female
    nou dit dus! Mooie vergelijking!

17. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

Jun 8, 2011
    3,405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    Ohhhh meiden... Dan wacht maar als jullie nu al zo walgen van maandverband... Ala jullie straks bevallen zijn... Prachtig kraam verband dat je heeel goed voelt zitten. Ik kon snel overstappen op gewoon.maandverband.. maar tampons werden me afgeraden!

18. RoIn

RoIn VIP lid

Feb 3, 2014
    5,918
    595
    113
    Female
    Daar zie ik idd nu al tegenop.
    Heb van die enorme liggen, zal idd ook maar een pakje dunne halen. Als het even kan wil ik straks daarop over.

19. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

Jan 5, 2012
    4,525
    2
    36
    Klopt, dat was ook gruwelijk, de hele dag op zo'n zompig matras zitten. Na een paar dagen idd overgegaan op dun verband.

20. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,035
    6,139
    113
    Happyland
    Hier een viezerik die maandverband gebruikt. :p
    Ik vind tampons echt ondingen; m'n vingers onder het bloed bij het inbrengen, vind het echt een gehannes. Weleens gehad dat hij niet goed zat en dat deed echt pijn, zoog dat ding zich in het zwembad vol met water.
    En een vriendin van een vriendin van mij is destijds met TSS in het ziekenhuis beland; ze heeft echt op het randje gelegen..
    Dus ik gebruik ze alleen als ik op vakantie ben.
    Gelukkig ben ik sinds m'n zwangerschap nog minder heftig ongesteld als ervoor, vaak kan ik op dag 3 al met een inlegkruisje af.

Share This Page