hoe zit het na de eisprong???

Discussion in 'Zwanger worden' started by angela24, Jul 5, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. angela24

angela24 Actief lid

Jan 28, 2006
    409
    0
    0
    Ik vroeg me af hoe het zit als je je eisprong hebt gehad. Is het dan zo dat je an precies 14 dagen later ongi wordt of ligt dat aan de lengte van je cyclus.
    Dus bijv. Als ik een cyclus heb van 40 dagen heb ik op de 20e dag mijn ei, of heb ik die dan op de 26e dag???

2. Dreamy

Dreamy Actief lid

May 9, 2006
    489
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik heb begrepen dat de periode na de eisprong meestal iedere maand gelijk is. Dat hoeft volgens mij niet precies 14 dagen te zijn dat kan 1 of 2 dagen verschillen. Als je een langere cyclus hebt ligt dat meestal aan de periode voor je eisprong.

3. elfje

elfje Fanatiek lid

Mar 11, 2006
    1,964
    0
    0
    de periode na je eisprong heet de luteale fase.
    deze duurt tussen de 11 en 16 dagen ongeveer, en is voor iedereen hetzelfde... dus heb je een cyclus van 50 dagen bijvoorbeeld, dan heb je ongeveer op dag 36 je eisprong gehad!
    liefs elfje

4. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Hoi Angela, nou het ligt helaas niet zo simpel, de fase na je ei wordt lutheale fase genoemd en duurt tussen de 12 en 16 dagen, maar kan ook langer of korter zijn. Gemiddeld duurt deze fase 14 dagen, maar alleen door ovutesten of tempen kun je er echt achter komen hoeveel tijd er tussen je ei en de :evil: :evil: zit.

Share This Page