Dag allemaal, Mijn zoontje van bijna 4 maanden en ik hadden spruw. Hij heeft toen nystanine gekregen. Na 2 weken gebruik was de kuur klaar. Sindsdien heeft hij last van hele waterige diarree, wordt direct opgenomen door de luier. Herkent iemand dit? Ik lees overal dat diarree tijdens gebruik voorkomt maar dit is dus erna gekomen. Het is nu al twee weken aan de gang en hij heeft ook nog steeds veel krampjes hierbij gaand.
Nog niet.. toevallig zeg ik net tegen mijn vriend dat ik morgen een afspraak ga maken want ik vind het inderdaad abnormaal dat het zo lang gaande is. Het is gelukkig niet zo dat hij uitdroogt, in de zin dat hij continue diarree heeft. Maar als hij poept gaat het wel hand in hand met kabaal. Snachts heeft hij ook krampjes.
Lief dat je het vraagt! De huisarts gaf aan dat nystanine als bijwerking maag- en darmproblemen heeft. De meeste babies hebben geen bijwerkingen en als ze deze hebben dan is het alleen tijdens gebruik. Bij stoppen houden de bijwerkingen meestal ook op. Een heel klein deel van de babies houdt nog langere tijd darmproblemen. Dit zijn met name de babies die al gevoelige darmen hebben. Mijn zoontje heeft koemelk allergie, dus ze vermoed dat de darmen door kma al aangetast zijn en toen kwam de nystanine er bovenop. Ze kon ook aan z’n buikje horen dat hij het daar zwaar had. Helaas is het een kwestie van de tijd uitzingen… het kon in ieder geval geen kwaad.