Tand door lip

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Aegyo, 12 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Leuk, dat leren lopen :confused: Mijn zoontje hobbelde daarstraks enthousiast de woonkamer door...struikelde hij dus plotseling keihard over zijn eigen voeten :eek: Snoetje op het laminaat, tand door lip. Ik schrok me rot!! :cry:

Dikke tranen natuurlijk (ook van mijn kant...), maar ook heel veel bloed en nu een flink gezwollen paarsblauwe bovenlip. Mijn eerste reactie was om linea recta naar de huisarts te gaan, maar oma en opa (waren toevallig op visite) riepen gelijk dat de huisarts er verder toch niks aan kan doen. Dus toen heb ik er maar voorzichtig een icepack op gedept :(

Zoonlief was zo moe van al het huilen dat ik hem na veel troosten maar even op bed heb gelegd. Hij slaapt, maar nu ik hier zo zit begin ik te twijfelen... Kan ik verder nog iets doen voor zijn lip? Kan ik toch beter even langs de huisarts gaan? Het is zo vreselijk gezwollen :confused:

Ik ben vast overbezorgd hoor, maar hij maakte zo'n klap... :(

2. Betsy

Betsy Niet meer actief

Als het bloeden is gestopt en er verder niks aan de hand is in plaats van een dikke lip kan een huisarts inderdaad niet zoveel doen.
    Maar ik snap je bezorgdheid. Mijn dochter loopt regelmatige met een bult op haar kop omdat ze er van overtuigd is dat de tafel wel aan de kant gaat. Of dat je prima head first van de bank kan springen o_O

Aegyo en GDuif vinden dit leuk.
  3. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Nee joh ha is niet nodig
    Ik kan de keren dat mijn dochter een tand door der lip heeft gehad niet eens meer bijhouden.

4. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Nee joh, je hoeft niet overal voor naar de huisarts te rennen. Dikke lip en wrs. wat verkleurt de komende dagen. Zo weer over. Een lip bloedt snel en makkelijk, ziet er altijd heftig uit, maar geneest snel.
    Bedenk maar dat er nog vele keren zullen volgen...:rolleyes:

Hier laatst 2 tanden door de tong. Dat geeft ook een hoop bloed!

5. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Nee hoor, je hebt het prima gedaan, hier kan de huisarts niks aan doen. Tand door de lip ziet er altijd heftiger uit dan het is, ook omdat het bloed met speeksel vermengd.
    Zal nog wel vaker gaan gebeuren.

6. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Bedankt voor de reacties! :)

Zijn bovenlip is inmiddels bont en blauw, maar ik geloof dat ik ook een ietwat gescheurd lipbandje zie (niet volledig kapot) :confused: Vandaar dat het zo erg bloedde, denk ik.

Wat moet ik daar nu mee... o_O Ik neem aan dat zo'n scheurtje ook vanzelf geneest?

7. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Het komt echt goed.
    Mocht het nog eens gebeuren kan je ook meteen een waterijsje geven, dan wordt het niet zo dik. Dat werkt beter dan een icepack en troost ook nog eens.

8. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.960
    15.002
    113
    Tand door lip geneest vrii vlot, ook tand door tong (al ziet dat er heeeeeeel gruwelijk uit). Zeker de tong is snel genezend weefsel, vinden de mensen met een piercing daar ook altijd zo fijn.

Hier lang leve de ehbo cursus voor baby en kinderen, maar dat zegt niet dat de zorgen minder worden hoor. Ijsjes is altijd goed, die goedkoopste per stuk verpakte dingen zonder kleurstof vond ze hier super van de zomer in een nuby sabelzakje (alles wat past, ongeacht of ze net gegeten heeft of niet, propt ze nog dr mond in dus hier nog erg voorzichtig met dat soort dingen sabbelkoekjes gaan ook in t begin goed, totdat ze klein genoeg zijn en overdwars passen...), al stonden dr twee neefjes er ook naast met een waterijsje dus wellicht vond ze dat nóg leuker.

9. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Er is echt niets aan de hand hoor ;)
    Gaat vanzelf over :)

10. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    evt tijdens t bloeden een suikerklontje erop houden, dat stopt t bloeden. voor alle volgende keren dat dit nog gaat gebeuren...:thumup:

Aegyo vindt dit leuk.
  11. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Lip en in de mond geneest ook vaak weer erg snel, gelukkig! Hier ook eens gehad dat het dik en blauw was, dag later al bijna helemaal weg. Lipbandje geneest ook wel weer, soms niet echt als ‘bandje’ zeg maar, maar dat is niet erg. Mijn jongste had een wat lang (of heet dat juist kort?? :D ) lipbandje, dat is met vallen ook gescheurd, daarna genas het en bleef het ‘los’ waardoor vervolgens het spleetje tussen haar voortanden verdween.

12. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    O bah naar ja :(
    Helaas zal het niet de laatste keer zijn idd.
    Waarschijnlijk is het morgen nog dikker en de dag erna alweer een stuk beter. Geneest snel! Beterschap.

13. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

He wat vervelend!!! Je hebt het goed gedaan :)
    Lippen genezen enorm snel. Hier binnen 3 uur na mijn piercing verwijderen al een dicht gaatje.
    Gewoon even in de gaten houden en koelen kan geen kwaad.

14. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Is zo over. Niet druk om maken.

15. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Nee joh, huisarts kan niks doen. Ijs erop en laten genezen. Mijn dochter heeft al vaker een tand door haar lip gehad. Ze is 1 keer met haar mond op het stuur van haar step geklapt. Nu heeft ze 2 stukjes uit haar voortanden. Kindere vallen nu eenmaal en kunnen meer hebben dan wij denken.

Deel Deze Pagina