Vandaag heeft mijn zoontje (5jaar) zijn eerste tand verloren. Hij was al een paar weken roze verkleurd, en bleek ook los te zitten dus dacht dat het daar mee te maken had. Nu is de tand er dus uit, maar hij is helemaal hol! En er zit nog een stuk wortel in zijn mond, denk ik.., ik heb de tandarts gebeld ( telefoniste/ assistente) die zei na navragen erg overtuigend dat het zijn nieuwe doorkomende tand was. Ik zei ik denk het niet, maar had dochter in mijn ene hand telefoon in andere hand en kon het niet goed checken op dat moment. Maar goed, ik heb me daar mee laten afschepen op dat moment. Het is wat gevoelig, niet heel pijnlijk. Moet ik het maar aankijken? Wellicht dat het er zelf afvalt/ afsterft? Iemand die er verstand van heeft? Bij voorbaat dank. Gr roz
De tanden zijn ook hol en heeft dus geen wortel en het is dus een nieuwe tand die eronder zit. Dus de assistent had gelijk.
De assistente heeft idd gelijk. De tand valt eruit en is hol en daar komt een nieuwe tand voor terug.
Hier inderdaad ook allemaal holle tandjes ( de melk tandjes ) Dat puntje wat je in zijn mond ziet zijn de punten van het nieuwe tandje. Doordat die omhoog komt gaat ook het melktandje eruit.
melktanden zijn altijd 'hol'. Daarom is dat ook het melkgebit en wissel je dat. Wortels komen er niet uit.
Dank voor jullie reacties allemaal. Maar het is dus normaal dat er nog een draadje/vleesje/stompje (waarvan ik dus dacht dat het de wortel was, is niet hard zoals een nieuwe tand zou zijn neem ik aan) in zijn mond zit?
Denk ook nieuwe tand. Bij zoon was het ook gelijk te zien. Bij geen éne tand zat er nog wortel aan. Niet meer druk om maken.
idd niks aan de hand hoor dat hoort zo. de wortel lost op in de mond en dan nieuwe komt heel snel. onze jongen heeft 2 wk geleden zijn eerste verloren, wel bij de tandarts trouwens want hij wiebelde zo maar wilde niet en deed pijn door het gewibel hihi. maar hij heeft nu al een 3 mm grote tand erin zitten gaat echt heel hard.
Wat Eva wel had is dat er altijd een 'flubbertje' achterbleef, een stukje vlees zeg maar. Maar dat trok na een paar dagen vanzelf wel. Onder kwamen meteen haar nieuwe tanden door, boven duurde het zo'n 4 maanden.
Ja hier ook een "flubbertje". Eergister zijn eerste tandje eruit en dacht ook even ojee. Maar zal wel weg trekken idd.
Ja dat trekt zeker weg . Toevallig moesten wij vlak nadat Eva's tand boven eruit was naar de tandarts, er zat echt een grote flubber zeg maar, maar de tandarts kon toen bevestigen dat dat wel weg zou gaan. En dat gebeurde dus ook