Mijn ventje ( 11 maanden ) is op z'n mondje gevallen. Zijn bovenste voorhand was al kwetsbaar, bij het doorkomen zat er geen glazuur laag op waardoor hij elke keer een stukje af brak. Ik ben met hem naar de tandarts geweest vanmiddag want m'n kleine vent heeft er veel pijn aan. Z'n zenuw ligt bloot.. De tandarts zei dat z'n tandje er uit moet. Het ziekenhuis heeft voor narcose niet eerder plek als begin februari. Mijn tandarts wil hem er zelf ook uit halen met lokale verdoving. Dit kan morgen al... Wat moet ik doen? Ik voel me zo rot bah
Je hebt kind er tandartsen je Die doen doormiddel van druppels een verdoving al spelende wijze Straks houd die er een trauma aan over Als die geen pijn hebt zou ik wschten Als die erge pijn hebt even doorverwijzing kind er tandarts doen Heel veel beterschap
Ik zou het door de tandarts laten doen. Een maand lijkt me wel erg lang met tandpijn. Als ik zelf tandpijn heb wil ik ook niet een maand afwachten, is niet leuk, maar dat trauma (mama201) zal denk ik wel meevallen. Misschien een domme vraag hoor, ik woon in het buitenland, maar kan je anders niet naar een ander ziekenhuis?
Overal zit een wachttijd. Ze kunnen geen narcose voor morgen inplannen...hij moet er nu uit. Z'n hele zenuw ligt open en bloot en hij heeft pijn. Een week of 2 weken wachten kan gewoon niet
Ik vond de lokale verdoving in mijn tandvlees flink zeer doen. Dus ik zou wel vragen of ze iets hebben om te verdoven voor de verdoving, zeg maar. Ik denk dat je beter nu kunt handelen en dan even wat meer pijn, dat een maand met de ellende lopen. Zodra die tand er uit is, ben je de rest van de maand blij dat het al gebeurd is, denk ik. Het duurt nog ruim een jaar voor je kind voor regulier controles naar de tandarts moet (dot hoeft pas bij een volledig gebit.) Hopelijk is hij dan alles weer vergeten.
Nou als het echt niet in ziekenhuis kan (wat ik overigens echt belachelijk vind voor een kind met pijn!!! Daar zou echt het laatste woord nog niet over gezegd zijn wat mij betreft!), dan morgen maar bij gewone tandarts. Hoe sneller hoe beter...
Je zegt het zelf al, 2 weken kan gewoon niet. Dan maar morgen bij de gewone tandarts. Ik vind het trouwens echt belachelijk van het ziekenhuis, natuurlijk kunnen ze voor morgen wel een narcose inplannen..... als er een kindje met een blinde darmontsteking of gecompliceerde botbreuk (om maar iets te noemen) dan gaan ze ook geen 2 weken wachten. Klinkt voor mij een beetje alsof ze niet willen, om wat voor reden dan ook. Misschien toch zoals Pietje zegt, een beetje meer "aandringen" bij het ziekenhuis. Ik snap trouwens als je daar niet zo goed in bent hoor (ik ook niet) misschien je man?
Ps ik hoop dat mijn reactie niet vervelend overkomt, want dat is absoluut niet de bedoeling. Ik wil gewoon meedenken.
Ja ik vind het ook echt niet normaal. Maar het ziekenhuis wou eerst een consult ket de kaakchirurg om te beoordelen wat er aan de hand was (wat onze tandarts dus ook al gedaan heeft) en daarna een afspraak malen voor de behandeling
Nee ik vind het helemaal niet vervelend wat je zegt! Je hebt ook gelijk. Ik heb wel tig keer gebeld, en ben ook boos geworden.. Maar hun willen het op deze manier. Mijn tandarts zegt dat een narcose ook den hele aanslag op het lichaampje van m'n kleine ventje is, hij adviseerde zoiezo om de voortand te laten trekken met lokale verdoving. Ik wou graag dat hij onder narcose ging omdat je er dan niks van mee maakt en hij ook geen angst krijgt voor de tandarts. De tandarts zei dat bij dit met een half jaar weer vergeten is
Kan je zorgverzekeraar hier misschien bij bemiddelen? Onze dochter is met 13 maanden onder narcose geweest voor haar oren. Is allemaal goed gegaan hoor. Ze weet er niets meer van, en kinderen kunnen zich misschien nog niet zo uiten maar het lijkt me daarom alleen maar heftiger wanneer een tandarts met enge dingen naar je mond komt en je heel veel pijn doet... De tand moet er uit vanwege de pijn, maar het liefst in het ziekenhuis... Ik zou ervoor de andere kant van het land opzoeken. Dus morgen misschien even de zorgverzekeraar bellen?
We zijn toch met hem naar de tandarts te gaan. Het ziekenhuis bleef bij hun standpunt en we hadden geen tijd om dit nog langer te rekken. Mijn zoontje sliep bij de tandarts, ik ging met hem in de stoel liggen, hij kreeg toen een zalfje op zn tandvlees zodat de prik minder pijnlijk aanvoelde, toen de tandarts ging prikken voor de verdoving werd hij wakker en moest een beetje huilen. Daarna ging het heel snel en het tandje was er zo uit. Het viel gelukkig allemaal mee. Hij kan gewoon eten en drinken en hij is heel vrolijk (gelukkig) Ik heb wel wat traantjes gelaten want ik vond het zo zielig. Hij mist een voortand dus het is wel een gek gezicht als hij lacht haha maar dat zal wel wennen! Bedankt voor de belangstelling ☺️
Ik dacht altijd dat er in melktanden nog geen zenuwen zitten en dat een gebroken tand, daarom geen pijn deed? Ik zou het liefst voor de narcose gaan. Voor veel volwassenen is de tandarts als vrij eng, laat staan voor zo'n kleintje. Daarbij is het super ;lastig als hij bang gaat zijn voor "acties in zijn mond"... Maar als hij echt veel pijn hebt, dan kun je natuurlijk niet zolang wachten. Kun je niet rond bellen en kijken of er ergens anders wel sneller plek is? Veel sterkte!!