Vanaf welke leeftijd Aerosleep gebruiken?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by JustMe1986, Sep 2, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. JustMe1986

Sep 2, 2014
    90
    0
    6
    Wij hebben op ons ledikantje een Aerosleep liggen met bijbehorend hoeslaken. Onze bedoeling was om onze dochter daar overdag al vrij jong op te leggen.

Nu heeft onze kraamhulp gezegd dat ze er pas vanaf 2-3 maanden op mag liggen omdat een Aerosleep tot die tijd gevaarlijk is. Nu kan ik dat begrijpen als ze nog een kruikje nodig zou hebben, maar die heeft ze eind van de kraamweek al niet meer gehad.

Wat zijn jullie ervaringen? En gebruik je bij de Aerosleep eigenlijk ook nog hydrofiele doeken voor onder het hoofdje of heeft de hele Aerosleep dan geen effect meer?

2. San987

San987 Fanatiek lid

Oct 21, 2012
    1,516
    98
    48
    Zodra je geen kruik meer gebruikt, kan ze erop liggen..
    Hier lag ze na 2 weken in haar ledikant en toen ook meteen op de aerosleep, leg er geen hydrofiel onder, dan is de werking weg

3. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

May 21, 2011
    2,278
    1
    0
    Hier altijd op de aerosleep gelegen. Met kruik (altijd goed gecontroleerd) en ook met hydrofiel, daar kan je ook doorheen ademen.

4. JustMe1986

Sep 2, 2014
    90
    0
    6
    @San987: als je geen hydrofiel gebruikt, wat gebeurd er dan als ze een beetje spugen? Wordt je Aerosleep dan niet direct vies?

@AnkeM: weet je zeker dat een hydrofiel dun genoeg is voor jonge baby's om doorheen te ademen? Dit omdat de hoeslakens van Aerosleep kleine gaatjes hebben juist om ervoor te zorgen dat ze goed kunnen ademen als ze er op komen te liggen. Hoeslakens zijn ook dun, dus denk dat ze daar anders ook wel doorheen kunnen ademen?

5. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

May 21, 2011
    2,278
    1
    0
    Bij de aerosleep is het juist het matrasdekje waar het om gaat. Ik heb ook die hoeslakens maar een dun katoenen hoeslakentje zou ook kunnen. Maar die kan je niet verkopen a 15 euro per stuk dus marketingtechnisch niet zo handig. En een hydrofiel is nog wat losser geweven dan een hoeslaken.

6. JustMe1986

Sep 2, 2014
    90
    0
    6
    @AnkeM: Ok, dus zou het met een gerust hart kunnen proberen? Hebben jullie de baby overdag continu in het ledikantje op de Aerosleep gelegd of ook tussen een paar voedingen door beneden gehouden?

7. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

Nov 20, 2013
    4,614
    1,155
    113
    hier ook gelijk vanaf het begin op de aerosleep hoor! en ook met hydrofiel, ons zoontje spuugde enorm veel dus anders kon iedere dag de aerosleep in de was. en de eerste weken/maanden draaien ze toch nog niet.

ons zoontje sliep altijd in bed omdat hij in de box niet kon slapen, hij had de rust van zn eigen kamertje nodig. maar in de wandelwagen sliep hij ook goed en daar geen aerosleep.

8. JustMe1986

Sep 2, 2014
    90
    0
    6
    Ik heb inderdaad ook het idee dat onze dochter rust nodig heeft om te kunnen slapen. Overdag ligt ze nu dus beneden, maar met de tv aan of met bezoek, merk ik toch dat ze eigenlijk te weinig echt slaapt. Is het dan niet erg dat ze bijna niet beneden zijn?

9. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Zou niet weten wat daar gevaarlijk is. Hier in wieg was die en in ledikant. Erg handig met spugen want kind blijft niet drijven in eigen spuug mar zakt dat onder.
    In sommige zh gebruiken ze ook aerosleep

10. Icecube

Icecube Actief lid

Jun 29, 2013
    152
    0
    16
    Eindhoven
    Hier gebruikt vanaf de eerste dag! Met aerosleeep hoeslakentjes omdat je met een hydrofiel luier alsnog het effect gedeeltelijk weghaald van de aerosleeep. Onze dochter spuugde ook regelmatig en door de aerosleep blijft het matrasje schoon en de baby ligt niet in het nat, overdag als ze bijv. in de kinderwagen sleep de aerosleep even de was in en droger en na 3 uurtjes heb je weer een heerlijk fris bedje! Het gevaar van de kruik lijkt mij juist niet gevaarlijk omdat het water juist door de gaatjes zakt en de baby niet echt in het nat ligt, maar echt uitgeprobeerd heb ik het niet. Ik vind kruiken ziezo enge dingen, ik was ook echt altijd 10 min aan het controleren of hij niet lekte. Bij een evt volgende overweeg ik zo'n oplaadbare te nemen..

11. JustMe1986

Sep 2, 2014
    90
    0
    6
    Ok, dus de aerosleep neemt juist de spuug / het vocht in zich op als ik het goed begrijp? Het matrasje eronder blijft schoon? Dat zou ook precies zijn waarom ze een kruik erbij afraden. Als die gaat lekken, wordt de aerosleep nat en kan de baby brandplekken krijgen van het warme water.

Kan me alleen nog niet helemaal voorstellen hoe ik de aerosleep in de wasmachine krijg... dan moet je hem toch helemaal klein oprollen? Maak je hem dan niet kapot? En op welk programma was je hem dan?

12. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Hier ook vanaf dag 1 gebruikt, onze kraamhulp zag er absoluut geen gevaar in ;)
    Normaal met Jersey hoeslaken alleen in begin periode met een hydrofiel eronder ivm het spugen.

13. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Ik prop de aerosleep gewoon in de wasmachine (wel alleen wassen), komt er altijd goed uit :D

Van die kruik schijnt echt een fabel te wezen hoor! Volgens mij was hier op ZP ook een moeder die het zelf heeft getest, het water gaat er juist heel snel doorheen ipv dat het opgenomen word.
    Er zijn op interne wel meerdere moeders te vinden die het zelf hebben getest :)

14. Icecube

Icecube Actief lid

Jun 29, 2013
    152
    0
    16
    Eindhoven
    Wij hebben de matrasbeschermer van Aerosleep dat is een dun matrasje wat op een normaal matras ligt.. Dit kun je gewoon een beetje oprollen inderdaad en volgens mij mag je het zelfs op 60 graden wassen, het gaat prima in de wasmachine en dit staat ook gewoon in de wasvoorschriften dat het mag. Het is hier iig nog niet stuk gegaan *afkloppen ;)

Verder vond ik dit nog op de Aerosleep site, weet niet of dit wetenschappelijk bewezen is maar ik denk dat er wel een kern van waarheid in zit.

MAG JE AEROSLEEP GEBRUIKEN IN COMBINATIE MET EEN HETE WATERKRUIK?
    De AeroSleep-matrasbeschermer kan zeker in combinatie met een hete waterkruik gebruikt worden.

Sterker nog: bij gebruik van een kruik, raden wij AeroSleep sterk aan.
    Door veelvuldige aandacht de laatste jaren gebeurt het gelukkig zeer zelden dat de kruik gaat lekken. Maar indien dit onverhoopt toch zou voorkomen, is het veiliger een Aerosleep-matrasbeschermer te gebruiken. Het hete water zakt namelijk direct doorheen de bovenste luchtlaag (waar het kind op ligt) in de onderste absorptielaag waarin het water zich verspreidt. Het kind ligt dus nooit in direct contact met het water.
    Indien een kruik echter lekt op een matras zonder AeroSleep blijft die matras veel langer heet en vochtig, waardoor het kind langer in direct contact met het hete water ligt.
    U kunt dit gerust uitproberen door een kopje heet water over de matras te gieten en over de AeroSleep, en vervolgens het verschil te voelen.

Bovendien hoeft u met een AeroSleep minder lang gebruik te maken van een kruik aangezien het babylichaampje niet de gehele matras moet opwarmen, maar slechts de luchtlaag.

15. JD74

JD74 Bekend lid

Sep 17, 2013
    514
    0
    0
    Kindercoach De Vuurtoren Den Haag
    Aan de kust
    Ik zou werkelijk niet weten wat er gevaarlijk zou zijn aan Aerosleep. Als je een kruik gebruikt en het voelt niet goed, gewoon een gewoon lakentje gebruiken. Verder alleen Aerosleep. Hydrofiel onder het hoofdje maakt wat mij betreft het effect wel degelijk minder, maar ik ben geen expert.

Ideaal, en natuurlijk kan het gewoon in de wasmachine. Niet in de droger, maar dat hoeft ook niet, matrasbeschermer en hoeslaken komen praktisch droog uit de machine.

Kortom, vreemd advies! ;)

16. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Vanaf dag 1 gebruikt hier, en heel tevreden over.

Dat ding gaat ook goed in de wasmachine hoor, gewoon een beetje dubbelplooien, en dan op 60 graden.

17. JustMe1986

Sep 2, 2014
    90
    0
    6
    Wordt het matras zelf dan niet vies als de matrasbeschermer van Aerosleep spuug / vocht door laat? Of leggen jullie er ook nog iets overheen?

Heb net overigens de Aerosleep er maar weer op gelegd. Inderdaad een bijzonder advies van onze kraamhulp, maar hoor het vaker. Kon me er al weinig bij voorstellen want leek mij inderdaad ook onwaarschijnlijk.

18. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

Jun 4, 2012
    2,195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Wij hebben de aerosleep vanaf thuiskomst uit het zh gebruikt, zowel overdag als 's nachts. De kraamhulp had liever van niet, met als reden dat kinderen sneller afkoelen, maar dochter kon zichzelf al vrijwel zelfstandig op temperatuur houden en wij hadden er gewoon een veel prettiger gevoel bij, dus in overleg de keuze gemaakt hem wel te gebruiken op eigen verantwoording. Uiteindelijk kunnen ze je ook niet verplichten het anders te doen, als kindje s avonds naar bed gaat zijn ze er ook niet bij. Wij hebben nooit een hydrofiel onder het hoofdje gebruikt, omdat volgens mij dan de werking van de aerosleep minder wordt, als dochter had gespuugd ging het aerosleep dekje in de was, met een aantal uur was het vaak weer droog. Op gegeven moment spuugde dochter erg vaak en een vriendin gebruikte haar aerosleep niet meer, deze als reserve gekregen, die konden we gebruiken als dochter had gespuugd. Erg handig.

19. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

Jun 4, 2012
    2,195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Er zijn volgens mij 2 soorten aerosleep, maar wij hebben die met de onderste laag die vocht tegenhoudt, vocht trekt dus wel in de mat waardoor kindje er niet letterlijk in ligt, maar kan niet in de matras komen.

20. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Aerosleep protect heeft laag onder wat niet doorlaat vocht.
    Wassen gewoon in wasmashine 60 graden gewoon inproppen met andere was bij. Zo droog ideaal

Share This Page