Tand in mijn gehemelte

Discussie in 'De lounge' gestart door Thinkpositive, 12 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Thinkpositive

13 jan 2017
    68
    1
    8
    .
    Hasselt
    Hoi,

Ik zit al enkele jaren met een tand in mijn gehemelte, de laatste 3 jaar is hij pas echt volgroeid.
    Ik wil hem weg laten halen om verschillende redenen.
    Weet iemand of dit gewoon bij de tandarts kan of moet ik hiervoor ergens anders zijn?
    En weet iemand hier mischien ook de kostprijs van?

2. Lalalola

Lalalola Niet meer actief

Even een afspraak maken bij de tandarts. Als het bij de kaakchirurg moet zal je een verwijsbrief nodig hebben. De tandarts kan je vast ook wel vertellen hoeveel het kost.

3. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Mijn nichtje had het, bij haar kon de tandarts het zelf verwijderen, maar was een 'randgevalletje'; meestal verwijst hij door naar de kaakchirurg.
    Ik zou gewoon eens bij je tandarts vragen hoe en wat, als de tandarts het zelf kan, maken ze ook een prijsopgaaf voor je en kun je thuis rustig even kijken hoe het qua vergoeding zit.

4. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Als het geen gecompliceerde tand/kies is die er uit moet en de tandarts denkt het zelf te kunnen doen dan zou ik het bij de tandarts laten doen. Maar je zal sowieso eerst langs hem/haar moeten gaan omdat hij moet beoordelen of hij het kan doen of dat het een kaak chirurg moet doen.

Weet niet hoe je verzekerd bent trouwens maar als de tandarts het kan doen dan zou ik het bij hem/haar laten doen. Kaak chirurg word namelijk uit de basis verzekering vergoed en dat houd in dat je dus je hele eigen risico kwijt zal zijn.
    Mijn man moest vorig jaar 2 verstandskiezen laten trekken en ook al was hij top verzekerd inclusief een aanvullende tandarts verzekering, moest hij toch gewoon het hele eigen risico betalen omdat de kaakchirurg dus niet in de aanvullende verzekering valt.

Deel Deze Pagina