Goedkoop is duurkoop aankopen

Discussie in 'De lounge' gestart door Deedee91, 7 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Ik ben daar zo goed in, goedkope aankopen doen en dan later toch een duurdere variant kopen. Mijn vriend waarschuwd mij er telkens voor maar ik denk elke keer dat het best kan...:rolleyes:

-Zoals een buggy, dacht omdat het alleen voor vliegen is het best een goedkope kan zijn. Dochter zit er beroerd in en zakt onderuit. Koop nu een goed merk.
    - Een goedkoop wipstoeltje, wipte totaal niet. Later een betere aangeschaft.
    - een houtenzandbak , deksel ging na een week al stuk.
    - tosti ijzer van de sligro, leuk prijsje maar ging zo stuk.
    - een massage stoel van de yisk. Als je er een half uur op zit heb je een echte massage nodig.

Hebben jullie ook wel eens van die verkeerde aankopen gedaan waar je later spijt van had?

DastyQueen vindt dit leuk.
  2. fafa

fafa Niet meer actief

Niet zo vaak, ik heb een dure smaak :roflmao:

Enige wat me zo te binnen schiet is een schoolbeker van de HEMA die lekt en naar plastic smaakt, en die nu is vervangen door een Dopper.

3. fanona

fanona Bekend lid

9 dec 2014
    892
    336
    63
    Mijn oom zei "Ik ben niet zo rijk om goedkope spullen te kopen" :D

Ik koop ook wel eens iets omdat het goedkoop is, wat later een totale miskoop blijkt. Kan nu alleen even nergens op komen :roflmao:

Ligero en nizzie86 vinden dit leuk.
  4. LiveLifeLovely

LiveLifeLovely Niet meer actief

Grrr gebeurd mij ook met regelmaat, al leer ik het steeds beter :D Voorbeeldje;ik heb bij de eerste echt een low budget kinderwagen gekocht. Wat een hel! Nu alsnog maar een andere kinderwagen kopen :rolleyes:

5. jojo85

jojo85 Fanatiek lid

14 okt 2012
    1.160
    497
    83
    Ik heb dat niet vaak, maar koop de grotere dingen ook altijd wel van een beter merk. Ik heb juist dat met veel kleine aankopen de kwaliteit van goedkopere dingen me erg meevalt. Maar misschien ligt dat aan mijn verwachtingen.

6. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Op 1: Ikea meubels. Ons budget is niet groot genoeg voor beter, maar het is alles behalve duurzaam.

Op 2: Goedkope stofzuigers die niet schoon maken en zo ontzettend heet worden.

Op 3: Senseo apparaat. Als ik een keer geld teveel heb investeer ik dat in een goede koffiemachine.

Op 4: Goedkope schoenen die binnen 3 maanden kapot zijn.

7. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Gelukkig ben ik niet de enige dus :p
    Als mijn vriend dingen aanschaft zijn het altijd goede aankopen maar helaas ook duur.

8. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Dat hadden wij ook! Nouja goedkoop was hij niet maar ik had iets over het hoofd gezien wat ik toch graag wilde. Dus hup de wagen op mp en een nieuwe gekocht. Zo zonde maarja.

9. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Oja nog 1 waar ik hardleers in was: Acer computers/laptops. Ik heb er ZES verslonden binnen de tijd waarin mijn Compaq laptop en pc nog leven en die doen het nog prima.

DastyQueen vindt dit leuk.
  10. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Mijn vorige gourmetstel. Zodra hij heet werd zette het mechanisme uit, en vloog de bakplaat er vanaf. Had niet zo veel aan een gourmetstel wat niet warm kon worden, dus verder niet kunnen gebruiken.

11. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Dan ben je best wel hardleers :p

Ik heb het op het moment met kleding vd kringloop. Ik kijk het niet erg goed na en dan kom ik thuis en dan zit er toch een gat in. Of ik pas het te snel en dan zit het thuis toch niet goed. Gelukkig mag het bij ons retour (met label er nog aan).

12. mama en zoon

mama en zoon Bekend lid

27 jan 2017
    740
    209
    43
    Helaas kom ik er inderdaad steeds meer achter dat goedkoop inderdaad vaak duurkoop is.

Ik heb als kraamcadeau wat plastic prullen gehad van de action. Gelukkig heeft zoon nog niet door dat het troep is, maar ik wel. Jammer dat je een waterspeelbak krijgt waarvan de vlaggenmast niet vast wil klikken.
    Allemaal van die net niet spullen.

Destijds ff gauw meubels gekocht bij Kwantum en nu al na 5 jaar toe aan vervanging. Ja ik wist wel dat het niet te vergelijken is met een echte meubelzaak, maar lades die doorzakken vind ik gewoon prut.

Helaas hebben wij geen budget om steeds het beste van het beste te kopen en daarom kiezen we toch nog vaak voor wat goedkoper. Ja we zouden kunnen sparen, maar tegen de tijd dat ik dat geld voor een geheel nieuw interieur bij elkaar heb gespaard (ik wil alles in 1x), is mijn huis ingestort.

13. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Haha ja, ik dacht dat het normaal was dat ze niet lang leefde, mijn studentenbudget was niet zo groot :)

Dat had ik met kleding van mp. Dat je dan thuis komt en de helft onder vlekjes/pillen zit, gaatjes heeft/slecht gerepareerd of verwassen is.

Kan je er geen latje onder vast maken om het net wat langer te laten overleven zodat je meer tijd hebt om te sparen?

14. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Soms Action, bijv het bestek. Dat was echt een miskoop.
    Soms van MP, blijkt het toch in mindere staat dan ik had verwacht, maar ach opknappen van meubels vind ik leuk.

Ikea meubels leven hier best lang. Ondanks 2 kinderen, 3 honden en een man. Nu bewaar ik wel alle Ikea bonnen, mocht er wat mis gaan, dan ga ik terug. Zo heb ik al 2 matrassen opnieuw gekregen.

nizzie86 vindt dit leuk.
  15. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Spullen die lang meegaan en tegen een stootje moeten kunnen koop ik goede kwaliteit. Zoals een trip trap stoel en een goeie buggy, dan heb je er jaren plezier van.
    Kleinere dingen koop ik ook weleens slechte kwaliteit en dan vind ik het wel zonde als het snel weer in de prullenbak zit.

16. Noorie

Noorie Niet meer actief

Terwijl ik Ikea echt niet heel goedkoop vind, soms ben je goedkoper uit bij bijv leenbakker of Haco ofzo..

17. VBJ82

VBJ82 Niet meer actief

Heb altijd laptops van HP. Een keer dacht ik: deze keer koop ik er eentje van Acer.
    Wat had ik daar een spijt van.
    Heb nu weer een HP

En een keer een oplader voor de iPhone van in de auto van een goedkoper merk dan Apple.
    Stonden goede recensies bij op bol.com, maar helaas wat een rot ding. Heeft het maar een keer gedaan.

18. Glass

Glass Fanatiek lid

29 mei 2017
    2.191
    1.052
    113
    Vrouw
    Helaas laat ons budget het ook niet altijd toe om voor het duurdere te gaan, maar dat proberen we wel haha. Vooral met schoenen vaak de mist in gegaan.
    Met de kinderwagen ook gehad, bij de 2e een goede gekocht :)

19. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Ik heb het eigenlijk weinig, maar dat komt misschien ook dat ik weinig verwacht van een goedkoop product.
    Ik heb veel Ikea-spul (budget was ook niet groter) maar met kinderen vind ik het juist ideaal. Dat er gaatjes in de tafel komen omdat er te hard met een vork in geprikt wordt, ach..zou ik met een tafel van een paar duizend euro meer moeite mee hebben :p

Maar ik heb vaak dure schoenen voor de kids.. die zijn ook binnen 3 maanden compleet versleten hoor :cool:
    Nou heb ik wel rouwdouwers, dat scheelt. Ik merk alleen dat qua pasvorm ze beter aansluiten dan goedkopere varianten en mijn kinderen hebben hele smalle platte voeten, dus ik kies toch voor de duurdere schoen.

20. Pippa02

Pippa02 Niet meer actief

Ik vind echt niets mis met de Ikea kwaliteit! Meubels gaan hier echt lang mee! Veel beter dan kwantum en leenbakker.

Ik verwacht overigens ook niet bijster veel van goedkope spullen, dus zie het dan ook niet zo zeer als duurkoop, maar probeer het dan gewoon uit.
    Voor een dubbeltje kom je immers echt niet op de eerste rang :rolleyes:

DastyQueen, Noorie en Debaky vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina