Hallo, mijn zoon van 9 maanden heeft al ongeveer sinds zijn geboorte last van uitslag op zijn wangetjes. Het zijn kleine rode plekjes en af toe wat grotere pukkeltjes. In het begin werd er op het cb gezegd dat dit kwam door hormonen van de moeder en dat dit vanzelf over zou gaan. Toen het na drie maanden nog niet over was, dachten ze dat het kwam door overgevoeligheid voor badproducten. Dus mijn zoon gaat nu nog maar twee keer per week in bad, met alleen producten van neutral. Ook toen werd het niet minder. Doorverwezen naar de huisarts, die vermoedde dat het om een soort exceem ging en schreef Vaseline-Cetomacrogol voor. Dat smeer ik nu al drie maanden en nog steeds wordt het niet minder. Je begrijpt dat ik hier een beetje moedeloos van wordt. Vooral omdat ze niet weten wat het is (overgevoeligheid, allergie, babyacne..) en wat nou de juiste behandeling is. Hij heeft er gelukkig zelf geen last van, maar een mooi gezicht is het niet en ik ben een beetje bang dat hij er later littekens oid aan overhoudt. Dus mijn vraag, wie heeft hier ervaring mee en heeft de gouden tip voor mij??
Siem heeft dat ook, was expczeem. Ik heb een andere zalf gekregen.. Met hormoonzalf zijn ze erg voorzichtig. Ereum zalf 5% en dat helpt... Het komt steeds terug in tandjes tijd en dan smeren en weer weg. Ook in knieholte helpt het
bedankt voor de tip! Hormoonzalf wilde de dokter inderdaad niet voorschrijven. Kan je de zalf gewoon bij de apotheek halen? Of moet dat op doktersrecept? Bij jouw kleine helpt dat dus goed? Fijn hoor! Ik ga het ook proberen.
hier ook in gezicht en knieholtes ! maar hij pas sinds 11 maanden ofzo... toen.begonnen ook zijn tandjes !
Ik zou een doorverwijzing vragen naar de dermatoloog ipv allerlei cremetjes proberen, straks krijgt hij daar ook weer een reactie op en blijf je bezig Beter gelijk naar een deskundige waardoor hij hopelijk snel van de klachten af is
Euhm dit eigenlijk! En niet hier vragen. Niet dat mensen hier niet deskundig zijn maar het heeft vaak een heel onderzoek nodig om tot de kern te komen. Ik zou ook niet zelf gaan experimenteren.
Je hebt gelijk idd, probeer zowiezo zelf geen cremes zonder het eerst met de arts te bespreken. Volgens de dokter was een dermatoloog (nog) niet nodig. Wellicht nog iets meer aandringen haha...
Hier ook een dochter van 1,5 jaar met vaak uitslag in het gezicht(kleine pukkeltjes) Ik herken het wel een beetje van mijn oudste zoon,Hij was een echt eczeemkind.Zij heeft wel behoorlijk baby acne gehad maar bij haar is het echt afgelopen winter begonnen.Lijkt ook erger te zijn geworden na de BMR vaccinatie maar kan ook toeval wezen.Voor de rest heeft ze een gave huid maar soms wel wat uitslag in de knieholten.Ik wijt het voorlopig aan de kou in combinatie met centrale verwarming.Ik gebruik nu 2-3 x daags Dermalin repair voor baby's en kinderen en geeft wel resultaat maar moet je wel consequent gebruiken. Littekens ben ik niet zo heel erg huiverig voor omdat eczeem doorgaans geneest zonder littekens.Als het echt dusdanig heftig is dan zou ik wel naar de dermatoloog gaan.Let er ook wel op dat je beddengoed ook met Neutral wast.Mijn dochter leek ook meer uitslag te krijgen doordat ik lakens ed met Robijn waste en met Neutral lijkt het minder te worden.