mijn zoontje is van het weekend gevallen op z'n gezicht, gevolg een grote schaafwond op zijn gezicht. Kan ik er van uitgaan dat hij nu een litteken krijgt? Moet ik het vet houden met iets ? Heb even de foto aangepast vanwege herkenning
Dat ziet er rottig uit. In de meeste gevallen geneest het gelukkig netjes, al blijf je het de eerste maanden of weken vaak nog wel zien al zijn de korstjes weg.
Had die van mij eind vorig jaar ook. Op z'n neus, tussen z'n ogen onder andere. Heb er niet veel aan gedaan. Schoon gemaakt en soms ingesmeerd. Schaafplek (sommige delen bloedde ook) op z'n neus is helemaal weg, maar tussen z'n ogen zie je nog wel iets. Maar dat is meer als je het weet en je goed kijkt.
Mijn zoontje is ooit met zijn loopfiets over de kop gegaan, dat zag er nog erger uit en is weer helemaal mooi weggetrokken, zie je helemaal niets meer van. Is wel een hele tijd rood gebleven maar uiteindelijk dus helemaal mooi genezen.
Ik denk dat het uiteindelijk wel mee zal vallen wat je er van blijft zien, denk dat het na verloop van tijd volledig of in ieder geval vrijwel volledig weg zal trekken. Eventueel insmeren met calendula of littentekencreme van Biodermal ofzo, Mijn oudste dochter is regelmatig op haar gezicht gevallen. Ze heeft aan al die vallen maar een litteken overgehouden, maar dat was ook echt een hele diepe (schaaf)wond met enorm ei erbij ed. Toen was ze op school met haar voorhoofd tegen de zandbakrand aangeklapt. Alle andere meer oppervlakkige schaafwonden hebben dus geen littekens opgeleverd.