hond van 1,5 smorgens behoefte in bench.. iemand tips?

Discussion in 'De lounge' started by girl21, Mar 25, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. girl21

girl21 Niet meer actief

onze jack russell van 1,5 jaar heeft af en toe de manie om smorgens in zn bench zn behoefte te doen.. echt heel vervelend, want hij heeft t nu sind een week ook weer dagelijks.. hij is niet vies van zichzelf zoals de meeste honden, dus loopt en springt er ook nog tg keer doorheen :(

heeft iemand de gouden tip om hem dit snel af te leren? want om nou met je ochtendmisselijkheid zijn rotzooi op te ruimen wordt je ook niet vrolijk van... :rolleyes:

hij gaat er savonds gewoon uit, en doet soms dan ook nog gewoon zn grote boodschap.. dat is t rare nog..
    als hij dit nou niet doet, dan verwacht je t wel al, maar savonds meestal tussen half 10 en 10 gaat ie netjes zitten...

wordt er een beetje moedeloos van, dus echt alle tips zijn welkom!

2. yake

yake Fanatiek lid

Jun 25, 2006
    2,791
    0
    0
    Eerder opstaan zodat je hem eerder kan uitlaten?

3. Coco

Coco VIP lid

Aug 31, 2007
    6,135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Misschien merkt de hond ook wel dat je zwanger bent, dat er iets anders is.
    Geeft hij het niet aan (piepen, draaien) dat hij er uit moet?

4. girl21

girl21 Niet meer actief

we gaan soms om half6/ 6uur van bed, en zelfs dan is t al te laat... en nog eerder? zou dat echt nodig zijn? het is toch niet gezond dat zo'n hond zo vroeg alwer eruit moet?

bedankt voor je reactie!

5. girl21

girl21 Niet meer actief

wij horen hem niet als we op bed liggen...

6. lizab

lizab Fanatiek lid

May 7, 2007
    3,467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Heeft de hond een grote bench? Het zou kunnen helpen als je de bench "kleiner" maakt met bv. een kratje bier erin.

7. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

Aug 26, 2006
    1,442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Denk dat de bench kleiner maken geen zin heeft, als de hond niet vies is van zijn produkten.

Misschien dat hij het toch niet kan ophouden, en jullie probeerd te waarschuwen als hij moet. Je geeft zelf aan dat jullie hem niet horen, kun je hier niets aan veranderen?

8. jimmy

jimmy Bekend lid

Jul 14, 2006
    757
    0
    16
    Fryslan
    Jij moet toch ook wel weer eens plassen ook al ben je net om 22:00uur geweest ?

9. miekje80

miekje80 Bekend lid

Apr 27, 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    Ik weet niet hoe laat jullie hem `s avonds uit laten, misschien dat tijdstip later maken, of er `s nachts een keertje uit.
    Hebben jullie al een babyfoon? Zo ja, deze dan gebruiken voor de hond. Als hij dan aangeeft dat hij moet dan horen jullie hem.
    Anders even bij de dierenarts advies vragen.
    Succes!

10. girl21

girl21 Niet meer actief

ja ik kan ervoor zorgen dat we hem horen, ben ik komende dagen ook van plan, maar vind t vreemd dat hij gewoon savonds poept, en dan smorgens om 6 uur alweer moet? heb andere hondeneigenaren ook gevraag, maar niemand schijnt hier last van te hebben, dat vind ik zo vreemd... en tuurlijk kan hij best een keertje vaaker moeten, maar het gebeurt ook als wij om bv 0.00uur op bed gaan, dan moet ie er ook o een keer tegen 6 uur uit..

niemand verder een idee hoe dit kan? of wat echt een gouden tip is? niemand die dit zelf ook heeft gehad of iets dergelijks?

iedereen bedankt voor de reactie, en we gaan hier zeker alles proberen..

kan het niet nog met de leeftijd te maken hebben? of met het karakter omdat hij druk is?

11. DesireeK

DesireeK Actief lid

Oct 26, 2008
    483
    0
    0
    Den Haag
    Het kan zijn dat je hond veel ontlasting heeft door het eten wat hij krijgt.
    Probeer em eens op ander voer te zetten. Wij merken hier ook met de honden dat het heel erg scheelt wat voor voer ze krijgen. En misschien ( ik weet niet hoe laat en hoeveel hij eet) iets minder en/of eerder te voeren..
    Wat ook zou kunnen helpen is de hond wat langer uitlaten zodat hij de tijd heeft meerdere keren zijn ontlasting te doen.

Suc6... het is inderdaad erg vervelend...

12. girl21

girl21 Niet meer actief

hij heeft al diverse voeding gehad.. van goedkoop huismerk totaan voer van de dierenarts, en bijna alles daartussen in :S

hij krijgt gewoon nog 3 keer per dag eten ipv 2 keer, omdat hij heel gulzig eet leek me dit beter, en ook omdat hij dan savonds minder eet..

dus dit lijkt me ook een goede regeling toch?

13. girl21

girl21 Niet meer actief

heb je misschien een idee welk voer ik eens kan proberen? welke gebruiken jullie? en je hebt ook een jack russell?

14. miekje80

miekje80 Bekend lid

Apr 27, 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    Volgens mijn dierenarts poept je hond minder met het hondenvoer van Hills. Wij hebben het nog niet geprobeerd. Wij hebben overigens geen Jack-Russel, maar een Labrador.

15. LindaEjimofor

Mar 17, 2008
    44
    0
    0
    Vroeger opstaan om het beestje uit te laten.
    Of hem heel laat in de avond nog een keer uitlaten.

16. LindaEjimofor

Mar 17, 2008
    44
    0
    0
    ik voer die van ons carnibest. Dat is " rauw " voer uit de vriezer. Dat zijn meestal van die rollen van 1 kg.

17. Elmo

Elmo Niet meer actief

Als hij het na 1.5 jaar ineens doet....al een aantal dagen dan denk ik eerlijk gezegd niet dat het met uitlaten / voeding etc. te maken heeft.
    Misschien merkt hij idd je zwangerschap wel op of mankeert hij iets anders.
    Ik zou zeker overleggen met je eigen dierenarts.

Succes ermee!

*onze kleinste / jongste hond heeft ook soms van die idiote neigingen tussendoor ;)*

18. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

Jun 1, 2007
    1,817
    10
    38
    Onze hond heeft hier ook wel eens een handje van gewoon door de trailies heen.

Ik merk bij hem dat hij het doet uit een soort nijd Hij is de oudste hond maar is niet de baas(wil hij wel maar hij weegt 5 kilo ze broertje 10)

het gebeurd voornamelijk als hij alleen is meegeweest bv naar mijn ouders dan voelt hij zich weer helemaal king, en is het 'snachts weer bal.
    Heb hem nu weer los in huis, hij sliep bijna niet in de bench en dat gaat goed tot nu toe.

Is er iets veranderd de laatste tijd, staat de bench of mand soms ergens anders.

19. demi123

demi123 Bekend lid

Jun 29, 2007
    820
    0
    16
    Hoi,

Ik vraag me af of het wel iets te maken heeft met het voer of op tijd uitlaten. Ik denk niet dat dat het probleem is.

Volgens mij merkt je hond gewoon dat je in verwachting bent en is het een vorm van aandacht trekken, aangezien hij het eerder niet deed.
    Ik heb zelf ook een jack russel van 2. Die van mij reageerde ook anders op mij toen ik zwanger was, ze moest er echt aan wennen.

Ik zou je hondje voorlopig gewoon wat extra aandacht geven. Flink uitlaten en spelen. Gebruik je de bench echt als zijn slaapplaats? Of ook voor straf o.i.d.
    Bij ons is de bench een slaapplaats. Zo rond 10 uur 's avonds kruipt ze erin en gaat ze lekker slapen, het liefst slaapt ze ook uit tot een uurtje of 10.
    Wij hebben de kleinste bench die er te krijgen is en proppen er ook nog 2 fleecedekens in, daar wurmt ze dan helemaal onder als ze gaat slapen. Er is dus geen ruimte in haar bench om te spelen of te lopen. Echt alleen een plekje om te slapen.

20. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ik zou de bench zodanig klein maken zodat jullie hond er alleen in kan slapen.
    Als de hond erin poept en nog ruimte over heeft om ergens anders te liggen / zitten dan is de kans groot dat de hond het blijft doen.

Over het algemeen gaan honden niet in hun eigen stront liggen.

Kwebbel

Share This Page