Tandarts (angst) deel 2, afspraak

Discussie in 'De lounge' gestart door draak86, 3 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    Jeetje wat moet je lang wachten.
    Sterkte meis !

Welk ziekenhuis heb je gebeld ?

2. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
  3. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    `je verzekering wil ook wel bemiddelen in de wachtijd he!
    Want dit is wel serieus!!!
    Ik vind dat je een spoedje zou moeten zijn als je al aan de tramadol zit..
    Een weekje kan ik mij voorstellen (hoewel dat met echte pijn ook ondoenelijk is) maar zo vreselijk lang!
    WoW! nou meis ik hoop dat je sneller geholpen kunt worden en dat het allemaal meevalt voor je

4. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    dat via de zijkant heet een apexresectie. Dan halen ze weefsel weg en vullen ze je wortelpunt op en sluiten het af.

Maar wat gaat er nou gebeuren dan? Gaat ie er nou uit, of gaan ze een resectie doen? Want als ie eruit moet hoeft dat echt niet onder narcose, dat is al behoorlijk duur ook.

edit: Je weet dat de narcose niet wordt vergoed he?

5. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Apexresectie - Wikipedia

zie je precies stap voor stap wat ze doen en valt dus echt wel mee hoor..

Wat ik vaak vraag is of ze me op de hoogte willen houden bv hoelang iets duurt en hoelang ik nog moet of waar ze mee bezig zijn precies..

Wel goed koelen is heel belangrijk las ik en ik zie tijden varierend van 15/25 minuten en natuurlijk de zeldzame van 1 uur (maar dat is ongeveer hetzelfde als bevallingen van 36 uur ofzo ;) je hebt uitzonderingen altijd)

6. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ik snap dat onder narcose duur is, maar ik ben zo bang:( en zeker als het beiden moet.

Ik heb een afspraak 21feb voor een gesprek en foto's ed. En dan nog eens een afspraak inplannen voor de ingrepen. Maar vrees dat het hem niet gaat worden want dat trekt geen mens zo lang wachten.
    Maar een kies trekken die onstoken is kan volgens mij niet goed verdoofd worden en wil echt niet een kies laten trekken als ik het nog voel.

7. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    EG,haarlem zuid.

8. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
  9. Ik heb vorig jaar een apexresectie gehad. Ik ben ook als de dood voor de tandarts. Maar de ingreep is me echt meegevallen.

Bij mij duurde de ingreep zelf maar iets van 20 minuten, echt ging heel snel. Voelde me ook geen product, want er werd ook gewoon tegen me gesproken. Kon alleen niets terug zeggen, alleen hmmhmm enzo.. Haha..

Ik kreeg naproxen mee als pijnstilling, en een mondspoeling. Dankzij de naproxen heel weinig pijn gehad na die tijd. Sterker nog ik zat dezelfde avond alweer gewoon aan de patat. Mocht ook gewoon weer eten van de chirurg hoor, anders had ik het niet gedaan..

In elk geval sterkte, en maak jezelf niet al te gek!!

10. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    heb je last van 2 kiezen dan

11. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Over het wel of niet vergoeden van narcose weet ik niet, de tandarts had het aanbevolen die misschien maakt dat wat uit.

12. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    nope, helaas niet. Kosten: 500 euro per sectie van 30 min

Kan je beter lachgas doen.

13. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Die kies waar ik echt pijn aan heb is de verstandkies, die is echt flink ontstoken en die moet dus verwijderd worden. Een andere kies, waar ieder een wkb is gedaan, daarvan is de wortelpunt aan het rommelen/onsteken, dat zag hij op de foto. Maar echt last heb ik daar niet van. Maar daar zou dus zo'n wortelpunt toestand gedaan moeten worden.

14. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Doen ze daar niet aan. Maar als het echt 500euro is, dan wordt het lastig. Dan maar een pak valium slikken van te voren:p

15. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    Probeer eens het boven IJ ziekenhuis of het AMC.
    Ben zelf voor me verstandskiezen in het boven ij geweest en dat is me zeer goed bevallen. Hele aardige mensen ook !

16. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ligt er echter wel aan of de tandarts de tarieven van de gezondheidszorg hanteert, je hebt ook tandartsen die eronder gaan zitten, alleen is volledige narcose echt naar hoor.

17. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Jeetje wat een keuzes allemaal. Ik ben gewoon bang dat ik er nog een hoop van voel. Vooral ook omdat het ontstoken is dus.

18. lalalindsay

lalalindsay VIP lid

19 jun 2007
    6.527
    489
    83
    meid het valt echt goed mee onder lokale verdoving, en je staat natuurlijk weer veel sneller buiten dan wanneer je onder volledige narcose gaat

19. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    ik ben ook een enorme schijterd als het om de tandarts gaat heb heel lang een hele hardhandige gehad. Op mijn achtiende moesten me verstandskiezen eruit, ze waren nog niet door. Was compleet in schock toen ik het hoorde en maakte een afspraak. op de fiets naar huis kwam het binnen en werd gek.8) Moest gewoon komen en het proberen met walkman en ijs van te voren. verstijfde compleet op die stoel,durf de verdoving al niet. uiteindelijk zijn ze onder narcose verwijderd, en dit werd vergoed.

Heb de laatste keer zo'n pijn gehad met boren zonder verdoving dat ik mezelf beloofd heb de volgende keer een verdoving te doen.

Hoop dat je in ieder geval sneller aan de beurt ben en moed verzameld om het te doen, want die narcose is ook niet alles.

20. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Heb dit even voor je opgezocht;

Deel Deze Pagina