inkomensafhankelijke combinatiekorting

Discussie in 'De lounge' gestart door riga01, 25 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. riga01

riga01 Bekend lid

28 apr 2010
    978
    392
    63
    Vrouw
    In de zorg
    Den-Haag
    Hoi allemaal!

Ik ben helemaal niet zo thuis hier in. En heb (toen in alleen staand was) altijd zorgtoeslag,KGB en huurtoeslag ontvangen. Maar nu hoor ik net over inkomensafhankelijke combinatiekorting.

Kan iemand mij in jip en janneke taal uitleggen wat dit is en wanneer ik hier recht op heb. Want ik begrijp weinig van de belastingssite.

2. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.252
    1.010
    113
    Zuid-Holland
  3. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.660
    27.306
    113
    Vrouw
    Werk je? :) Zo nee, heb je er geen recht op

4. riga01

riga01 Bekend lid

28 apr 2010
    978
    392
    63
    Vrouw
    In de zorg
    Den-Haag
    Ja ik werk gewoon

5. AvdY

AvdY Niet meer actief

Doe je belastingaangifte? Want dan wordt het in principe gewoon verwerkt.

Het is een korting, een aftrekpost eigenlijk, op het totale bedrag dat je aan de belastingdienst moet betalen (wat wordt ingehouden van je loon). Daarom is de hoogte afhankelijk van of je een partner hebt (en deze moet dan werken) en de hoogte van je eigen salaris.
    Dus als je bijvoorbeeld 10.000€ aan belasting zou moeten betalen, wordt dat door deze korting maar 9000€. (Bedragen zijn puur willekeurige voorbeelden!) Omdat je wel via je loon 10.000€ afdraagt, krijg je dan dus 1000€ "terug".

Je kunt het bedrag maandelijks bij de voorlopige toeslag uit laten betalen, maar het ook jaarlijks laten verrekenen.

In de link hierboven genoemd staan alle voorwaarden. Als je specifieke info wil, dan moet je of meer informatie geven, of de belastingdienst bellen.

riga01 vindt dit leuk.
  6. riga01

riga01 Bekend lid

28 apr 2010
    978
    392
    63
    Vrouw
    In de zorg
    Den-Haag
    Bedankt voor jullie uitleg! Het is me duidelijk

7. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Als je aan een bepaalde grens voldoet krijg je (gedeeltelijk) de korting.
    De voorwaarden staan duidelijk op de site en als je aangifte doet wordt dit automatisch meegenomen

Deel Deze Pagina