Vanochtend was ik met mijn zoontje even naar een waterspeeltuin in de stad. Met een gedeelte voor echt kleintjes (vanaf dat ze kunnen lopen, 1 en 2 jaar) en een deel voor iets oudere kindjes (t/m 8 jaar ongeveer). Er waren zo'n 20 / 30 kinderen aan het spelen. Er kwam toen ook een stel aan met een hondje. Ze gingen echt tussen de kinderen staan met de hond. Een jongetje deed iets naar de hond toe wat de hondenbezitter niet zinde, en werd boos op het kind. Maar ik vind het eigenlijk in de eerste plaats al vreemd om als stel zonder kinderen en met hond, te verwachten dat je daar gezellig met je hond kan spelen. Terwijl beide partijen (kinderen, honden) zijn onvoorspelbaar, niet altijd de beste combi. Wat vinden jullie eigenlijk? Mijn kinderen vinden een hond erbij altijd wel gezellig, ze zijn er niet bang voor. En ik weet dat bijv. in andere landen het heel normaal is dat er veel honden zijn in een speeltuin (omdat iedereen nou eenmaal een hond heeft). En er zijn ook weer kinderen bang van honden, die het eng vinden, wat het speelplezier wegneemt.. en dan heb je ook nog eens honden die gaan bijten..
Ik zou dit ook vreemd vinden. Ga lekker naar een hondenveldje. Hier in de buurt is een plasje met strand en speeltoestellen. Honden mogen daar niet los. Uiteraard doen sommige hondenbezitters dat wel, geen idee waarom regels niet voor hen gelden. Als ik daar wat van zeg, mijn kinderen zijn namelijk niet zo fan van loslopende honden en die hoeven we daar volgens de regels niet te verwachten, krijg ik reacties als: ik heb toch ook last van kinderen.
Een hond hoort niet in een speeltuin, vind ik. Zou je er toch met een hond zijn, om wat voor reden dan ook, dan vind ik dat de hond heel dichtbij en aangelijnd moet blijven. Ik stel me zo voor dat het voor een hond overigens ook niet zo geweldig is om omringd te zijn door tientallen onbekende lawaaimakertjes... Ik ben zo'n ouder met kinderen die panisch zijn voor honden en ik heb helaas veel hufterige reacties van sommige hondenbezitters gehad.
Ik ben dol op dieren, maar vind het ook een beetje vies wanneer honden in speeltuinen lopen (en plassen). In onze speeltuin is een verbod op honden, maar er lopen evengoed veel honden doorheen, plassen overal tegenaan terwijl de kinderen rollen door het gras. Bovendien is mijn jongste echt super bang voor honden. Vind het altijd erg vervelend dat hij, bij het zien van een hond in de speeltuin, in paniek naar me toe komt rennen en de honden vervolgens op hem af komen omdat ze enthousiast van zijn reactie worden... Daardoor raakt hij nog meer in paniek en negen van de tien keer springt zo'n hond tegen mij op (uit enthousiasme). Ben blij dat het tot nu toe vriendelijke honden waren. In jouw geval is het helemaal vreemd. Het was tenslotte een speeltuin voor kinderen!
Ik heb 2 honden, maar no way dat ik met de honden in een speeltuin kom, dat hoort niet vind ik. Maar waar ik opgegroeid ben, daar lagen honden uit de buurt heel de dag in de speeltuin (woonden in aangrenzende huizen) en dan was de baas er niet eens bij.
Ik vind het ook erg vreemd. Ik heb de hondenbezitter erop aangesproken (was wel een beetje fel..) omdat ik ook al merkte dat het jongetje iets in het spectrum heeft en er echt niets aan kon doen. Maar merk dat als een speeltuin in een soort van park ligt, misschien hondenbezitters denken dat hun hond ook overal mag komen inderdaad. Dit was ook in een soort parkje. En was laatst in een andere speeltuin vol met kinderen en dan komt er ook iemand aan die gezellig de hond laat poepen waar kinderen aan het spelen zijn (en het niet opruimt, waarschijnlijk met de gedachte ''het is op het gras'').
Nee in een speeltuin vind ik het ook niet fijn als er een hond loopt. We hebben zelf een hond gehad en als we tijdens het wandelen een speeltuintje tegen kwamen waar de kinderen even wilden spelen dan bleef ik op afstand/net buiten de speeltuin wachten. We hebben wel eens gehad dat we lekker aan het spelen waren en de jongste net 3 was, dus nog best klein, en er uit het niets een joekel van een hond kwam aangerend en rondjes ging rennen door de speeltuin. Gooide Mn dochtertje om. Hij was lief en enthousiast, maar ik was er niet blij mee. Ze is daarna ook echt een tijd bang geweest.
Ik ook. Wij hebben een hond en hij gaat nooit mee naar een speeltuin. Wel naar het park, maar dan blijft de hond op afstand van de speeltuin. Zeker als er andere kinderen zijn. Misschien zijn die kinderen wel bang voor honden en misschien plast/poept mijn hond wel in het zand.
Wij hadden een hond en namen hem nooit mee naar een speeltuin of 1 van ons bleef aan de zijlijn met de hond staan wachten. Ondanks liefde voor honden ben ik echt anti honden in speeltuinen, waterspeel-tuintjes, stranden waar mensen kunnen zwemmen, etc. Er zijn zat mogelijkheden voor hondenbezitters waar ze met hun hond naartoe kunnen. Als het trouwens mijn kind was geweest waar die hondenbezitter boos op werd, had hij het echt gehoord van mij. Wat denk je wel niet zeg...
Geen honden waar kinderen spelen! Persoonlijk vind ik honden super smerig, maar dat is meer mijn probleem Maar ik heb dus ook een kind dat een paniekaanval krijgt van honden. Therapie en alles gehad, maar niks helpt. Maar de reacties die je van sommige hondeneigenaren krijgt, gewoon volwassenen die haar uit staan te lachen. Sorry maar niet iedereen is gecharmeerd van zo'n stinkende haarbal
Het gebeurd hier helaas ook dat honden gewoon uitgelaten worden in de speeltuin en er omheen.Regelmatig stinkpoep in het gras waar de kinderen lekker door heen rennen en spelen,smerig!Er zijn genoeg plekken voor honden maar de meeste zijn te lui om even een stukje verder te lopen....Ze laten hier ook de honden spelen tussen de kinderen,mijn zoon is ooit te wild begroet door een grote hond en ook echt bang voor ze.Het neemt wel iets af maar toch.De speeltuin is voor kinderen.
Ja maar toch was dus de hondenbezitter boos op mij én snapte het alsnog niet, want hij ging daarna met de hond naar het stukje voor de 1 en 2 jarigen
Geen hond in de speeltuin. Hier in de wijk zijn alle veldjes zowel speelplek (met bv schommel en glijbaan) en hondenuitlaatplek (met van die bakken met zakjes). Ik vind dat écht bizar...
In de kennisenkring hielpen filmpjes van bumper en Commissaris Rex (kind was al wat ouder, jaar of 10). Ouders moesten hele straten omlopen omdat er iemand was met een aangelijnd hondje van maatje handtas. Het is zeker nog niet over, maar op een paar meter afstand aan de lijn is nu geen ramp meer. Dochter hier groeit op met katten maar is net als mama verzot op honden, gelukkig, maar menig kind in onze buurt absoluut niet. Hondenbezitters hier komen gelukkig niet op t speelterrein en ik vind ook niet dat ze daar horen. Veels te onoverzichtelijk en daarbij is de ene de andere hond niet. Genoeg die op stang gejaagd worden van al die projectielen rn harde geluiden en die allicht vervolgens ineens uit schrik net een afweer knauwtje geven. Het hoeft niet hard te zijn maar kind schrikt zich kapot en kan soms toch nasty wonden geven. Een schapendoes op een kinderverjaardag kan je trouwens ook beter niet doen. Ookal is t de eigen hond van de jarige. Die proberen t span bij elkaar te houden. Best geinig gezicht hoe een hond kinderen probeert te drijven maar we hebben m toch maar snel ff binnen gezet voordat ie helemaal gefrustreerd en totalloss was.