Ik woon in Zwijndrecht. Ja hij heeft een röntgenfoto gemaakt en ook bij het opzoeken van het kanaaltje had hij hulpmiddelen. Heb nu gelukkig geen pijn. Kies voelt 'aanwezig' dat wel, zwaar gevoel. Maar dat lijkt me normaal en zal vast wegtrekken. Ben blij dat ik gisteren heb 'doorgedramd' lol.
Dat wist ik ook niet, maar mijn tandarts begon daar ineens over. Je tand is niet meer levend, dus word steeds zwakker.
Goed dat je door gehamerd hebt ts en je toch een behandeling hebt gehad, Mijn zus heeft in alle kiezen een wkb gehad en ze breken langzaam stuk voor stuk af en is nu per jaar een x aantal kiezen van een kroon aan t voorzien. Ben blij dat mijn gebit iets sterker is als die van mijn zus
Ik zou in Spanje naar de tandarts gaan. Mijn ervaring is (naast dat t heel betaalbaar is) ze ook erg kundig zijn en alle tijd voor nemen
Mocht je interesse hebben.....ik weet een hele goede praktijk in Rotterdam. Is wel een stukje rijden, maar echt de moeite waard. Mocht je interesse hebben stuur maar een pb. Sterkte iig!
Het gaat nu supergoed, kan weer eten met die slechte kies! Vanmiddag moet ik terug. Dan wordt zover ik weet de tijdelijke vulling vervangen door een vaste vulling. Had alleen een vraag. Ik ben niet verzekerd en last op internet dat een wortelkanaalbehandeling zo'n 400,- kost. Nu heb ik een rekening gehad van in totaal 80,67. Heb ik dan geluk gehad of moet het dure gedeelte nu nog komen??? Heb geen last meer, dus kan me niet voorstellen dat de tandarts er nu nog een hoop werk aan heeft? Iemand die dit kan toelichten?? Op de rekening staat alleen bij de wortelkanaalbehandeling 'consult' achter. Dus ik neem aan dat de fikse rekening nog gaat komen? Vind het erg onduidelijk allemaal.
Het dure gedeelte gaat nog komen. Een wortelkanaalbehandeling kost inderdaad rond de 300/400 euro. Ik heb zelf een aanvullende tandarts verzekering en kreeg godzijdank 70% vergoed maar de rekening was toen ook 385 euro. Dit was dus inclusief die eerste behandeling waarbij je die tijdelijke vulling krijgt. De tweede afspraak duurt ook een stuk langer dan de eerste, heb zeker wel een uur op de stoel gelegen daar. Prijzen verschillen erg bij tandartsen. Ik heb van te voren eerst een prijsopgave laten maken.
Die rekening gaat idd nog komen ja. De behandeling die je nu krijgt is pas de ‘echte’ wkb, en duurt vaak ook wat langer. Alleen het zetten van een dam kost al een hoop geld en als hij gebruikt maakt van een speciale microscoop, dan ben je al ruim €100 verder. Mijn wkb kostte €675 dacht ik. Succes vanmiddag!!
Nee hij heeft niks gezegd. Dacht eigenlijk dat het wel klaar was nu. Wat moet hij nu dan nog doen?? Heb nergens last van. Hup nieuwe vulling en wegwezen dacht ik eigenlijk
Helaas gaat het "echte" werk nu pas beginnen. Deze ronde lig je rustig een 3 kwartier tot een uur in de tandartsstoel. Ze gaan nu alles schoon maken en stiften plaatsen. Hou er rekening mee dat ze dat graag zonder verdoving doen, als de stiften te diep geplaatst worden willen ze van jou een teken dat je ze voelt, vandaar zonder verdoving. Ik heb dat nu 2 keer ondergaan en heb niks gevoeld zonder verdoving, dus daar hoef je niet bang voor te zijn! Fijn dat de noodvulling goed zijn werk gedaan heeft, ik hoop dat je behandeling in Spanje zonder veel stress verlopen is en dat jullie eind deze week heel erg blij zullen zijn! Succes straks bij de tandarts!
Nee het is niet hup vulling er uit en een nieuwe er in. Hij gaat de kanalen van je kies helemaal schoonmaken en opvullen. Hij zal eerst moeten controleren hoeveel kanalen je hebt, dan moet hij kijken hoe diep de kanalen zijn, hij moet je kies vullen, polijsten, foto's maken. Geloof mij, daar ben je wel minimaal een uurtje zoet mee. Wel vreemd dat hij geen begroting aan je heeft mee gegeven, als ik zo de rest van je topic leest zou ik eens op zoek gaan naar een andere tandarts.
Zonder verdoving is sowieso beter denk ik? Ivm kans op zwangerschap? Wil daar absoluut niet over beginnen namelijk, gaat hem geen bal aan..
Hebben ze hier niet gezegd, ik kreeg gewoon de keuze of ik met of zonder wilde, ik heb een angst voor de tandarts dus doe alles met verdoving maar goed, ze gaven niet die reden aan die jij hier nu aangeeft.
Ze zeggen dat het geen pijn doet dus ik zou het gewoon zonder proberen inderdaad. Mocht het toch pijn doen kan je er altijd nog voor kiezen om iets te nemen.
Heb meteen geregeld dat m'n zusje meekomt. M'n dochter is er namelijk ook bij. Sneu als dat kind dan zolang moet wachten. Nu kan ze met m'n zusje mee naar huis .Had dit echt niet verwacht. Zeker niet omdat deze afspraak van vandaag al een half jaar vaststaat en ik om 14:00 er moet zijn. Dan loopt het toch allemaal gigantisch uit??
Verdoving maakte hier niks uit toen ik zwanger was. Alleen maakt hij dan geen foto’s. Wortelkanaalbehandeling waarbij de wortels afgestorven zijn, voel je niks van. En dat zeg ik... iemand die zo bang is voor de tandarts (vanwege tandarts uit m’n jeugd).