ontzettende jeuk

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door september08, 17 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    hallo,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen, want wil mijn vk liever niet lastig vallen in t weekend.
    Ik heb sinds een dag of 3 erge jeuk over mijn hele lichaam savonds/snachts waardoor ik dus ook niet slaap.
    Erg vervelend en maak mij ook een beetje zorgen omdat ik dus nachten heb van 3 a 4uur.
    Overdag bijslapen durf ik niet omdat ik dan bang ben dat ik alles omgooi. Ben nu 37,5 week zwanger en wil ook graag energie overhebben voor de bevalling... je ziet overigens geen bulten ofzo op mijn lichaam... Wat kan het zijn of kan ik doen?

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Waarschijnlijk heb je last van zwangerschapsjeuk. komt helaas vaker voor in de zwangerschap.
    Het is vooral 's avonds en 's nachts omdat je dan warmer word,meer stil zit en het dan lekker kan gaan broeien.
    Kleed je luchtig voor de nacht, mentol gel helpt vaak tegen de ergste jeuk omdat het verkoeld. Een lauwe douche kan helpen voor de nacht. En wat je 'snachts niet slaapt is toch verstandig overdag even in te halen. Je ritme draai je niet zomaar om en zoals je zelf ook zegt de energie is erg belangrijk!

Imke

Deel Deze Pagina