Tandarts en mondhygiënist

Discussie in 'De lounge' gestart door Madeliefje06, 21 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Ik ga

1. Nooit naar de tandarts

2 stem(men)
    1,6%
  2. 1x per jaar naar de tandarts

26 stem(men)
    20,5%
  3. 2x per jaar naar de tandarts

85 stem(men)
    66,9%
  4. >2x per jaar naar de tandarts

8 stem(men)
    6,3%
  5. Nooit naar de mondhygiënist

30 stem(men)
    23,6%
  6. 1x per jaar naar de mondhygiënist

20 stem(men)
    15,7%
  7. 2x per jaar naar de mondhygiënist

33 stem(men)
    26,0%
  8. >2x per jaar naar de mondhygiënist

12 stem(men)
    9,4%
  9. Anders, namelijk...

3 stem(men)
    2,4%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
  1. Vlindertjeh

Vlindertjeh Bekend lid

18 mei 2014
    545
    67
    28
    Vrouw
    Het zuiden
    2 keer per jaar naar de tandarts..
    als het nodig is, doet de mondhygiëniste aansluitend na de tandarts haar werk.. is Een keer of 3,4 nodig geweest.. laatste jaar niet

2. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    Hier is het standaard (of in ieder geval bij mij) dat ik 2 x per jaar naar de mondhygieniste moet. Tussendoor komt de tandarts om het hoekje gluren of er gaatjes zijn. Bij mijn oude tandarts hoefde ik nooit naar de mondhygieniste, maar bij deze wel. Ik vind het verschrikkelijk. Ik haat dat krassen tussen al mijn tanden. Dat elektrisch verwijderen gaat nog wel, maar dan komt de haak... brrrr! Ze is een half uur bezig. Dus ik zit een half uur te zweten, met gespannen benen/handen en met kippenvel bij elk haakje dat over mijn tand gaat. Ik neem van tevoren zelfs paracetamol in, omdat ik me de 1e x kapot schrok van die pijn. Al helpt het maar een beetje. Op zich ben ik niet heel kleinzerig, als voorbeeld: ik heb weleens oorbellen bij mezelf geprikt:roflmao: Misschien heb ik meer zenuwen in mijn tandvlees:p

3. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.961
    33.635
    113
    2x tandarts en 2x Mondhygiënist.
    Normaliter.
    Maar dit jaar moet er wat extra gebeuren en elke keer als ik ga, het worden er in principe 3, ga ik èn naar de tandarts èn naar de Mondhygiënist.

4. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    2x tandarts en niet naar de mondhygiëniste.
    Ik heb vaak een klein beetje tandsteen en dat haalt de tandarts of de assistente gewoon snel weg.

de kinderen gaan ook 2x naar de tandarts. Mijn man 2x tandarts, 2x mondhygiëniste.

5. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Vreselijke tandartsangst dus ik ga eigenlijk gewoon niet. Kinderen 2x per jaar. En man gaat 1x per jaar die heeft een kunstgebit boven ;)

6. Linda86

Linda86 VIP lid

2x per jaar tandarts en dan altijd aansluitend mondhygiënist.

Ik heb een slecht gebit, ondanks altijd goed poetsen, dus ik wil het wel goed bijhouden.

7. MinnieMouse94

MinnieMouse94 Niet meer actief

2 x per jaar naar de tandarts, maar 1 x per jaar zou ook volstaan. Heb nooit wat. Alleen ik ga toch al met de kinderen, daarvan wil ik dat ze echt 2 x per jaar gaan.
    Mondhygiënist gaan we nooit, wist niet dat dat zo standaard was eigenlijk, zo te lezen.

8. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Ik hoop dat ik het verkeerd lees, maar vind je de tandarts minder vervelend als de kapper? :eek:

Ik ga 2x per jaar ongeveer voor controle en niet naar een mondhygiënist.

9. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.268
    6.176
    113
    Ja klopt. Ik kan er niet zo goed tegen als ze aan mijn hoofd zitten. Mond gaat dan nog, en het helpt dat ze wat stevig/hardhandig werken zeg maar. Ik kan niet tegen dat zachte gefrummel. :oops:
    Haren wassen bij de kapper is echt een vervelende ervaring.
    Ik heb het niet zo bij de rest van mijn lijf overigens, alleen mijn hoofd.

10. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.268
    6.176
    113
    Vaak kom je daar wel met ‘problemen’, hier is het niet standaard in ieder geval. Mijn vriend gaat alleen naar de tandarts. Die heeft veel sneller gaatjes, maar amper tandsteen en gezond tandvlees. Dus die kan prima af met alleen tandarts. Dus als jij verder een gezond gebit hebt is het ook niet nodig :)

11. Neilia

Neilia Niet meer actief

2x per jaar tandarts
    1x mondhygiëniste.
    ik heb altijd ontstoken tandvlees dus ik moet wel.

12. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.386
    10.330
    113
    Beide 2 keer in het jaar. Mijn gebit is niet bepaald sterk, zeg maar compleet drama dus wil het zo lang mogelijk goed houden. (Wortels van kiezen lossen op..)

Overigens doodsbang voor de tandarts, niks persoonlijk zeg ik altijd. Heel veel nare ervaringen gehad bij andere tandartsen.

Ben bij de tandarts wel 6 keer in het jaar. Val van het ene probleem naar het andere. Tandarts heeft nu gewoon medelijden:(

13. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.702
    3.153
    113
    Vrouw
    Brabant
    2x per jaar tandarts, 1x per jaar mondhygiëniste. Tandarts wilde eigenlijk dat ik 2x per jaar ga maar vind de mh niet nodig. Super aardige vrouw die handmatig schoonmaakt bij mij omdat ik anders kapot ga van de pijn. Ik heb veel te gevoelige tanden helaas. Gelukkig heb ik na een jaar maar voor 10 minuutjes aan schoonmaakwerk voor haar. Ik houd het goed bij :D

14. Jiseb

Jiseb Fanatiek lid

4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Wij gaan 2x per jaar naar de tandarts en mondhygiënist. Ik heb altijd gaatjes (afgelopen 2x niet, joehoe, maar dat was voor het eerst in mijn leven zo ongeveer), minimaal tandplak, maar zeker tijdens mijn zwangerschappen wel ontstoken tandvlees.
    Ik vind de tandarts echt verschrikkelijk. Waar men vaak zegt; als je klaar bent, bleek het altijd mee te vallen, heb ik dat nooit. Altijd pijn, verdovingen werken niet goed en daarna nog dagen Last van het vullen van de gaatjes.

15. Manolito

Manolito Fanatiek lid

12 sep 2016
    2.659
    2.110
    113
    2x per jaar naar de tandarts en 1x mondhygiënist

16. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Elke 3 maand mond hygiënist, ik kan door al mijn bruggen en implantaten mijn tanden echt niet schoon houden... tandarts 3a4 keer per jaar, gaatje, vlekken, draadje, losse brug, ontsteking enz enz

17. Snies

Snies Fanatiek lid

22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Sinds ik de stap heb durven zetten om naar een andere tandarts te gaan die alleen op dat moment het hoognodige doet of alleen de klacht behandeld en niet vanalles erbij pakt om nog meer aan je te verdienen dan nodig is.. Ga ik nu 2x per jaar.

Bij vorige tandarts stelde ik het altijd uit om te gaan omdat er toch altijd wel iets was om over te zeuren en in hun ogen wel gedaan moest worden.
    Ik bepaal graag zelf wanneer ik wat laat doen wanneer het nodig is, datgene wat het hoogste prioriteit heeft dus. De rest komt op z'n tijd ivm vergoedingen en eigen bijdrage.

Mondhygiënist ging ik voor de corona tijd om de 3 a 6 maanden.tandsteen weghalen en polijsten.
    Nu wil ik straks pas weer gaan als ik hersteld ben van de bevalling.. Kan namelijk nu niet meer lang op mijn rug liggen zonder duizelig te worden.

18. Dastoch3

Dastoch3 Bekend lid

1 mrt 2020
    582
    513
    93
    Vrouw
    Beide 3x per jaar. Ben echt heel bang voor de tandarts en mondhygiënist. Mondhygiënist doet alles ook met de hand, zodra ik het geluid hoor en dat trilding over m'n tanden voel lig ik te hyperventileren en te huilen op de stoel.

En achteraf heb ik altijd zoiets van, was dit het nou?! Serieus?!

19. Hoihoii

Hoihoii Actief lid

16 dec 2018
    227
    149
    43
    Vrouw
    Ik heb ook nooit wat, en daarom ook geen aanvullende verzekering, betaal het zelf. Ik ga gewoon 1x per jaar naar tandarts, en dochter 2x. Dan gaat zij wel de stoel in en ik niet, en de andere keer allebei in stoel. Mondhygieniste komen we nooit.

MinnieMouse94 vindt dit leuk.
  20. Glass

Glass Fanatiek lid

29 mei 2017
    2.203
    1.056
    113
    Vrouw
    Oh dat heb ik ook Haha echt vreselijk vind ik de kapper :roflmao:

Deel Deze Pagina