2 x per jaar beide. Ik ben zelf tandarts assistente, en voer ook gebitsreinigen uit. 90% komt 2 x per jaar voor beide, sommige mensen om de 3 maanden voor gebitsreining omdat ze tandvlees problemen hebben
Ik alleen de mondhygiëniste ik heb namelijk nul gaatjes, zoals m’n vader van inmiddels 68. Heb de afspraak staan als zij denkt hmmm we moeten toch een keer kijken of ik heb ergens last van dan ga ik wel een keer naar de tandarts. Toevallig had ik paar weken geleden last van tandvlees rondom m’n verstandskies om een ontsteking uit te sluiten gegaan. En dan krijg je meteen weer een rits foto’s en ofc geen gaatjes. Net met de oudste geweest en lijkt dat ze m’n genen heeft tot nu toe.
2x per jaar voor controle. Mijn tandarts heeft iemand in dienst die ook tandsteen etc meteen weghaalt na de controle. En helaas wel eens tussendoor bij problemen. Vanwege zwangerschap ooit te lang uitgesteld en dat was erg onverstandig (probleem alleen maar groter geworden). Ik vind een tandarts echt vallen onder je persoonlijke hygiëne. Ken iemand die dus nooit gaat en dat begin je echt te zien (en ruiken). Of mensen met een onverzorgd gebit (gaten etc). Je kunt zoveel voorkomen door tijdig te gaan en goede behandeling.