hallo ik heb vanmiddag pech gehad,zat cake te eten en krak eeen stukkie kies brak af, maar die is wel gevuld, en een pijnnnnn auwauw dus tandartsgebeld morgen ochtend kan ik terecht.... maar ik ben niet zo een held bij de tandarts maar ja ben wel zwanger en mag je dan verdoving vragen?denk zelf nl. van niet......
Iedere vorm van verdoving komt ook bij je kindje terecht, dat heeft mijn tandarts me tenminste gezegd. Maar lang niet alles is schadelijk. En een plaatselijke verdoving in je mond komt veel minder bij je kind dan bijvoorbeeld een paracetamol wat in je hele lijf terecht komt (en paracetamol mag je rustig gebruiken!)
ik dacht van niet, een tijdje terug moest ik naar de ortho, en toen moest ik een hele vragenlijst invullen, of ik gezond ben enzo. En of ik soms zwanger was of wilde worden. Zo ja, dan moest de behandeling (tijdelijk) stop gezet worden of worden gezocht naar een alternatief ivm schadelijke stoffen van bijvoorbeeld de verdoving.
Je moet in ieder geval tegen je tandarts zeggen dat je zwanger bent. En dan zegt hij wel of verdoving kwaad kan. @ Bri: Dat is wel zo, maar de werkzame stof van paracetamol is niet schadelijk voor je kindje, en van een plaatselijke verdoving is een hele andere stof. Dus je kunt het niet helemaal vergelijken.
gewoon aan je tandarts melden dat je zwanger bent. ligt er volgens mij ook aan hoever je bent in het prille begin doen ze het volgens mij niet maar dacht dat als je verder heen bent dat ze het dan wel doen als je echt niet zonder durft. geloof na 3 mnd dat het dan wel kan.
Je mag gewoon verdooft worden bij de tandarts. In de 1e 3 maand doen ze het liever niet heb ik ergens gelezen.
Je mag inderdaad gewoon verdoofd worden. De verloskundige als de tandarts geven aan dat het om een plaatselijke verdoving gaat die zo minimaal is dat het absoluut geen schade kan aanrichten bij de baby. Wel willen ze liever geen foto's maken.
Ik was net bij de tandarts en had dus hetzelfde probleem. Ter controle wilde ze een foto maken, ik met dat ding in m'n mond duidelijk maken dat ik nog wat wilde vragen. Toen ik zei dat ik misschien zwanger was en of dat kwaad kon (moet dit weekend testen), stopte ze meteen en zei dat het beter was om in de eerste drie maanden geen foto's te nemen. Als het echt nodig is of foto's te nemen dan kan dat wel maar dan moet je een speciaal loodschort om ed, maar liever niet. Heb meteen de vraag over verdovingen voor je gesteld. Zij zei (en ze is net zelf moeder geworden), dat verdovingen plaatselijk zijn en daardoor niet zo veel kwaad kunnen. De stress die vrij komt om te boren ed zonder verdoving is veel schadelijker. Als ik van het weekend ongesteld word kan ik haar bellen om vervroegd een afspraak te maken om m'n vullingen te vervangen (anders zit ik misschien de komende twee jaar nog met dit probleem.....). Zou dit allemaal niet zo snel ter sprake gebracht hebben normaal maar ja ik heb een leuke jonge tandartd die me de vorige keer nog met een dikke buik geholpen had dus vandaar. Groetjes Jack
Mijn vk raadde het absoluut af in, zoiezo de eerste 3 maanden! Alleen als t echt niet anders kan en je moet vermelden dat je zwanger bent. Uiteindelijk heb ik het wel gedaan want ik had gruwelijk veel pijn! In 2002 heb ik zelfs foto's moeten laten maken nav een wortelkanaalbehandeling. Doen ze ook liever niet, ik kreeg een loden schort om.
Ik heb toevallig gister gebeld omdat ik het zelfde probleem had met verdoving, maar kon geen kwaad zeiden ze!
Bij mijn zwangere schoonzusje brak een stuk kies af, zij heeft een hele lichte verdoving gekregen, kon geen kwaad zeiden ze.
hier een tandarts! verdoving kan helemaal geen kwaad als je zwanger bent. je hebt twee verschillende soorten met of zonder adrenaline. als je zwanger bent kan je verdoofd worden zonder adrenaline dat is niet sCHADELIJK.. en een lichte verdoving bestaat niet. tegenwoordig heb je overal digitale foto's die geven netzoveel stralingen af als een tv ....... en tv kijk je ook toch?