Lieve schat, ga naar Jeugd Tand Verzorging! Zij zijn echt zo goed, Deem gaat daar ook heen (en die heeft al heel wat drama's achter de rug bij de tandarts). Zij zijn speciaal en alleen voor kinderen en daar is de praktijk ook op ingericht. Als er dan een keer iets gevuld moet worden, dan slepen ze je kind daar echt doorheen. Je weet hoe Deem is, die moet exact weten wat er gaat gebeuren en hoe het gaat gebeuren. Daar nemen ze ook echt de tijd voor, al stelt hij 5 keer dezelfde vraag. Ze laten álles eerst voelen op z'n hand of op z'n nagel, leggen alles heel gedetailleerd uit en de afspraken worden echt heel ruim ingepland. https://www.jtv-zoetermeer.nl/
Je kan bijvoorbeeld even in de wang knijpen als je de naald inbrengt; de hersenen snappen dit niet: je kan niet op 2 plaatsen ter gelijker tijd pijn ervaren. Ik denk dat de tandarts dit trucje heeft gebruikt bij je dochter.
Dit idd, ik ken het ook als trucje om de gemene pijn van het injectienaaldje en inspuiten te verminderen dmv afleiding. Knijpen voelt ook niet prettig, maar is beter te verdragen dan zo'n spuitje als je er bang voor bent. En hoezo mag je een gaatje niet sneu vinden? Ik vind dat voor mezelf al sneu, voor mijn dochter zou ik het dubbel zo sneu vinden... Verdoving, boren, vullen, dat is gewoon niet leuk.