hey wie weet hoe dit komt ...ik heb pijn aan menb stuitbeentje als ik erop zit en mijn achterwerk is precies stijf maar ik heb geen inspanning gedaan en niet erop gevallen hoe komt dit dan?
heel veel vrouwen hebben last van hun stuitje/lage onderrug tijdens de zwangerschap, ik heb het ook, mijn gevoel zegt me dat het van je banden komt en het weker worden van je kraakbeen in je bekken maar dat weet ik niet zeker
Dat komt door je bekken, ik heb het ook. ik ga binnenkort de fysio maar is bellen voor een afspraak..
Ja, klinkt bekend. Er is wel iets dat een beetje helpt (tenminste bij mij). Als je een tijdje stil zit op een stoel ofzo, kun je gewoon telkens om en om (of tegelijk) je bilspieren aanspannen en weer ontspannen. Dat blij je dan herhalen net zo lang als je het vol kunt houden. Heel goed voor de doorbloeding en de stevigheid van je spieren. Is ook nog eens gezond voor je spieren en je krijgt er een strak kontje van (Alleen in een vergadering ziet het er gek uit, omdat je dan niet echt helemaal stil kunt zitten... Dan kun je ipv je bilspieren je bovenbeenspieren nemen als afwisseling). Het heft mij veel geholpen, omdat je spieren dan wat meer opvangen en niet alles op je gewrichten en je kraakbeen terecht komt. Maar ik heb er misschien ook niet zo erg veel last van als jullie... beetje moeilijk te bepalen over internet... Hopelijk helpt het jullie ook !? Succes !