Waar zou dat nou aan liggen????

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door -, 16 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    Ik lees heel vaak verhalen dat mensen jaren bezig zijn met zwanger worden en dat het niet lukt, terwijl alle onderzoeken uitwijzen dat alles goed is dus baarmoeder ziet er perfect uit etc, en de man heeft superzaad :) Dan vraag ik me echt af hoe kan zoiets dan?
     
  2. Niet meer actief

    Ik denk dat het dan de natuur is wat niet mee wilt werken
     
  3. Niet meer actief

    :)
     
  4. Niet meer actief

    ja als alles goed ik zou ik het verder ook niet weten war het aan kan liggen of je klust te weinig
     
  5. Niet meer actief

    Ik denk niet dat dat de reden is hoor van die mensen, als je kids wil doe je niks anders dan klussen lijkt mij hahahahah :)
     
  6. Niet meer actief

    of je klust te veel hihi
     
  7. Niet meer actief

    Kan dat ook dan, huh dat wist ik niet. Ik weet wel dat het zaad matiger word als je het te vaak doet zeg maar (dus het zaad is minder sterk) maar wist niet dat het invloed had op het snel zwanger willen worden?

    Maar om de dag is toch goed? Rond je eisprong athans?? :oops:
     
  8. Niet meer actief

    idd om de dag is prima maar als je het mischien meerdere keren per dag doet is de kwaliteit van het zaad een stuk slechter en kunnen ze niet goed vechten tegen de lange rit die ze moeten afleggen. De meeste zaadjes zijn dan al dood voordat ze het eitje in prberen te gaan
     
  9. Niet meer actief

    Arm zaad :oops:

    Om de dag is het beste dat las ik geloof ik ergens :D
     
  10. Panda

    Panda Fanatiek lid

    6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Waarom het niet lukt? Wisten we dat maar! Sommigen zijn al echt heel lang bezig en daar is lang niet altijd een reden voor te vinden. Stress? Een grote boosdoener denk ik. Maar ook dat geldt natuurlijk niet voor iedereen.
     
  11. Niet meer actief

    idd ik denk ook dat stress een oorzaak is at het niet lukt. Ze geven idd ook wel een de schuld aan het feit dat je er zo dwangmatig mee omgaat het dat het daarom niet lukt
     
  12. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Ik denk dat psychisch ook een hele grote rol gaat spelen op den duur...Hoe langer het duurt/uitblijft, hoe stressvoller en frustrerender het wordt natuurlijk. Ik ken echt mensen in mijn omgeving bij wie het niet lukte en de 2e was dan ineens spontaan binnen no time in aantocht!
     
  13. Moo

    Moo Bekend lid

    21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Dan ben je dus verminderd vruchtbaar zonder duidelijke oorzaak. De wetenschap gaat natuurlijk steeds verder, maar met de huidige onderzoeksmethoden wordt dan gewoon nog geen oorzaak duidelijk.
    Oorzaak zal gerust wel ergens zitten.....

    Volgens mij heeft 1 op de 6 paren een probleem met de vruchtbaarheid en dat is eigenlijk best veel.

    Om de dag klussen in de vruchtbare periode is goed hoor!
     
  14. Niet meer actief

    Ja idd dat hoor je heel vaak
     
  15. duikster

    duikster VIP lid

    13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    pffff babypaula, het idee meerdere keren per dag en dat meerdere dagen.....ik zou het niet volhouden hoor!! Zouden er echt mensen zijn die dat doen? Maar kan me voorstellen dat er dan weinig zaad per keer is. De productie van de man moet ook op gang komen!!

    Karin
     
  16. fredje8

    fredje8 Fanatiek lid

    31 okt 2005
    1.083
    0
    0
    even over de stress!!!
    Volgens de artsen in het ziekenhuis is stress geen oorzaak dat het niet lukt, bij mensne omdat er vaak carriere vrouwen met een stressvolle baan toch zwanger raken en het niet willen en het dan weg laten halen, dus stress lijkt me geen oorzaak!!!
     
  17. asjuh

    asjuh Fanatiek lid

    28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    nah dat vind ik ook een goeie idd. dat stress daar niet direct een oorzaak aan heeft ...damnz tis toch eigenlijk niet eerlijk ...miljoenen zaadjes en 1 eitje je zou zeggen dan moet het lukken met die verhouding hahahaha ...maare nope
    greetz asjuh
     
  18. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ach ik ben ook al 8 maanden bezig.. geen stress en geen dwangmatig gedrag... toch niks.. maar ja bij ons is nog niks onderzocht dus ik weet niet of het een andere oorzaak heeft.

    Daarbij.. per vruchtbare periode heb je maar 15 tot 20 procent kans op bevruchting.. das ook niet veel!

    groetjes
     
  19. sim

    sim Niet meer actief

    da's ook niet veel kans als je dat zo bekijkt, ik vind het wel knap dat je er zo tegenaan kijkt! soms heb je gewoon van die dagen dat het allemaal zo frustrerend is, maarja, dan weet ik wel dat dat ook niet goed is en dan kan ik het nu wel makkelijker naast me neer leggen..
     
  20. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Maar die dagen heb ik ook hoor ;) vooral als ik weer ongesteld word!

    groetjes
     

Deel Deze Pagina