Tandarts geldvraagje

Discussion in 'De lounge' started by Kat1981, Jan 17, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

Dec 7, 2009
    1,915
    1,667
    113
    Geschiedenisactrice in een museum
    Brabant
    Hallo allemaal.

Ik moet zo dadelijk naar de tandarts, want mijn kies is op het fantastische idee gekomen op af te breken. Er is dus een stuk vanaf aan de binnenkant, zeg maar. Een flink stuk ook nog, want ik kan zo met het puntje van mijn tong in dat gaatje.

Heeft iemand een ideetje wat daar de kosten van zouden kunnen zijn, globaal dan? Ik vrees namelijk het ergste want een bedrag van honderden euro's kunnen we nou eventjes niet missen en we hebben alleen maar het bassispakket ziekenfonds...

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Hangt er ook vanaf wat er moet gebeuren denk ik. Toen mijn kies afbrak had ik ook een wortelkanaalbehandeling nodig en was ik idd zeker wel een paar honderd euro kwijt.
    Ook als je die niet nodig hebt zal het niet heel goedkoop zijn denk ik, het is dan toch een hele grote vulling (er vanuit gaande dat het geen klein stukje is dat is afgebroken)

3. Twingia

Twingia Fanatiek lid

Dec 7, 2013
    1,151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
  4. Aurora2013

Aurora2013 Niet meer actief

Hier was er wel een wortelkanaalbehandeling voor nodig, en dat geintje kostte 400 euro.

Succes straks! Hopelijk valt het mee.

5. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Ja zoiets was ik ook kwijt...

6. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Kosten bij de tandarts lopen helaas snel op.
    Dus reken maar wel op een paar 100 euro.
    Misschien kun je een betalingsregeling treffen met je tandarts?!

7. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

Dec 7, 2009
    1,915
    1,667
    113
    Brabant
    Bedankt voor jullie reacties, ik ben heel benieuwd. We hebben de aanvullende tandartsverzekering moeten laten vallen omdat de kosten per maand wat te hoog voor ons begonnen te worden, dus baal ik er nog eens extra van.

Hadden jullie pijn aan jullie kies toen jullie een wortelkanaalbehandeling moesten ondergaan? Dat heb ik namelijk niet, maar ik vind het gewoon heel vervelend om met een gat in mijn kies te zitten en ben bang dat ie naar verloop van tijd gaat ontsteken, en ik dus verder van huis ben, of dat ik er in het weekeind mee zit.

8. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik had geen pijn nee...

9. Aurora2013

Aurora2013 Niet meer actief

Mijn man had geen pijn aan zijn kies. Of toch misschien, met koude drankjes geloof ik. Maar geen echte pijn. Had weer te maken met de zenuw, dat hij geen pijn voelde.

10. K0pjeThee

K0pjeThee Bekend lid

Nov 18, 2011
    990
    52
    28
    mh
    Als er geen wortelkanaalbehandeling gedaan hoeft te worden dan zal je niet boven de 100 euro uitkomen denk ik.

11. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

Oct 29, 2013
    1,046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat gaat ook gebeuren aangezien bacillen nu vrij spel hebben. Vullen moet sowieso en ws. Een kroon. Goedkoper is laten trekken maar dan zit je met een lelijk gat....

12. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

Dec 7, 2009
    1,915
    1,667
    113
    Brabant
    Ja, dat gat gaat 'm ook niet worden. Gaat me net iets te ver. Verdorie, ben altijd zo zuinig op mijn gebit geweest.:x

Niet eerlijk he, die kindjes hebben tenminste nog een tandenfee. :p

13. moesje1

moesje1 Bekend lid

Dec 18, 2013
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb dit ook gehad en had geen wortelkanaal behandeling nodig..
    bij mij koste het 134 euro, doordat het gat vrij groot was moest hij 2vullingcompartimenten gebruiken.. dus betaal je ook voor '2' vullingen

Share This Page