thuisblijfmoeders/ belastingdienst

Discussion in 'De lounge' started by missym, Feb 1, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    Volgens mij heb ik ergens een keer gelezen dat als je als huisvrouw thuis blijft met de kindjes dat je dan een vergoeding van de belasting krijgt. Waar kan ik dit vinden en geld dit ook voor vaders?

2. elske1

elske1 Nieuw lid

Jul 13, 2007
    3
    0
    0
    in een huis
    Als je man voldoende verdient, en jij niks ( of weinig, geloof minder dan 6.000 euro) heb je recht op heffingskorting. Kun je vinden op de site van de belastingdienst.
    Ik werk niet, mijn man wel, krijg nu elke maand 177 euro van de belastingdienst

3. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    kan ik dit op een site vinden?

4. knorretje21

knorretje21 VIP lid

Jan 1, 2008
    5,805
    0
    0
    als het goed is op www.toeslagen.nl en dan bij de zoekfunctie zoeken op heffingskorting als het goed is :)

5. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    ik kan het niet vinden, heet het wel heffingskorting? of is het iets anders?

6. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
  7. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    als ik het goed begrijp heb je dus allebei recht op combinatiekorting, maar degene die niet werkt ook nog op een aanvullende combinatiekorting?

8. knorretje21

knorretje21 VIP lid

Jan 1, 2008
    5,805
    0
    0
    waarom bel je de belastingdienst anders niet even is misschien makkelijkerr.. want weet uit ervaring dat het vrij ingewikkeld is en telefonisch vond ik fijner...
    nummer weet ik niet zo 1 2 3 maar is een gratis nummer en is denk ik wel op de site van de belastingdienst te vinden
    succes

9. stef

stef Fanatiek lid

Apr 19, 2006
    3,084
    31
    48
    Ehm je man heeft alleen recht op combinatiekorting en jij niet omdat je niet werkt.

Zodra jij wel gaat werken en jij verdient minder dan je man heb je ook recht op combinatiekorting en aanvullende combi.

Dit is mijn een week geleden door de belastingdienst vertelt.
    En omdat je nu idd niet werkt heb je recht op heffingskorting van 2000 euro ongeveer. Per jaar dan

10. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    nu snap ik hem niet meer, stef.

Het is niet voor mij zelf, maar voor een vriendin.

Het is dus zo dat zij wel werkt, maar hij niet (tijdelijk hopelijk).

Zij heeft dus nergens recht op, maar hij wel?

11. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    Als zij wel werkt en hij niet, heeft hij recht op de algemene heffingskorting. Zij heeft dan recht op de combinatiekorting.

Als hij in 2008 uiteindelijk toch langer dan 6 maanden werkt, en uiteindelijk meer dan 6000 bruto verdient, heeft hij voor het hele jaar geen recht op de algemene heffingskorting, dus hou daar rekening mee.

12. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik mis Lientje hier...;)

13. Lientje

Lientje Fanatiek lid

Nov 24, 2005
    4,063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik ben er al! De combinatiekorting is 146 euro per jaar. Die krijg je alleen als je 4476 of meer inkomen hebt, dus alleen de werkende partner. De aanvullende combinatiekorting is 700 per jaar en geldt alleen voor degene die ook recht had op combinatiekorting (dus de werkende partner)

Verder heb je recht op de algemene heffingskorting, maar die is nooit meer dan de partner die wel werkt aan belasting betaalt. Bij een normaal inkomen is deze 2043 (iets meer in 2008) per jaar.

Verder heb je recht op meer kindertoeslag, omdat het totale inkomen lager is. En dit geldt natuurlijk ook voor eventuele andere toeslagen.

Het kan trouwens dat ik een beetje laat reageer, heb het nogal druk vandaag. Dus mocht je nog vragen hebben, mag je ook pb-en.

14. Elmo

Elmo Niet meer actief

Whahaha...ik wist dat het nooit lang kon duren ;)

15. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    je heb een pbtje :)

16. Lientje

Lientje Fanatiek lid

Nov 24, 2005
    4,063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    @Elmo: hahaha ga ik ook eens een dagje shoppen...

Je kunt hier ook geen dag wegblijven...

Maar goed ik ben nu wel de trotse bezitter van een laptop (vandaag gekocht) waardoor ik mijn belastingvragen nu lekker op de bank kan beantwoorden. Heerlijk!

17. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    deze kan op slot!

bedankt :)

Share This Page