Heb genoeg van al dat trouwgezever

Discussion in 'De lounge' started by Kitty, Jan 31, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kitty

Kitty Actief lid

Nov 10, 2005
    442
    0
    0
    Opvoeder-begeleidster
    Willebroek
    Wat voel ik me schuldig wanneer ik zeg dat ik genoeg heb van eht gepraat over mn zus haar trouw. Want ik wil echt wel dat dit de mooiste dag van haar leven wordt!

Mijn ma gaat er nogal in op: traditioneel houden, blabla bla. Terwijl mijn zus gewoon de ster van de avond wil zijn op een feest waar iedereen eht naar zijn zin heeft. Nu heeft mn ma haar kleed gekocht en ze gaat precies zelf trouwen of naar een princessenbal :rolleyes:

Ik word er gek van want mag mn zus dit neit vertellen (doe ik dus wel om haar voor te bereiden). En dan die prijzen! Ze gaf maar eventjes 250euro aan een kleed dat ze nooit meer dragen zal. nu heeft ze met mijn pa bedist dat alle mannen in smoking komen. 75euro om 's morgens weer naar de winkel te doen. Mijn mannetje had liever een kostuum gehaald dan heb je later nog wat aan je uitgave!

ik zelf durf nog niet naar kledij te kijken omdat ik zwanger wil worden en ze in augustus trouwt (loop ik misschien lekker dik). Maar mn ma kijkt wel voor me. Ik ben getuige dus... heeft mijn ma met de vriendin van de mannelijke getuige gebeld om MIJN dresscode af te spreken en dat van de mannenkostuums...

Straks ga ik in mijn nakie!

Het ergste van al vind ik dat ik deze frustraties neit met mijn beste vriendin, mijn zus, kan bespreken omdat een trouw zowieso al wat stressen is. En het financiële plaatje wordt voor ons ook enorm. Al een geluk dat ik voor mn dochtertje iets leuk vond bij c&a. Maar nu die kledij... cadeau...

Gisteren heb ik mn ma even toegelicht dat ik het kotsbeu was. Ik kreeg het antwoord dat ze erover zal zwijgen met de meest arrogante blik. Ze kookte binnenin. Ik ben echt niet jaloers, maar word gek van de tamtam die errond wordt gemaakt.

Tips?

Kitty

2. Joeja

Joeja Bekend lid

Sep 2, 2007
    994
    0
    0
    Ik kan me jouw situatie levendig voorstellen!
    Ik ben afgelopen december zelf getrouwd, en mijn familie heeft er meer heisa over gemaakt dan ikzelf! Ik werd er GEK van, iedereen zou het wel eens even regelen voor "de kinderen". En dat is héél irritant :( Mijn eigen zus werd er ook helemaal kriebelig van, waren we samen geërgerd om familie-dingen hihihi...
    Ik ben vanaf het begin heel zuiver geweest naar ouders en schoonouders toe dat de dag gaat lopen zoals WIJ het wil, in de kledij die WIJ wilden. Wij wilden een kleine bruiloft (was schoonmoeders het totaal niet mee eens! oei oei oei wat een drama.. je wilt het niet weten) en die is er dus ook gekomen.

Met andere woorden: sommige ouders lopen nogal hard van stapel als je gaat trouwen. Maak je eigen grenzen kenbaar en praat er gewoon over met je zus, zij zal beslist dezelfde ergernissen hebben als jij! Doe lekker wat jij wil, en zet de rest van de familie heel even aan de kant, hoe grof het ook klinkt.

Heel veel succes ermee! En natuurlijk voor je zus een fijne trouwerij gewenst alvast, en natuurlijk ook heel veel plezier met de voorberedingen.

gr. Joeja

3. kan je dit uitleggen?

ik denk dat je zus meer de positie heeft/moet hebben om over je moeder te balen, dan jij. als je zus er geen problemen mee heeft, moet jij er eigenlijk ook bij neerleggen.
    veel succes ;)
    liefs rachel

4. Kitty

Kitty Actief lid

Nov 10, 2005
    442
    0
    0
    Opvoeder-begeleidster
    Willebroek
    Even duidelijkehid: heel mijn frustratie gaat over mijn moeder alsook over de plannen en jurk van mijn moeder! Ik ben in geen enkel opzicht negatief over mijn zus en haar trouw, maar over de manier waarop mijn moeder er mee omgaat he! Voel me eventjes aangevallen door de reactie. Alsof ik neit gelukkig kan zijn voor mn zus.

Versta me neit verkeerd: ik ben dolenthousiast hoor en supergelukkig voor haar. Zie haar zowieso maar1x per maand en daar zal het trouwen niets aan veranderen. Ben echt 100% eerlijk te zeggen neit jaloers te zijn. Als we samen over de trouw praten is eht altijd heel leuk. ben zelfs mee haar trouwjurk gaan kiezen. TOF

Tis gewoon hoe mijn moeder ermee omgaat waar we beiden de kriebels van krijgen en ik momenteel in het bijzonder omdat ik heel veel contatc heb met mij ma en mijn zus niet. Mijn zus heeft alles gepland maar verteld neit zo heel veel waardoor mijn moeder in paniek slaagt en alles begint te overdrijven.

De verrassing van mijn moeder die ik neit aan mn zus mocht vertellen: haar jurk! Natuurlijk heb ik mijn zus dit verteld, want zij was bij de keuze van haar trouwjurk al bang dat onze moeder haar zou willen overbluffen. En ja hoor, komt ze met een superwijde jurk af met glitter en glamour!
    Dat ze wil dat alle mannen in smoking ga vertel ik haar niet want dat is nog een leuke verrassing hé!

Het is een beetje zorgen voor elkaar zoals we het gewoon zijn als onze moeder buitensporig gaat doen.

5. Evanthe

Evanthe Niet meer actief

T lijkt mijn moeder wel, haha!

Succes ermee!

6. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    pfff...heel veel succes ermee.
    denk dat je je moeder maar eens duidelijk moet maken dat iedereen aantrekt wat hij/zij zelf wil en niet wat zij uitzoekt

7. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Goeie grutten...ik denk dat mijn bruiloft (mocht ik eindelijk eens gaan trouwen...hou de boot al 3 jaar af vanwege een enorme ellende in mn vorige huwelijk....beetje bang voor) HEEL simpel ga houden en dit aan iedereen en alles meld...met de melding erbij dat als ze dit niet kunnen accepteren ik t ook in stilte kan doen (ff dreigen :p)
    Hiervan zou ik echt gillent gek worden.
    Succes ermee!

8. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,258
    4,489
    113
    Juist om zulke toestanden te voorkomen zijn wij in de USA stiekem getrouwd. :) :)

Wel jammer dat je moeder in een jurk gaat waarmee ze de bruid zal overtreffen. Heeft je moeder dit zelf ook in de gaten en gewoon een groot bord voor de kop of is dit een blinde vlek en heeft ze zelf (in haar enthousiasme) niet eens in de gaten wat ze aan het doen is.

In iedergeval ben ik wel zo eigenwijs om mijn moeder duidelijk te maken dat ik heel goed in staat ben mijn eigen kleding naar mijn eigen portomonai uit te zoeken. En als je het zonde vindt om veel geld uit te geven aan een smoking die je daarna toch niet meer draagt zou je kunnen kijken of ze ze ook ergens verhuren.

Groetjes Anita

9. Anabella

Anabella Fanatiek lid

Feb 2, 2006
    2,742
    1
    0
    Haha walgelijk! Ik heb hier zo'n hekel aan! Wij zijn op maandagochtend met alleen 2 vrienden als getuigen getrouwd.
    Onze familie kon het niet geloven, dat we dat echt deden.
    Heerlijk, die koppen van ze :p
    Ik heb zo'n hekel aan tradities, heel kinderachtig eigenlijk.
    Maar wel vervelend voor je hoor, dit.
    Wat kunnen mensen zich toch druk maken om onbelangrijke zaken!

10. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

May 28, 2007
    3,777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Als mijn ma in zo'n jurk was aangekomen op mijn bruiloft had ik haar eruit gezet, zodat ze wat anders aan kon gaan trekken :D

11. mommy to be

mommy to be Bekend lid

Dec 4, 2006
    549
    0
    0
    nou dat doe je toch niet als moeder!.
    ik geef je groot gelijk dat je boos bent op je moeder ook al is het de trouw van je zus.
    maar gaan ze ook allebei in het wit dan, ik bedoel zowel moeder als bruid en wat vind je zus ervan?
    succes ermee en probeer je moeder maar om te praten wat betreft de jurk das echt niet leuk als zij mooier is dan de bruid.

12. Patricia01

Patricia01 VIP lid

Oct 31, 2007
    6,577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Wij hebben vandaag ons huwelijk geregeld, wij trouwen lekker op woensdagmorgen, ouders als getuige, daarna een brunch en naar huis.
    Beide ouders hebben de opdracht gekregen hun mond te houden, want de dag van trouwen gaan de kaartjes de deur uit met de tekst.

Als u dit kaartje leest, zijn wij al door het stadhuis geraced!

Lekker intiem! Ons zoontje van 5, en beide ouders, en wij..de ellende, en de duizenden euro's die wij besparen gaan we einde dit jaar lekker met zun vieren voor op vakantie.
    Want feest of niet, er komen toch wel schreve gezichten!

13. Patricia01

Patricia01 VIP lid

Oct 31, 2007
    6,577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Heerlijk he :D
    Het liefst ga ik nog achterop de fiets naar het stadhuis..maar we hebben geen fiets :) dus word met de auto. Zelfs mijn broers en vriendinnen zullen niets van het huwelijk afweten totdat ze het kaartje krijgen :)
    En iedereen maar speculeren dat wij een megafeest zouden geven, met trouwjurk en 4 mt sluier erachter...hahaha helaas! :D

14. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Ja zoiets zie ik ook wel zitten patricia, als t er van komt.
    Heb ik de vorige keer met mn ex ook willen doen. Alleen die kon zn mond niet houden en heeft t zn pa verteld...die kwam toch zei hij...wat we ook zeiden.
    Dus toen hadden wij zoiets er is al genoeg ruzie in de familie (echt iedereen lag overhoop met elkaar) dan moeten we iedereen maar uitnodigen en toch n lunch ofzo regelen.
    Maar toen zijn pa te horen kreeg dat iedereen kwam...dus ook zn middelste zoon waar hij grote ruzie mee heeft....kwam hij niet meer! Lekker dan :x
    Hebben we nog niet erg duur gedaan hoor. En niks in t wit of helemaal niks. Simpele lunch met broodjes en tomatensoep. Maar dat hadden we allemaal niet gedaan als die vader niet op die manier begonnen was...en dan komtie uiteindelijk zelf niet eens :rolleyes:

15. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    Vraag me af of jouw zus ook nog inbreng heeft in haar bruiloft....
    Mijn moeder kan hoog of laag springen maar als ik ga trouwen (oke, ben al getrouwd hihihi) maar dan gaat het op mijn manier, tips zijn welkom maar het is de dag van mij en mijn man, en niet die van mijn ouders/schoonouders etc.

16. hanna1974

hanna1974 VIP lid

Sep 9, 2007
    8,888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wij hebben gewoon de hele voorbereidingstijd geroepen: Het is ons feestje! :):):) Als je dat maar steeds volhoudt weet iedereen hoe je er over denkt. Is wel zo duidelijk en heb je een topdag, precies zoals je zelf wilt!

17. Joeja

Joeja Bekend lid

Sep 2, 2007
    994
    0
    0
    Ja het is echt wat er gezegd wordt! Hou zelf de touwtjes in handen en geef de familie geen ruimte om ook maar iets te beslissen.
    Mijn man en ik zijn gratis op woensdagmorgen getrouwd, de ceremonie duurde 10 minuten in totaal (en was ook best hylarisch: eerst kon de ambtenaar de achternaam van mijn man niet uitspreken, en daarna vertelde mijn (op dat moment nog) vriend dat ie heimelijk zijn gulp open had.... zo is ie dus met mij getrouwd haha.. met de gulp open). Mijn ouders en de moeder van mijn man waren wel bij de ceremonie aanwezig omdat mijn man dit graag wilde. Voor mij had het niet gehoeven.
    Na de ceremonie zijn we 'm meteen gesmeerd en richting Brussel gegaan met de getuigen voor een heerlijke dag hystorisch museum met daarna een etentje bij de mexicaan! Wij hadden ieder 2 getuigen, dus met 6 personen waren we voor de hele dag zo'n €300,- kwijt.
    Een hoop scheve gezichten in de familie, dat dan weer wel en een beledigde schoonmoeder die het niet kon waarderen en ons de 2 maanden ervoor werkelijk tot waanzin dreef met haar ge-zindoordrijf (mijn ouders begrepen het gelukkig, en accepteerden het ook dat wij klein wilden trouwen). Maar uiteindelijk is toch nog alles goed gekomen. En we hadden lekker geen trouwjurk, geen trouwringen en geen trouwboeket! Het liefst was ik nog in spijkerbroek gegaan haha.. maar mijn man is niet zo lomp als mij... die wilde dat niet.

En ik moet zeggen.... Ik ben deze maand 7 jaar samen met mijn man... Afgelopen december zijn we dan maar getrwoud, maar ik voel me nog steeds niet getrouwd, en hij ook niet. Het is, zoals we van te voren ook al vermoedden, gewoon een papiertje voor ons dat ervoor zorgt dat wij bepaalde rechten hebben binnen de nederlandse stomme bureaucratie. Zo zagen wij het ook al voordat we gingen trouwen (de familie beweerde bij hoog en laag dat het op de dag zelf toch wel anders zou zijn) en nu zien wij dat nog steeds zo. We zijn puur getrouwd vanwege de kleine die op komst is. Houden van elkaar doe je namelijk toch wel, en wat zegt zo'n papiertje nog tegenwoordig... :( Men gaat net zo hard weer scheiden.
    We waren van te voren nuchter erover (Joeja en vriend zitten voor de tv: Joeja zegt: "ik heb navraag gedaan over jouw rechten als vader... dat zit helemaal scheef. We zouden al moeten gaan trouwen wil je gewoon alle rechten krijgen"
    vriend zegt: "nou dan moeten we maar gaan trouwen hè..."
    Joeja zegt: "joa moeten we dat maar eens doen.."
    vriend zegt: "gaan we volgende week ofzo wel even naar het gemeentehuis om wat te regelen"
    .. en toen was het reclameblock voorbij haha!), op het moment zelf waren we nuchter erover, en erna voelden we ons niet méér man-vrouw dan ervoor.
    Tja en dat familie daar anders over wil denken... dan doen ze dat maar. Mn. mijn schoonmoeder heeft verschrikkelijk veel druk op ons gelegd. Op een gegeven moment vergaat je de zin om nog te trouwen überhaupt als je je alles gaat aantrekken van wat familie wel niet allemaal wil. Dat is echt zo.
    Als ouder zijnde kan je je kind maar beter de ruimte geven wat betreft de trouwdag...

18. kitty, je schreef dat je je aangevallen voelde door de (mijn?) reactie.
    zo bedoel ik het absoluut niet. maar vergeet niet, de enige manier hoe je hier kan comminuceren is via typen, en dat kan nogal eens onduidelijkheden geven.
    ik maakte uit je eerste bericht niet helemaal de situatie op. nu snap ik het beter. en ik had je verkeerd begrepen.
    sorry als ik je beledigd heb ;)

19. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    en mijn schoonmoeder :)

20. roshi

roshi VIP lid

May 8, 2006
    6,706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    heb ffies alles doorgelezen en inderdaad... heeft je zus wel iets te vertellen? zal mooi zijn dat ik trouw en mijn moeder beslist hoe iedereen eruit ziet... wat vind je zwanger van dit alles?

jeetje meis laat je niet op de kast jagen en sterkte ermee!

Liefs Shir

Share This Page