Pffft nou het jaar begint top 👍 Vanmiddag met de buren al het vuurwerk afval opgeruimd. Vuurton gecontroleerd of 'ie uit was. Zitten wij vanmiddag lekker op de bank, schiet mijn man omhoog 'de container staat in de fik' ! En hoe 😱 Ik snel de brandblusser gepakt, mijn man de tuinslag ( die hing er naast ). Gelukkig direct uitgekregen, maar man wat had dit anders af kunnen lopen. De containers staan bij de woning naast ons, die leeg staat omdat de buurman vorig jaar is overleden. Maar dus TEGEN de woning aan. Nu is het hout dus wat beschadigd. Morgen zal ik de makelaar bellen, die hebben de woning opgekocht en het staat nu nog te koop. En ook maar onze wa verzekering denk ik. Het hele huis had wel af kunnen branden, ik ben er nog beroerd van. Container is van ons en wordt binnen 5 werkdagen vervangen. We hebben gewoon echt gecontroleerd of 'ie uit was. Stomstomstom dat we er niet even wat water over hebben gegooid. Nu hopen dat de verzekering het wil dekken 😔
Oeps. Geldt ook voor as uit de houtkachel/open haard: ALTIJD in een metalen emmer gooien, nooit rechtstreeks in de container. Er kan altijd nog iets gloeien en dat kan echt verrassend lang duren. Goed dat je man het op tijd zag!
Ja die container is inderdaad van de gemeente dus dat valt mee. Hout is wel wat geblakerd maar onze overbuurman is schilder dus die zei direct al dat hij het wel wilde schilderen. Even afwachten wat de makelaar morgen zegt. Ik en de buuf hebben gewoon onze handen nog door de as gehaald om te voelen. Echt bizar!
pff gelukkig goed afgelopen, ik zou vragen of je de muur mag schuren en dan weer verven. Dan heb je je hele verzekering niet nodig, scheelt een hoop rompslomp.
Mijn man zegt dat de woning nog officieel van de woningstichting is maar dat de makelaar alleen de verkoop doet. Zal die dus inderdaad eerst maar eens bellen. Via welke verzekering moet je zoiets regelen? De WA?
Dat is dus de reden dat je geen gloeiende voorwerpen in een plastic bak moet gooien. alles kan uit geweest zijn maar er zit nog wel warmte in en dat spul gaat weer smeulen. tip voor de volgende keer; niet met je handen door as froeten. Heel ongezond en vies en ook levensgevaarlijk. Dan Liever een water er overheen idd. Volgens mij dekt je WA dit wel. Kan geen reden bedenken waarom niet
The same here....... Alleen nog veel meer schade We waren niet meer thuis toen de vlammen al hoog boven de schutting uitkwamen. Buren ontdekten het en een daarvan heeft 112 gebeld en de ander is begonnen met blussen. Wij hebben flinke schade aan ons huis achter, maar als de buurman niet was gaan blussen had ons huis er niet meer gestaan...... Wij zaten zelf bij de opa en oma van mijn man.....en het ging zo slecht met oma dat wij de familie bij elkaar hebben moeten roepen omdat het vandaag of morgen over zal zijn met haar Was net onderweg van daar naar mijn ouders om mijn zoontje weg te brengen en oma dr zus op te halen toen ik een telefoontje kreeg om direct naar huis te komen omdat we brand hadden en de brandweer en politie naar binnen wilden Wat een verschrikkelijke dag....happy new year
Jeetjemina, dat is eens een ander verhaal! Daarnet gebeld met makelaard en woningbouw. Er komt volgende eek iemand langs om het te schilderen. Niets geen problemen of moeilijk gedoe. Ze vonden het fijn dat ik direct belde, en zulke dingen konden nu eenmaal gebeuren .... Pfiew😅
Tuurlijk wel. Je gaat ervan uit dat het vuurwerkresten waren, maar dit weet je niet zeker. Voor hetzelfde geld heeft iemand een sigaret erin gemikt. Wat een schrik zeg!
Thnx.... Fijn dat ze bij jou ook niet moeilijk deden aszz! Hier gaat t allemaal wat langer duren helaas.... Gister na de brand is er een soort van slachtofferhulp bij brand hier geweest om ons een beetje op gang te helpen en te kijken wat we allemaal moesten gaan regelen. Hij heeft ook direct een schoonmaakploeg ingeschakeld die de boel al redelijk hebben opgeruimd en afgevoerd. Ook hebben we 2 soort grote luchtverversers in huis gekregen om de lucht weer aangenamer te maken. Brandweer heeft uiteraard eerst metingen in huis verricht om te kijken of we ons huis nog wel in konden. Gisteren direct de verzekeringsmaatschappij ingeschakeld en vandaag neemt een expert contact op om een afspraak te maken om de schade goed op te nemen. Ook komt er vanmiddag een bedrijf nieuw glas plaatsen of eerst tijdelijk hout als ze ons glas niet op voorraad hebben.