Jullie recept voor de meest calorieën in 1 cupcake.

Discussie in 'De lounge' gestart door paula1984, 21 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Hoi hoi,

De titel zegt het al.
    Voor mijn zoon ben ik op zoek naar een snack die ik heel wil gaan geven naar school/kdc.

Cupcakes lijkt me een lekker om af en toe mee te kunnen geven.

Voorwaarden zonder grote stukjes en ik moet ze goed in kunnen vriezen.

Dus kom maar op wat is jullie meeste grote calorieën bom :)

2. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Adje, Ysabella en owly vinden dit leuk.
  3. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    OT

Ik zou in ieder geval gaan voor iets met botercrème. Dat zit zo bommetjevol calorieën. Of bedoel je geen zoetigheid maar iets hartigs?
    In geval van zoet zou je ook nog fondant kunnen gebruiken. Of beslag voor een cupcake in het vormpje doen en dan voor het bakken een stukje chocola in het midden duwen. Je zou de cupcakes ook met extra (vanille)suiker kunnen maken. Of als je cupcakes maakt met als basis de mix voor carrotcake, dan lekker dik besmeren met dat glazuur.
    Wel even goed verpakken als je het meegeeft.
    Ik zou de basis, dus de cupcake, invriezen en na het ontdooien en voor het meegeven, het glazuur/marsepein/fondant doen.

Adje vindt dit leuk.
  4. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.316
    10.283
    113
    Als ik dat aan onze zoon zou meegeven zou hij het net zo hard weer mee terug krijgen van school. (Gezonde school beleid)

Even domme vraag waarom met de meeste calorieën?

Inderdaad moest ik net als @Iertje81 gelijk aan @Adje denken! Voor mij is die de bak en kook koningin op het forum:roflmao:

Adje vindt dit leuk.
  5. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Ja dat klopt van het meegeven. Daar had ik niet aan gedacht toen ik typte. Dat gezonde beleid bedoel ik.

owly vindt dit leuk.
  6. tuc

tuc Niet meer actief

Ik lees mee

paula1984 vindt dit leuk.
  7. paula1984

Nou niet dom hoor :)
    Het gaat om mijn middelste zoon. Hij is de meest gezonde van het hele gezin qua voeding.
    Helaas door wat hij heeft is gewicht , groei en wat we nu vooral merken energie en verzadiging een moeilijk punt.
    Ter illustratie hij is 6,5 jaar, maak nu een cirkel van het duim tegen je wijsvinger...dit is de omtrek van zijn bovenbenen.

Ik zoek het in de vette hoek dus roomboter en oliën om wat extra energie in zijn dag te kunnen stoppen en verzadiging.

8. paula1984

Snap ik :)

tuc vindt dit leuk.
  9. paula1984

Carrot cake cupcakes zou dat lukken? :)
    Besmeren zou ik niet zo gauw doen, suiker is niet wat ik extra zoek eigelijk.

Hartige ideeën zijn ook welkom, zolang het maar in te vriezen is :)

10. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.316
    10.283
    113
    Oke nou dan begrijp ik het!! Noten! Heel veel gezonde vetten en zet toch aan. Verder inderdaad volle producten.

Ik zou wel overleggen met school zodat je kind geen discussies heeft. Die kan het dan weer aangeven bij de eventuele overblijf.

Ansel vindt dit leuk.
  11. Gootje1988

Gootje1988 Fanatiek lid

5 apr 2017
    4.847
    2.845
    113
    Misschien in combinatie met biologische pindakaas iets maken?

12. paula1984

Hij zit op een kinderdag centrum. Geestelijke capaciteit van een baby dus hij zal geen discussie hebben ;)
    Hij krijgt daar standaard fruit of een klein koekje, wil hem wat meer bieden.
    Overleg bestaat in dit geval uit, er zit een cupcake in zijn tas geef hem maar om 10 uur bij zijn fles.

spruitje80 vindt dit leuk.
  13. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.316
    10.283
    113
    Mijn geeft aan als je cupcakes maakt eiwitpoeder er bij in stoppen. Mijn man gebruikt dat voor na het fietsen om te herstellen.

Misschien eens in die hoek zoeken, naast de calorieen heb je dan ook eiwitten!

Onze zoon is ongeveer even oud en als ik hem dan zie dan is dat een heel groot verschil met wat jij omschrijft.

Is er ook een reden voor dat hij zo dun is? Of echt te maken met het verkeerde beeld van eten? Verder wel gezond?
    Heof je niet geen antwoord op te geven als je niet wil. Misschien wat makkelijker zoeken wat hij nodig heeft:)

14. paula1984

Is die beter dan gewone?

15. Gootje1988

Gootje1988 Fanatiek lid

5 apr 2017
    4.847
    2.845
    113
    Zeker en ook lekkerder, je wou geen suiker en daar zit als ik het goed heb geen suiker in. Zelf maken kan ook.

paula1984 vindt dit leuk.
  16. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.316
    10.283
    113
    Oke sorry kende zijn achtergrond verder niet:oops:

17. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Wat een dunne benen dan zeg, dan zou ik ook zeker iets gaan zoeken met heel veel calorieën. Hopelijk heeft iemand hier de goude tip!

18. paula1984

Hij heeft cerbrale parese, hersenverlamming als gevolg van zuurstofgebrek net voor de geboorte.
    Geestelijke is hij 1 maximaal en lichamelijk ook zeer beperkt ( loopt sinds dat zijn 5e wel een aantal meter maar Is afhankelijk van buggy.
    Hij heeft weinig tot geen spieren daardoor Is hij zo dus, dat komt door zijn hypotonie,hypermobieliteit en de cp.

Aan wat en hoeveel hij eet ligt het niet, eet alles volle producten.
    5 boterhammen met dubbele beleg en boter, vla yoghurt , fruit, avondeten waar een volwassen man nog moeite mee zou hebben.

19. paula1984

Goede tip dank je!

Gootje1988 vindt dit leuk.
  20. paula1984

Geeft niets hoor :)

Deel Deze Pagina