Van de week ben ik even in de war gebracht door de gyn in het ziekenhuis. Ik ben gewoon bij de verloskundige onder controle. Omdat ik bij mijn laatste bevalling 2,5L bloed ben verloren moet ik nu in het ziekenhuis bevallen. Daar had ik het met die gyn over en ik zei, dus nu moet ik op medische indicatie bevallen. Zij zei dat het geen medische indicatie is. Vervolgens zei ze dat ik dan ook rustig in een geboorthuis kon bevallen... (van het umcg). Dit spreekt mij zowiezo wel aan want het liefst beval ik thuis maar ik vraag me af of deze gyn het dan wel juist heeft. Ik zie erg op tegen een ziekenhuisbevalling: door het bloedverlies toen moest ik met spoed naar het umcg, op dat moment kon het me niks schelen, was toch te beroerd. Maar aldaar ging er wel veel mis. Ik had twee verpleegkundigen die van elkaar niet wisten wat zij deden, deed de een het infuus aan, deed de ander hem uit, waardoor tot 3 keer toe het infuus vastliep en ze me opnieuw moesten prikken. Toos zei zus, en Truus zei zo... het duurde allemaal heel erg lang, ik moest zelf vragen om iets te eten en te drinken, om mijn man werd helemaal niet gedacht. Uiteindelijk zeiden ze om half 2 dat ik zo naar mijn kamer mocht dit werd uiteindelijk kwart voor 3 (snachts dus). Toen ik daar neergezet werd zei de vpk nou goede nacht hè. Ik zei toen, zou ik me misschien dan nog even mogen wassen, een schoon bed en schone kleren aan? Ik lag nl nog steeds in een plas bloed en met alleen een t-shirt aan. Er was me niks over de afdeling uitgelegd en over de gang van zaken, wat ik kon verwachten, hoe lang ik moest blijven enz enz... En ik lag ook nog eens bij iemand op de kamer die snurkte als een nijlpaard en als haar kindje wakker werd er heel hard tegen ging praten... Bij de oudste ben ik ook in het zh bevallen, hij had in het vruchtwater gepoept, het was toen heel druk en ik moest nog een half uur persweeen ophouden voor er uberhaupt een gyn kwam opdagen... oh sorry, toch nog een heel verhaal...
hoi, ik zou je verhaal en ook je ervaring nog eens heel goed bespreken, het is vervelend dat je er zo op terug moet kijken, Ik weet niet wat de afspraken dara zijn, bij ons in de regio moet je wel in het ziekenhuis bevallen omdat je sowieso een infuus moet hebben. De verloskundige mag dan soms wel je bevalling begeleiden, maar thuis bevallen kan in elk geval niet omdat je zoveel bloed hebt verloren.Dus als ze in het geboortehuis wel een infuus kunnen prikken en je bent-indien nodig- snel bij de gyn dan zou het wel moeten kunnen ja. Mirjam
Mijn eigen verloskundige is een ster in infuusprikken en heeft toen thuis al, voor de ambulance kwam een infuus geprikt. De ambulancebroeder was helemaal trots op haar . Het geboortehuis is gewoon in het umcg. dus dat zit dan wel goed denk ik. Ze wil niet bij voorbaat al een infuus prikken. Maar mocht dit wel nodig zijn dan moet het wel kunnen dus dan is een gewone verlosafdeling toch beter denk ik... Is de sterkte van de weeën van invloed op bloedverlies? Ik had toen nl niet hele sterke weeën, moest wel even mijn aandacht erbij hebben. Met 5cm zijn de vliezen gebroken en een kwartier later was ze er al.
hoi, vooral als je na de bevalling geen goede naweeën hebt heb je kans op veel bloedverlies. Daarom heb je een infuus nodg zodat ze je na de bevalling een medicijn per infuus kunnen geven om de baarmoeder snel te laten samentrekken en zo het bloedverlies te beperken. Mirjam
Het duurde even voor de naweeën op gang kwamen en toen hadden zich al grote stolsels gevormd waardoor mijn baarmoeder niet meer goed kon samentrekken. Is de kans nu ook groter omdat het dan het 4e kindje is?
Hoi Napoleon, als je al meerdere kindjes hebt gehad is de kans op een fluxus (dus veel bloedverlies) inderdaad sowieso groter doordat je baarmoeder vaak is uitgerekt en de kracht om direct samen te trekken kleiner is en daarom is het dus wel belangrijk en verstandig, zeker als je in de voorgeschiedenis veel bloed hebt verloren na een bevalling, voorzorgsmaatregelen te nemen. Groetjes Brigitte
Dank je, dan zal ik maar zoveel mogelijk doen om zelf zoveel mogelijk oxitocine aan te maken Gefeliciteerd met je zwangerschap trouwens Hoe lang ben je zelf zwanger? Ik las trouwens het topic over een ijzersmaak in je mond. van mijn tandarts begreep ik dat het komt omdat je tandvlees ook veel beter doorbloed is tijdens de zwangerschap. En als je ijzerwaren in je mond hebt, of nog almalgaanvullingen, kan het ook heel goed. En als je last hebt van je maag (dus ook maagzuur) dan kan je daar ook een ijzersmaak van krijgen en als je medicijnen slikt ook.