Hoi Allemaal Ik moet morgen naar de tandarts mijn kies laten trekken. Alleen ik weet nog niet of ik zwanger ben want testen is nog te vroeg. Dat betekend dus dat ook verdoofd moet worden, zal dat een probleem zijn?
Nee hoor maak je geen zorgen. Het is nog te vroeg om het te weten zeg je zelf dus is er zeker nog geen bloed contact
Ze hebben een aantal weken geleden al een foto gemaakt, ze hoeft hem er alleen maar uit te trekken. En een klein gaatje te boren. Gadver ik heb zo'n schrik van de tandarts Mijn kies is ontstoken dus hij moet eruit.
Geef het aan bij de tandarts dat je bezig bent voor kinderen. Die van mij vond het wel belangrijk om te weten. Je krijgt idd een loodschort om als er foto's gemaakt moeten worden. En je krijgt een andere soort verdoving mocht het nodig zijn.
gewoon zeggen dat je zwanger zou kunnen zijn, dan houden ze er rekening mee maar je kies kan gewoon getrokken worden. Sterkte
Zwanger of niet, er worden sowieso geen tanden en kiezen getrokken zonder verdoving ! Verder is alles wel duidelijk geloof ik! Heel veel succes en sterkte alvast! Liefs, Hanneke.
Hahahah gelukkig niet anders stap ik meteen die stoel uit Pff ik hoef pas om 11:20 uur daar te zijn, dat duurt nog erg lang zeg. Heeft iemand hier ooit eerder een kies moeten laten trekken, en was dat erg?
Whaha, ik zou ook wegrennen dan hoor! ! Terwijl ik bij het maken van een vulling nooit verdoving wil (ben een beetje heel erg bang voor naalden ). Ik heb weleens een kies laten extraheren, 4 verstandskiezen, vandaar dat ik nu zo dom ben ! En nee, dat was echt niet erg, je krijgt 2-3 prikjes om het te verdoven. Dan even inlaten werken. Als de verdoving goed ingewerkt is voel je er niks meer van en gaat de tandarts wat duwen, wrikken, trekken en draaien. En binnen een paar seconde/een minuutje of wat is je kies eruit. Daarna kan het zijn dat er gehecht moet worden, maar dit is lang niet altijd nodig. Hechten word over het algemeen gedaan met zelf-oplosbare hechtingen zodat je niet nogmaals terug hoeft. Verder instructies krijg je ongetwijfeld mee van je tandarts (het zij op papier, het zij mondeling ) Heel veel succes voor zometeen! Knuffel! Liefs, Hanneke.
Nou ik heb wel alle verstandskiezen laten trekken dat vondt ik opzich ook wel meevallen eigelijk. Dus een gewone kies werkt eigelijk hetzelfde, nou je stelt me toch wel een beetje gerust, maar dat neemt niet weg dat ik als de dood voor de tandarts ben Dank je, ik laat straks wel weten hoe het is gegaan XXX
Idd een gewone kies of tand werkt hetzelfde, alleen heb je een andere tang, net even een andere vorm, ligt eraan welke kies eruit moet. Maar dat verschil heb je ook al met links/rechts/boven/onder verstandskiezen ! Verder ligt de manier waarop de tandarts het doet eraan wat hij het fijnst vind, dus dat is afwachten, maar t is zeker te vergelijken met een verstandskies. Nogmaals succes! En dan tot straks! Liefs!
Jullie willen niet weten hoe blij ik nu ben. Ik ben eindelijk van die tandarts af. Ze hebben net mijn kies getrokken, en ik moet zeggen het viel niet mee om hem eruit te krijgen. Ik heb gezegt dat ik misschien eventueel zwanger kan zijn alleen dat ik het nog niet zeker wist. Ze zij dat het nog geen kwaad kan maar om jou gerust te stellen geef ik je een andere verdoving. Ik heb nu echt een dik gezicht niet normaal
ik heb ook een paar kiezen moeten laten trekken, ik heb het ook gewoon gezegd tegen de tandarts en qua verdoving was het geen probleem, dat mocht gewoon, alleen gaan ze de komende tijd ff geen foto's laten maken. dus je kan gewoon een kies laten trekken met verdoving.
leg er een ijspack op! anders washandje met ijsklontjes erin dan heb je kans dat de zwelling snel weg is en niet alle kleuren van de regenboog krijgt!
Ik heb vanacht echt geen oog dicht gedaan. Jeetje wat heb ik een pijn nu zeg, veel erger als gisteren Ik ben in staat om die tandarts te gaan bellen maar ja dat zal ook niet zoveel zin hebben. Het lijkt wel of ze mijn gezicht helemaal bond en blauw hebben geslagen, in mijn mond is het wat opengescheurd (sorry voor de details). En dat wondje is echt vreselijk pijnlijk.
Gebruik je al pijnstillers? 3x of 4x per dag 2 paracetamol mag je gewoon nemen. De eerste drie dagen na het trekken van de kies kan de pijn nog hevig zijn, daarna zou het echt langzaam weer weg moeten gaan. Ivm het aankomende weekend zou ik als ik jou was morgen om zeg 13.00 uur oid nog even bellen als de pijn nog niet minder is. Succes!