Dag dames! Wie heeft een robotstofzuiger en wat zijn de voor- en nadelen? Ik denk erover na 1 te kopen
Wij hebben er sinds kort 1tje via mp gekocht om te proberen. Bevalt ons beter dan verwacht. Hij gaat best goed langs de randjes en zand/kruimels zuigt ie op. Wel maakt ie wat meer herrie dan ik zou willen.
Wij hebben een roomba, al dik 2.5 jaar. Kost een hoop maar is al het geld wel waard! Als wij naar ons werk gaan zet ik hem aan. Kom ik thuis huis schoon Hij draait elke dag, stofzuig zelf ongeveer 1 x in de week soms langer niet. As we speak is hij nu de kinderkamer aan het stofzuigen en ik zit te chillen. Nadeel is dat je niet te veel troep op de grond moet hebben en te veel objecten op de grond. Als je huisdieren hebt moet je hem niet laten draaien als ze in de woonkamer zijn en jij niet. Lees dan rijd hij door de poep/kots etc en is je hele huis vies. Ja ik heb het meegemaakt helaas Wat was dat goor. Voordeel is natuurlijk dat het jou stofzuigen scheelt.
Hier bevalt het ook erg goed! Nadeel, wij hebben een relatief goedkope gekocht (om te proberen) en wij lopen tegen een accu aan die te snel leeg is en een opvangbakje die vrij klein is.. Ik zou graag een andere willen omdat ik het wel erg fijn vind maar vind de prijzen van een goede toch nog erg hoog. Dus we doen het nog ff met deze
Wij hebben er ook een gehad, maar helaas wij vonden het een miskoop. Wij deden hem 's nachts aan. Voordat we naar bed gingen moesten we zorgen dat de vloer obstakelvrij was, dus ook snoeren ed. Vervolgens kwam het meer dan eens voor dat hij 's nachts begon te piepen, omdat hij vast zat of omdat hij zijn thuis basis niet kon vinden dus moesten we ons bed uit. Lange haren vond hij ook niet leuk. Die kwamen vast te zitten in de tandwielen en dan begon hij wederom weer te piepen. Uiteindelijk meer drukte van dat ding dan al zouden we gewoon even de stofzuiger er doorheen halen Dus we hebben hem maar weg gedaan.
Hier heel tevreden over een neato. Het scheelt ons flink qua zuigen en ook met de katten haren en de vogel rotzooi kan hij goed overweg.
Naar aanleiding van een topic hier hebben wij er een gekocht. Draait nu half jaartje mee, en zou echt niet meer zonder willen! Enige nadeel is het geluid, maar ik laat hem gaan als wij weg of boven zijn. Ik vind het echt bizar hoe veel stof dat ding elke dag vindt!
Ik heb sinds 2 weken een spider 2.0, dus een goedkoop instapmodel. Echt super! Je moet inderdaad geen rotzooi op de vloer hebben en wij hebben allemaal gladde vloeren, dan doet hij het prima.
Heel tevreden over onze Roomba. Vooral voor de slaapkamers en de zolder, hoef je de grote stofzuiger er niet heen te sjouwen. Veel lawaai wel, doe het alleen boven als ik beneden ben en vaak ook als ik de deur uit ga.
Op de zolder vloerbedekking, op de bovenverdieping linoleum en beneden een houten vloer. Van alle markten thuis.
Het eerste wat ik iedere dag kon doen was stofzuigen ivm haren en zand ed van kinderen en huisdieren. Gek en chagarijnig werd ik ervan Wat een verademing onze Roomba!! Ik zou echt niet meer zonder willen!! Ik vind hem wel wat herrie maken. Dus vaak als ik de kinderen naar school breng of boodschappen ofzo ga doen zet ik hem aan en als ik dan terug kom is alles netjes schoon. Wel telkens het bakje legen en de borstels om de zoveel dagen goed schoonmaken. Wij zijn er erg over te spreken.