Hebben jullie je al verdiept in de nieuwe tandarts tarieven? Sinds 1 januari mogen tandartsen e.d. zelf hun tarieven bepalen ipv door overheid vastgesteld. Velen waren bang voor wildgroei en stijgingen van tarieven, anderen hoopten juist op verlaging. Weten jullie al wat er met jullie tarieven is gebeurd? Bij ons gaat de standaard controle van 19.63 naar 19.95, klein verschil dus. De mondhygiëniste stijgt wel meer, va 46.50 naar 54.50 En bij jullie?
ik heb geen idee, ben ook net overgestapt naar een tandarts in onze nieuwe woonplaats. Weet ook niet waar je de nieuwe prijzen kan checken.
hier zoeken we een noeuwe tandarts. maar nu we aant vergelijken zijn hebben we besloten nog eventjes verder te shoppen. bij tandarts 1 in een controle 18 euro en bij tandarts 6 32 euro. ik want even af wat er gaat gebeuren want ik kreeg al te horen van het ziekenfonds dat hun maar vergoeden tot een gemiddeld bedrag in de regio en dat kan dus erg veel schelen
Da's een goeie, moet over 2 weken naar de tandarts om een gaatje te laten vullen.. heb wel uit voorzorg m'n tandartsverzekering verhoogd, maar da's ook omdat mijn gebit achteruit gaat met al die zwangerschappen.
Onze tandarts veranderd gelukkig niets aan zijn tarieven het is echt een super tandarts en hij is niet duur.
wij hebben vrij weinig veranderd. Controle is 50 cent gestegen :') maar als iedere patient bij ons net zo blijft komen als vorig jaar maken ze 300.000 euro meer omzet en 98.000 euro meer winst, maar onze salarissen gaan niet omhoog, al jaaaaren niet.
Geen idee. in april moeten we weer. Ik kreeg vorige week een rekening van een behandeling die afgelopen oktober had. Dat waren foto's en een gaatje vullen + verdoving dat kostte iets van 30,- Geen idee wat dat nu kost.
Ik heb gisteren even opgezocht wat onze tandart voor tarieven heeft en wat er vergoed wordt. Het viel me over het algemeen nog wel mee, soms is de tandarts een paar cent (2 tot 7cent) duurder dan wat vergoed wordt en soms echt veel goedkoper. (dan gaat het echt om tientallen euro's) Wat me wel opviel is dat een wortelkanaalbehandeling bij onze tandarts erg duur is en dat je dan tientallen tot 150 euro zelf moet vergoeden. Ook wordt het me niet helemaal duidelijke wat de techniekkosten en behandelkosten zijn. Oftewel je blijft voor verrassingen staan als je een behandeling krijgt. Ook snap ik niks van het systeem wat ze nu hanteren, want tandarts shoppen gaat hem hier niet worden. Alle tandartsen zitten vol, dus een goedkopere vinden zit er hier niet in. Oftewel ik ben dus wel verplicht te betalen wat mijn tandarts ervoor vraagt. Een erg vaag systeem en volgens mij gaat dit heel wat tanden en kiezen kosten bij de nederlandse bevolking. Ook wordt mij niet duidelijk hoe het zit als je een keer voor spoed naar een vervanger moet. Krijg je dan de kosten van die tandarts (die je dus vooraf niet weet). Heel veel vragen dus en erg weinig antwoorden.
ik weet niet wat mijn tandarts vorig jaar vroeg... En nu voor controle 20,65 (tarieven staan ook online) Vraagje voor Devilschase, wat is het verschil tussen 1 vlaksvulling, 2 vlaksvulling, 3 vlaksvulling en 4 vlaksvulling. Wat ik de pest vind van de tandarts, als je een wortelkanaal nodig hebt kan je niet zeggen "ik doe het niet" je vergaat dan meestal van de pijn!
Ik ben toch best verbaasd dat er veel mensen zijn die geen idee hebben wat t kost. De meeste mensen letten met veel dingen op de kosten, kopen in uitverkoop, vergelijken prijzen etc. Maar hiervan hebben we geen idee
Precies, dat wilde ik ook al schrijven. Ik ga nog naar mijn 'oude' tandarts in mijn vorige woonplaats, hier een uur rijden vandaan. De reden: in mijn nieuwe woonplaats heb ik een aantal tandartsen gebeld, maar die zaten allemaal al "vol". Omdat ik erg tevreden ben over mijn 'oude' tandarts, heb ik toen besloten om daar maar te blijven. In principe hoef ik er toch maar 2x per jaar heen. Maar vreemd is het natuurlijk wel dat je niet eens KUNT overstappen naar een andere tandarts...
Mijn tandarts heeft zijn tarieven trouwens ook op zijn website staan. (Wat ik overigens heel normaal vind, hoe kun je anders vergelijken?) Periodieke controle kost 22 euro.