weer een belastingvraagje...voorlopige teruggave 2012 krijg je die beide??

Discussie in 'De lounge' gestart door diaan1982, 18 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    zo pffff ben eens aan het rekenen enz,maar krijg je beide een voorlopige terugave toegstuurd.
    want nu heeft mijn vriend er wel 1 gehad,en ik niet...en dat gaat eigenlijk al jaren zo...hoort dit wel.

en nog een vraag over de algemene heffingskorting,hoe zit dat heb ik daar recht op als ik stop met werken?? of weinig verdien.
    en krijgt mijn vriend dit ook,of is het gezamelijk? of inkomens afhankelijk?

sorry voor al de vragen,maar moet binnenkort dus besluiten of ik stop met werken omdat het bijna niet loont.

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Volgens mij krijg je, wanneer je fiscaal partner bent, een gezamenlijke aanslag/toekenning voor toeslagen.
    Hmm... zit even verder te denken, wij doen gezamenlijk aangifte ivm fiscaal partnerschap, maar we krijgen wel een afzonderlijke aanslag na de "grote jaaraangifte"

Algemene Heffingskorting krijg je verrekend met je eigen salaris. Dus wanneer jij meer dan een bepaald bedrag verdiend, wordt dit al verrekend met de te betalen belastingen.
    Wanneer jij geen inkomen hebt, kan die algemene heffingskorting aan je worden uitbetaald.... maar de hoogte is wel afhankelijk van de hoeveelheid belasting die je partner dan betaald.

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Anders moet je even op de Voorlopige aanslag van je partner kijken of jouw inkomen er bij op staat,.....

4. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Je werkt als ZZP-er toch? (dacht ik ergens te lezen), dan krijg je de algemene heffingskorting sowieso al jaarlijks bij je belastingteruggave.
    Wanneer je werkt (in loondienst) wordt het al verrekend in het salaris (lagere loonheffing) en wanneer je zelfstandig aangifte doen voor de inkomstenbelasting wordt het daar verrekend.

Je krijgt die korting dus als je werkt ook.

Deel Deze Pagina